بردگیم

تاریخچه و معرفی بازی رومیزی کاتان CATAN

بازی فکری کاتان

بازی رومیزی کاتان CATAN از محبوب ترین بُردگیم های جهانی است. CATAN از بازی فکری های پر طرفدار و مناسب جمع های خانوادگی است. اگر تاکنون این بازی جذاب را انجام نداده اید در تعطیلات آخر هفته، آن را امتحان کنید. بازی فکری کاتان شما را به دنیایی بدون خشونت و درگیری و جنگ می برد. بازیکنان فرصت دارند تا دنیای کامل و خیالی خود را طراحی کنند. هیجان کاتان وقتی بیشتر می شود که باید با دیگر بازیکنان، برای ساخت و ساز مسابقه دهید. بازی خانوادگی کاتان یک بردگیم چند نفره است و کسی که زودتر امتیاز کامل را کسب کند، برنده بازی است.

(برای خرید بازی فکری کاتان کلیک کنید.)

معرفی و بررسی بازی رومیزی کاتان CATAN

 

بازی رومیزی کاتان CATAN چیست؟

کاتان مثل همه بازی های رومیزی یک داستان جذاب و پر کنش دارد. دریانوردان اروپایی ماجراهایی جالبی از جزایر اقیانوس اطلس تعریف می کنند که برای مردم، شگفت انگیز است. در یکی از این جزایر، دنیایی شگفت انگیز و بهشتی آرمانی وجود دارد. جزیره ای مملو از درختان انبوه، مکان زندگی گله های گوسفند وحشی است. در این جزیره خیالی خبری از جنگ و خونریزی و نفاق و دشمنی نیست و صلح حکم فرماست. جمعی از کاشفان آلمانی برای پیدا کردن ” کاتان ” با کشتی عازم اقیانوس می شوند. این گروه مهاجران کاتان نام دارند و بازیکنان همان مهاجران هستند. البته همه چیز خوب پیش نمی رود و طوفان همه کشتی ها را در هم می شکند و فقط یک کشتی به خشکی رسید.

بازی رومیزی کاتان CATAN از سبک بازی های استراتژیک است و هر بازیکن، سعی دارد در این جزیره، موفق تر عمل کند. حالا فرصت دارید توانایی خود را در ساخت و ساز و معامله کردن نشان دهید. بازیکنانی که دارایی بیشتری تولید کنند، امتیاز بالاتری هم به دست می آورد و شانس برنده شدن دارند.

کاتان جزو اولین بازی های سبک اروپایی است بعد از جنگ جهانی دوم، رایج شد. CATAN از بازی های خاص آلمانی است و تحت تاثیر اوضاع تاریخی مردم آلمان در جنگ، طراحی شده است. آلمانی ها درگیر جنگ و اثرات فاجعه بار آن شدند و پس از جنگ، نیاز مند آرامش و صلحی پایدار بودند. حتی سبک بازی های آلمانی ها هم تغییر کرد و بیشتر به سمت بازی های رقابتی و بدون خشونت پیش رفت. کاتان یکی از پر طرفدارترین بازی های خانوادگی با سبک جدید است.

قیمت بازی رومیزی کاتان CATAN

بازی فکری بتل لاین (خط نبرد) Battle Line

قیمت اصلی ۱۸۸,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵۹,۸۰۰ تومان است.

بازی فکری جایپور (Jaipur) (جدید)

قیمت اصلی ۲۹۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۵۰,۷۵۰ تومان است.

بازی معمایی پرونده دزدی قرن

قیمت اصلی ۱۰۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۸۹,۲۵۰ تومان است.

بازی منچ و مارپله زینگو

قیمت اصلی ۷۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۶۳,۷۵۰ تومان است.

بازی فکری بی باکان نبرد بریتانیا (Undaunted Battle of Britain)

قیمت اصلی ۷۸۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۶۶۳,۰۰۰ تومان است.

بازی فکری کشمکش

قیمت اصلی ۲۴۲,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۰۵,۷۰۰ تومان است.

آموزش بازی کاتان

بازی رومیزی کاتان CATAN یکی از بهترین بازی های چهار نفره است که قابلیت ارتقا تا 6 نفر را نیز دارد. اگرچه در این بازی هیچ نوع کشتار و جنگ و نزاعی وجود ندارد اما بازیکنان با چالش های هیجان انگیزی روبرو می شوند. این بازی نیاز به استراتژی قوی دارد و به جز مقداری اندک، نمی توان روی شانس حساب باز کرد. افرادی که قدرت تفکر و تعیین استراتژی بهتری دارند، برنده میدان خواهند شد. هر بازیکن به تنهایی سعی دارد دارایی های خود را افزایش دهد و نمی توان حدس زد، چه کسی برنده است. شاید بازیکنی که به نظر برنده است در لحاظات آخر، دچار زیان شود و عقب بماند.

برخی بازی رومیزی کاتان CATAN را با مونوپولی مقایسه می کنند از پاره ای جهات این دو بازی شبیه هستند. کاتان و مونوپولی هر دو از بازی های خانگوادگی- اقتصادی هستند. تفاوت اصلی در این است که برای برنده شدن در کاتان، نیازی به شکست دادن بقیه بازیکنان نیست. در مونوپولی، یک بازیکن باید بقیه رقبا را ورشکست، و اموال آنان را تصاحب کند. بازیکنان در کاتان به صورت انفرادی امتیاز جمع می کنند و اموال بازیکنان دیگر را تصاحب نمی کنند.

CATAN کلی قوانین و مقررات دارد که هیجان بازی را افزایش می دهند. هر بازیکن تعداد حرکت های زیادی دارد و باید کارهای متنوعی را در نوبت خودش انجام دهد. افراد بالاتر از 8 سال بهتر می توانند با این بازی ارتباط برقرار کنند. البته کاتان یک بازی گروهی و خانوادگی است و برای افراد بزرگسال نیز مناسب است. یادگیری قوانین بازی زیاد سخت نیست و با کمک دفترچه راهنما می توان، بازی را یاد گرفت. بازیکنی که زودتر امتیاز کامل را کسب کند برنده است و برای تعیین برنده، حدود یک ساعت زمان صرف می شود.

بازی فکری خانوادگی

اجزای بازی رومیزی کاتان CATAN

آیا می دانستید که مسابقات جهانی کاتان هم برگذار می شود؟ این بازی ها اغلب در آلمان یا ایالت متحده برگذار می شود و علاقمندان از سراسر جهان، به رقابت می پردازند. کاتان دارای تاس است و اعداد روی تاس می تواند روند بازی را تعیین کند اما استراتژی به کار گرفته شده، بسیار قوی تر از شانس است. در واقع کاتان وابسته به شانس نیست و بیشتر یک بازی فکری هیجان انگیز حساب می شود. با خرید بازی کاتان یک بسته شامل این موارد را دریافت می کنید:

  • یک کارت راهنمای ساخت
  • 95 کارت منابع
  • 25 کارت شانس
  • 2 عدد تاس بازی + مهره دزد
  • 60 قطعه جاده در 4 رنگ ( هر بازیکن 15 عدد)
  • 20 عدد خانه در 4 رنگ( هر بازیکن 5 خانه)
  • 16 قطعه برای شهر در 4 رنگ( هر بازیکن 4 شهر)
  • ۱۸ قطعه توکن عدد+ ۶ قطعه دریا
  • 19 منطقه بازی

بازی رومیزی کاتان CATAN

تاریخچه CATAN

کلاوس توبر (Klaus Teuber) دندان ساز اهل آلمان، کاتان را به جهانیان معرفی کرد. در ابتدا کلاوس این بازی را برای رفع خستگی و آرامش دهنی خودش طراحی کرد. هدف از ساخت بازی، دور شدن از هیاهوی زندگی و مشغله کاری بود و هنور جنبه عمومی نداشت. او این دنیا را برای خود ساخته بود و به شیوه دلخواهش جهانی بدون نزاع را طراحی می کرد.

در سال 1995 بازی رومیزی کاتان CATAN با نام آلمانی” دی سیتلر فون کتان” معرفی شد. از همان ابتدا این بازی هیجان انگیز مورد توجه قرار گرفت و در قفسه اسباب بازی فروشگاه های آلمان و ایالت متحده جای ثابت داشت. کلاوس توبر دیگر نیازی به درآمد دندان سازی نداشت و  از درامد فروش بازی کتان، زندگی راحتی داشت.

در سال 2002 خانواده توبر یک شرکت خانوادگی را راه اندازی کردند و حق امتیاز انتشار کاتان را فروختند. 10 درصد از فروش سهم این خانواده از فروش نسخه های منتشر شده بازی بود. هم اکنون بازی مهاجران کاتان به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده و در بسیاری از کشورها به فروش می رسد. نسخه فارسی این بازی نیز در داخل کشور موجود است و در اساب بازی های معتبر به فروش می رسد.

از سال 2011 نسخه های دیگری از بازی رومیزی کاتانCATAN طراحی شد که همگی مورد استقبال قرار گرفت.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *