بردگیم

معرفی بازی رومیزی سرنخ (CLUEDO)‏

معرفی بازی در جست و جوی سرنخ

بازی رومیزی سرنخ (CLUEDO)‏، سبک معمایی و استنتاجی دارد. بازیکنان باید هوشمندانه سوال کنند تا به جواب های درست برسند. یک قتل رخ داده و قاتل مشخص نیست. بازیکنان باید بدانند چه کسی، با چه وسیله ای و در کجا قتل را انجام داده است. هر سر نخی اهمیت دارد و می تواند به پیدا کردن قاتل کمک کند. قبل از اینکه اتفاق بد دیگری رخ بدهد تلاش کنید تا قاتل دستگیر شود. این بازی برای دورهمی ها عالی است و شم کارگاهی بازیکنان را تقویت می کند. بازی فکری در جستجوی سر نخ برای افراد بالای 8 سال مناسب است و به صورت گروهی انجام می شود.

سر نخ یک بازی گفتگو محور است یعنی به صورت پرسش و پاسخ انجام می شود. لابلای جواب ها می توانید رد پای قاتل را پیدا کنید اما باید هوشیار باشید. بازی رومیزی سرنخ معمایی و استنتاجی است. اگرچه شماره های تاس تعیین کننده روند بازی هستند ولی کسی که تجزیه تحلیل بهتری دارد، برنده می شود. اگر به حل معماهایی پیچیده جنایی و بلوف زنی علاقه دارید، بازی فکری در جستجوی سر نخ، را امتحان کنید.

(برای خرید بازی فکری در جستجوی سرنخ کلیک کنید.)

معرفی بازی فکری سرنخ (CLUEDO)‏

 

معرفی بازی رومیزی سرنخ (CLUEDO)‏

داستان بازی از این قرار است که شبی شوم، یک قاتل بیرحم به منزل آقای ساموئل بکت وارد می شود. قاتل صاحبخانه را در یکی از اتاق ها، می کشد. پلیس ها سریع دست به کار می شوند و 6 مظنون و 6 آلت قتل را شناسایی می کنند. این خانه 9 اتاق دارد و پیدا کردن قاتل از بین مظنونین کار دشواری است. شما فرصت دارید که به پلیس در پیدا کردن قاتل، کمک کنید.

بازی معمایی سر نخ از بردگیم های بسیار جذاب است که ساعت ها شما را سرگرم می کند. سبک بازی پلیسی- کارگاهی است و به نوعی کشف و شهود به کار می برید. بازیکنان سعی دارند تا 3 معما را حل کنند.

  • کدامیک از مظنونین، قاتل هستند؟
  • او با چه وسیله ای مقتول را به قتل رسانده است؟
  • آقای بکت در کدامیک از این اتاق ها، کشته شده؟

بازی رومیزی سرنخ به استنتاج منطقی نیاز دارد. یعنی باید از وقایع نتیجه گیری کنید. بازیکنان در طی بازی به جزئیات بیشتری پی می برند. هر نکته ای اهمیت دارد و می تواند سر نخی برای پیدا کردن قاتل باشد. عمده بازی به بلوف و اتهام زدن با بازیکنان دیگر، ارتباط دارد. بازی سر نخ مناسب افرادی است که به چالش و هیجان علاقه دارند. شما باید یک به یک بازیکنان را حذف کنید تا به قاتل برسید. نکته مهم مخفی نگاه داشتن، کشفیات است اجازه ندهید بازیکنان دیگر از نتایج، مطلع شوند. برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه جواب هر 3 سوال را پیدا کند.

1-قاتل

2- آلت قتاله

3 مکان قتل

خرید بازی در جستجوی سر نخ

محتویات بازی فکری در جستجوی سر نخ

جعبه بازی سرنخ شامل چندین کارت و توکن و تاس است. دفترچه راهنما باید قبل از شروع بازی، با صدای بلند خوانده شود. همه بازیکنان ابتدا داستان را گوش می دهند تا بدانند دقیقا چه کاری انجام دهند. بازی رومیزی سرنخ شامل قطعات کوچکی است. مراقب باشید این بازی برای کودکان زیر یک سال ساخته نشده. خطر بلیدن قطعات ریز، توسط کودک وجود دارد.

  • یک دفترچه راهنما
  • دفترچه تحقیقات
  • صفحه بازی( حانه مقتول)
  • کارت زرد رنگ جنایت
  • 13 کارت قرمز رنگ پاداش
  • 21 کارت سیاه رنگ سر نخ
  • 6 توکن شخصیت
  • 6 توکن وسیله قتل
  • تاس 2 عدد

نحوه بازی رومیزی سرنخ (CLUEDO)‏

نحوه بازی بازی رومیزی سرنخ

بازی رومیزی سرنخ حداکثر با 6 نفر انجام می شود. بازیکنان هر کدام یک شخصیت بازی را انتخاب می کنند و توکن مربوط به ان را بر می دارند. نوبت به بر زدن کارت ها می رسد. کارت های اتاق، ابزار قتل و مظنون ها را جداگانه بر بزنید و به صورت مجزا روی میز قرار دهید. شروع بازی با تاس انداختن است. بازیکنی که عدد بیشتری بیاورد بازی را شروع می کند و بقیه در ساعتگرد بازی را ادامه می دهند.

یکی از بازیکنان به صورت رندوم از کارت های هر گروه، یکی را انتخاب و در پاکت قرار می دهد. هیچکدام از بازیکنان نباید کارت های داخل پاکت را ببینند. کارت های سر نخ ،بعد از بر زدن بین بازیکنان به طور مساوی تقسیم شود. اضافه کارت ها روی زمین و به رو می ماند. بازیکنان باید مراقب باشند تا کارت هایشان دیده نشود.

دفترچه تحقیق در  بازی رومیزی سرنخ (CLUEDO)‏ نقش مهمی دارد. کارت های سر نخ را بررسی کنید و نتیجه را در دفترچه یادداشت خود بنویسید. همه این ها را از چشم بازیکنان دیگر، پنهان نگه دارید درست مثل یک کارگاه زبل باشید. تاس ها تعیین می کنند که در کدام خانه حرکت کنید. با ورود به هر اتاق می توانید سوال بپرسید. حرکت  به صورت عمودی و افقی مجاز است اما نباید توکن شخصیت خود را به صورت مورب حرکت دهید.

بازی فکری در جستجوی سر نخ خیلی سخت نیست و به سادگی آن را یاد می گیرید. جذابیت بازی در اینست که می توانید آن را بارها بازی کنید و هرگز تکراری نمی شود. قاتل، آلت قتاله و اتاق محل جنایت همیشه شانسی انتخاب می شد پس هیچکس از قبل، اطلاعی در موردش ندارد.

بلوف زنی در بازی سر نخ

ترفندهای برنده شدن در بازی رومیزی سرنخ

باید سوالات خوب بپرسید و در برگه تحقیق خود، اسامی کارت ها را خط بزنید تا جایی که تنها 3 کارت باقی بماند. این کارت ها شامل اتاق، آلت قتاله و نام قاتل است. اتهام بزنید و شانس خود را امتحان کنید.

استقرار در اتاقی که در مشترک با اتاق دیگری دارد، مزایایی دارد. شما می توانید بدون تاس ریختن، از در مخفی یا اشتراکی بین اتاق ها عبور کنید. این می تواند شما را جلو بیندازد و جاهای بیشتری را جستجو کنید.

بلوف بزنید

سیاست داشته باشید گاهی می توانید هم گروهی ها را سر در گم کنید. سوالات گمراه کننده بپرسید به این ترتیب برای خود وقت می خرید و بازیکنان دیگر را به تردید می اندازید. برای مثال راجع به کارت های خودتان، سوال بپرسید! وانمود کنید این کارت ها را ندارید و نمی دانید دست چه کسی است. این ترفند خیلی جواب می دهد و شانس برنده شدن را بالا می برد.

به نظرتان این بازی چه چیزی کم دارد و  با افزودن چه قابلیتی، جذاب تر می شود؟

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *