اسباب بازی, موزیکال

واکر کودک چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

واکر کودک چیست؟

دیدن تلاش کودک برای ایستادن و راه رفتن بسیار خوشایند است و همه پدر و مادرها دوست دارند این حس را تجربه کنند اما نگرانی هایی را هم به دنبال دارد. کودکان در ماه های اول خیلی نامتعادل و کنترل نشده راه می روند و بی احتیاط هستند. زمین خوردن و افتادن های پی در پی کودکان نوپا برای والدین نگران کننده است و احتمال آسیب به کودک را افزایش می دهد. یک وسیله کاربردی به نام واکر کودک طراحی شده که راه رفتن کودک را ساده کرده و نگرانی های پدر و مادرها را برطرف می کند. واکرها مهارت های حرکتی کودک را گسترش می دهند و کودک می تواند بدون نیاز به پدر و مادر، راه رفتن را تجربه کند. آیا می دانید واکر کودک چیست و چه انواعی دارد؟ آیا فکر می کنید واکر همان روروئک است ؟

(برای خرید واکر قطار هولی تویز و خرید واکر موزیکال هولی تویز کلیک کیند.)

 

واکر کودک چیست؟

baby walker وسیله ای است که به کودکان نوپا کمک می کند تا به صورت مستقل راه بروند. واکرها نوعی اسباب بازی آموزشی به حساب می آیند و برای ترغیب کودک به راه رفتن، بهترین وسیله هستند. کودک ابتدا مجذوب رنگ های جذاب و طراحی شگفت انگیز واکر می شود و دوست دارد با آن بازی کند. روش استفاده از این وسیله ساده و کاربردی به این صورت است که کودک به آن تکیه می دهد و چرخ ها حرکت می کنند. کودک می تواند بدون فشار زیاد به پاها، قدم بردارد و از راه رفتن لذت ببرد.

واکر کودک شبیه به عصای آدم بزرگ ها هست و همان کارایی را دارد. برخلاف روروئک که کودک را در یک فضای محدود، محبوس کرده، دامنه حرکتی بچه ها در واکر بسیار بیشتر است. کودک می تواند به صورت مستقل با واکر حرکت کند و هر وقت خسته شد، اسباب بازی دیگری را امتحان کند. هیچ نوع حفاظ یا محدوده و دیواری بین کودک و محیط اطرافش وجود ندارد و واکر به کودک آزادی عمل بیشتری می دهد.

قیمت واکر چوبی کودک

اسباب بازی خرگوش موزیکال هولا (کد 9991)

قیمت اصلی ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۳۵,۰۰۰ تومان است.

اسباب بازی کفشدوزک آموزشی آبی (sobebear)

قیمت اصلی ۱۸۸,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵۹,۰۰۰ تومان است.

اسباب بازی کفشدوزک آموزشی سبز (sobebear)

قیمت اصلی ۱۸۸,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵۹,۰۰۰ تومان است.

اسباب بازی دایناسور تی رکس قرمز هولی تویز

قیمت اصلی ۱۳۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۱۵,۰۰۰ تومان است.

واکر کودک چه کاربردی دارد؟

طراحی واکرها به گونه ای است که کودک با گرفتن دسته آن می تواند روی پاهایش بایستد و با کمترین تلاش، گام بردارد. واکر برای کودکان 9 ماه به بعد مناسب است زیرا در این سنین بچه ها سعی می کنند با گرفتن میز و دیوار و غیره، بایستند. درست در زمانی که کودک اولین گام های خود را بر می دارد باید یک واکر در اختیارش قرار دهید تا قدم های امن تری بردارد. این کار از دو جنبه حائز اهمیت است اول اینکه اعتماد به نفس کودک برای راه رفتن بیشتر می شود زیرا مدام زمین نمی خورد. مورد بعدی آسایش خیال والدین است زیرا احتمال سقوط و افتادن کودک، بسیار کم است و دیگر نگران زمین خوردن کودک نیستند.

اصلی ترین کاربرد واکر کودک کمک به راه رفتن مستقل و جلوگیری از آسیب است. استخوان های بچه ها در این سنین بسیار نرم و ظریف است و عضلات توانایی زیادی ندارند. واکرها فشار روی پا را کم می کنند و کمک می کنند کودک زودتر ایستادن و راه رفتن را تجربه کند.

مورد بعدی افزایش اعتماد به نفس کودک موقع راه رفتن با واکر است. کودک می تواند به اختیار خودش با دست ها واکر را بگیرد و شروع به راه رفتن کند. واکر کودک به طرز صحیح ایستادن و راه رفتن نیز کمک می کند. کف پاهای کودک برخلاف روروئک، کامل روی زمین است و فشار یکسان در کف پا بخش شده و روی انگشتان نیست. این موضوع در کاهش آسیب به کمر و استخوان های کودک کمک کرده و از قدم های غیر اصولی جلوگیری می کند.

انواع واکر کودک موزیکال

مزایای واکر کودک

  • کمک به راه رفتن صحیح
  • کاهش فشار به کمر و مهره های کودک
  • کمک به شیوه صحیح ایستادن
  • رشد مهارت های حرکتی کودک
  • کمک در یادگیری سریع تر راه رفتن
  • کاهش دفعات زمین خوردن کودک
  • کمک به حفظ تعادل کودک در حین راه رفتن
  • احساس استقلال و افزایش اعتماد بنفس کودک
  • کاهش استرس پدر و مادر

 

معایب واکرکودک

-افزایش سرعت راه رفتن کودک: واکرها چرخدار هستند و کودک با دست ها آن را به جلو حرکت می دهد و سریع راه می رود که می تواند تعادل کودک را به هم بزند.

-احتمال سقوط کودک از لبه ها: کودک آزادی عمل بیشتری دارد و می تواند سریع جابجا شود. گاهی والدین توجه نمی کنند و کودک با واکر از آن ها دور می شود. حرکات آزادنه و سریع کودکان می تواند احتمال افتادن از پله ها را افزایش دهد.

واکر کودک چیست

انواع واکر برای راه رفتن کودکان

واکرها وسیله‌ای برای کمک به کودکان در راه رفتن هستند. این محصولات در انواع مختلف تولید می‌شوند و همگی دارای کارایی و سیستم‌های مشابهی هستند. با این حال، در زمینه‌ی طراحی، رنگ‌بندی و ویژگی‌های اضافی، می‌توان تنوع زیادی در بیبی واکرها مشاهده کرد.

جنس واکر کودک چیست ؟ انواع واکرهای پلاستیکی و چوبی ویژگی های متنوعی دارند. طراحی واکرهای چوبی، ظریف تر است و به لحاظ قیمت هم با نمونه های پلاستیکی تفاوت دارند.

واکرهای موزیکال کودک دارای دکمه های رنگی و مختلفی هستند که کودک می تواند آن را فشار دهد و هر بار یک صدا و موزیک جالبی پخش می شود. بچه ها خیلی این نوع اسباب بازی های موزیکال را دوست دارند و این برای تشویق کودک به راه رفتن عالی است. واکرهای ساده و موزیکال می توانند چوبی یا پلاستیکی باشند ولی بسیار جذاب تر هستند و توجه کودکان را جلب می کنند.

برای مثال اسباب بازی واکر موزیکال هولی تویز دارای رنگ های جذاب و زیبایی است. دستگیره واکر به صورت لمسی فعال می‌شود و موسیقی پخش می‌کند. همچنین، این واکر دارای ابعاد و اشکال و طراحی جذابی است. ین ویژگی‌ها باعث می‌شود اسباب‌بازی واکر موزیکال هولی تویز یک انتخاب عالی برای کودکان باشد.

اسباب بازی واکر قطار هولی تویز طراحی مطابق با استانداردهای جهانی دارند. شکل لوکومتیو روی بدنه در تحریک کودک به راه رفتن تاثیر خوبی دارد. افزایش رشد مهارت های حرکتی کودک و قوی شدن عضلات دست و پاها از مزایای استفاده از اسباب بازی های واکر است. واکر ها برای آموزش رنگ به کودک نیز کارایی خوبی دارند. هر دو این محصولات در فروشگاه چالیک موجود است و می توانید مشخصات کامل واکرها را با جزئیات کامل ببینید.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *