کتاب

معرفی آثار و زندگینامه دارن شان

معرفی دارن شان و آثارش

دارن شان را همه نوجوانان و حتی بزرگسالان می شناسند. مجموعه آثار دارن شان همیشه در لیست پر فروش ترین کتاب های نوجوانان قرار دارد. حتی اگر کتاب خوان هم نباشید حتما سبک نوشتاری این نویسنده ایرلندی را دوست دارید. دارن شان مجموعه کتاب هایی را در زمینه اشباح و ارواح و موجودات خیالی نوشته که در نوع خود، بسیار حیرت انگیز و حتی ترسناک است. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی چالیک به معرفی آثار دارن شان و بیوگرافی کامل نویسنده، پرداخته شده. در ادامه خلاصه ای از کتاب های محبوب “دارن شان” را می خوانید.

دارن اشاگنسی ملقب به دارن شان، متولد 1972 در ایرلند است. شهرت او برای کتاب هایی است که در ژانر وحشت می نویسد. Darren shan از شخصیت های خیالی و اغلب ترسناک برای نوشتن کتابهایش استفاده کرده و به طرز حیرت انگیزی از خلاقیت در نویسندگی، بهره مند است. دوران کودکی دارن شان همراه با شیطنت های پایان ناپذیر سپری شد. جالب اینکه این پسر بچه بازیگوش میل فراوانی به نویسندگی داشت و در سن 15 سالگی نیز یک نمایشنامه تلویزیونی را آماده کرد. دوران تحصیل نیز نتوانست شور نوشتن دارن را کاهش دهد و سالی یک کتاب، می نوشت.

 

معرفی کتاب های دارن شان

خط افق جهنم و ایوامارکا دو نمونه از کتاب های اولیه این نویسنده هستند که مورد استقبال قرار نگرفت. اولین کتاب کودک پر فروش دارن شان به نام سیرک عجیب، در سال 2000 منتشر شد. این کتاب تحسین منتقدان را به همراه داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت. آثار دارن شان به 20 زبان ترجمه شده است. آثار این نویسنده در ژانر وحشت است و خواننده را به دنیایی از موجودات تخیلی می برد.

کتاب های دارن شان مناسب گروه سنی نوجوان است و کشش و جذابیت زیادی دارد. اغلب آثار دارن شان به صورت مجموعه کتاب ارائه شده. هر جلد در یک زمان متفاوت ولی دنباله خط فکری جلد قبلی کار شده و از آثار فاخر ادبیات کودک و نوجوان به حساب می آید. معرفی آثار دارن شان در ادامه آورده شده.

کتاب های Darren shan

کتاب فیل

قیمت اصلی ۱۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۲۷,۵۰۰ تومان است.

کتاب انگشت جادویی

قیمت اصلی ۳۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۸,۹۰۰ تومان است.

کتاب لاک پشت

قیمت اصلی ۶۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۵,۲۵۰ تومان است.

کتاب داستان شگفت انگیز هنری شوگر و شش داستان دیگر

قیمت اصلی ۱۸۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵۷,۲۵۰ تومان است.

خوب های بد، بد های خوب 2 (دنیای بدون شاهزاده)

قیمت اصلی ۲۵۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۲۰,۱۵۰ تومان است.

کتاب مایکل وی 8 (انگل)

قیمت اصلی ۲۴۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۱۱,۶۵۰ تومان است.

معرفی آثار دارن شان: مجموعه زامبی Zom-B

زام بی معروف ترین  اثر از این نویسنده است که ماجرای پسری به نام ” بی” را روایت می کند. خواننده در این کتاب با حمله زامبی ها و وقایع عجیب و غریبی روبرو می شود که حاصل خلاقیت نویسنده است. زام بی یک مجموعه 12 جلدی است و هر کتاب، ادامه ماجرای قبل است. کل وقایع پیرامون زامبی ها و حمله آنان به مدرسه ” بی” می گذرد. بدون تردید این یکی از آثار ترسناک دارن شان است که وحشت و هراس را به خواننده منتقل می کند.

مجموعه زام بی شامل 12 جلد کتاب است به این قرار:

  1. زام-بی (۲۰۱۲)
  2. زیرزمین (۲۰۱۳)
  3. شهر (۲۰۱۳)
  4. فرشتگان (۲۰۱۳)
  5. بچه (۲۰۱۳)
  6. گلادیاتور (۲۰۱۴)
  7. مأموریت (۲۰۱۴)
  8. قبایل (۲۰۱۴)
  9. خانواده (۲۰۱۴)
  10. عروس (۲۰۱۵)
  11. فراری (۲۰۱۵)[۴]
  12. الهه (۲۰۱۶)

مجموعه کتاب های دارن شان

قصه‌های سرزمین اشباح

معرفی آثار دارن شان را با مجموعه کتابی 12 جلدی از انتشارات قدیانی، ادامه می دهیم. همه این کتاب ها توسط انتشارات قدیانی، ترجمه و به صورت مجزا چاپ شده است. مجموعه قصه های سرزمین اشباح به نام حماسه دارن شان نیز معروف است. این سری کتاب ها بر اساس شرح کابوس های دنباله دار خود نویسنده، به نگارش درآمده. سرزمین اشباع دارن شان مثل نارنیا، ارباب حلقه ها و هری پاتر پر فروش شده است. کتاب ها در قالب سه گانه تنظیم شده و شامل 12 جلد کتاب است.شروع داستان به این صورت است که: “دارن” با دوستش برای دیدن عنکبوت ها به سیرک رفته که با یک عنکبوت غول پیکر روبرو می شود اما…

کتاب قصه های سرزمین اشباح، به صورت چهار سه‌گانه است که عبارتند از:

1-خون شبح

  • سیرک عجایب
  • دستیار شبح
  • دخمه خون

2-آداب اشباح

  • کوهستان شبح
  • آزمون‌های مرگ
  • شاهزاده اشباح

3-نبرد شبح

  • شکارچیان غروب
  • همدستان شب
  • قاتلان سحر

4-سرنوشت شبح

  • دریاچه ارواح
  • ارباب سایه‌ها
  • پسران سرنوشت

قیمت کتاب های دارن شان

 

معرفی آثار دارن شان: حماسه کرپسلی

مجموعه داستانی چهار جلدی، The Saga of Larten Crepsleyیکی دیگر از آثار محبوب دارن شان است. حماسه کرپسلی بر اساس داستان زندگی شخصیت اصلی کتاب، لارتن کرپسلی نوشته شده است. او پسری 9 ساله با تعداد زیادی خواهر و برادر است که همراه با والدینش زندگی می کند. اوضاع مالی خانواده لارتن اصلا خوب نیست پسر بچه ماجرا به ناچار همراه با پسر عمویش به سر کار می رود.

تراز، سرکارگری عصبانی است که پیش از این چندین نفر را کشته است. ماجرا وقتی جالب تر می شود که سرکارگر، پسر عموی لارتن را نیز به قتل می رساند و این کارش عقوبت سختی دارد. لارتن، تراز را می کشد و به سرعت فرار می کند. طی ماجراهایی پیچیده، لارتن به خانه شخصی می رود که او را با خون آشام ها آشنا می کند. لارتن به همراه فرد دیگری می رود تا زندگی حیرت انگیزی را در میان خون آشام ها تجربه کند. باقی ماجرا را در کتاب می خوانید.

حماسه کرپسلی شامل 4 کتاب است :

  1. تولد یک قاتل (  ۲۰۱۰)
  2. اقیانوس خون ( ۲۰۱۱)
  3. قصر نفرین‌شدگان (۲۰۱۱)
  4. برادر تا پای مرگ ( ۲۰۱۲)

نبرد با شیاطین

معرفی آثار دارن شان: دموناتا (نبرد با شیاطین)

The Demonata یک مجموعه داستانی با 10 جلد کتاب است. این سری کتاب ها، بعد از ” سرزمین اشباح” نوشته شده است. ماجراهای نبرد با شیاطین ( دموناتا) حول سه شخصیت اصلی داستان، اتفاق می افتد. کروپیچ، کورنلیوس و مک کان شخصت های اصلی و راوی هر کدام از کتاب های این مجموعه هستند. آنچه این سری کتاب ها را جذاب تر کرده، تضاد این سه شخصیت از نظر زمانی و ملاقات در یک زمان است. گروپیچ در زمان حال زندگی می کند در حالی که کورنلیوس( کرنل) به 1970 و مک کان( بک) سال 450 تعلق دارند.

“نبرد با شیطان” یا دموناتا با مفاهیم عمیق مرگ و نابودی انسان ها ارتباط دارد. نویسنده در این اثر نگاهی متفاوت به جهان و تلاش های بی وقفه برای نجات جهان دارد. دموناتا سعی دارد دنیا را به کام نابودی بکشاند و هر کدام از شخصیت های اصلی کتاب، هر بار توطئه را خنثی می کنند. یک سلاح باستانی وجود دارد که برای نبرد با شیاطین، ساخته شده است. سه شخصیت از سه عصر مختلف، جویای آن سلاح هستند. این مجموعه 10 جلدی شامل کتاب های زیر است:

  1. لرد لاس (۲۰۰۵)
  2. دزد شیطانی (۲۰۰۵)
  3. اسلاتر (۲۰۰۶)
  4. بک (۲۰۰۶)
  5. دیو همخون (۲۰۰۷)
  6. رستاخیز شیطان (۲۰۰۷)
  7. سایه مرگ (۲۰۰۸)
  8. جزیره گرگ (۲۰۰۸)
  9. نجوای تاریکی (۲۰۰۹)
  10. دلاوران جهنم (۲۰۰۹)

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چالیک می توانید، کتاب های دارن شان را تهیه کنید.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *