بردگیم

معرفی و تاریخچه بازیهای شخصیت مخفی

معرفی بازی های شخصیت مخفی

بازیهای شخصیت مخفی از محبوب ترین بازی های دورهمی است. جذابیت بازی در اینست که هویت شخصیت ها برای هم، پنهان است. بازیکنان باید سعی کنند دزد یا سارق و یا هر شخص مخفی دیگری را پیدا کنند. توسعه دهندگان بازیهای ویدیویی نسخه های آنلاین بردگیم های شخصت پنهان را نیز تولید کرده اند. بازی های شخصیت مخفی، معمایی هستند و بازیکنان با حل معما فرد مورد نظر را شناسایی می کنند. برخی از این بازی ها حالت پرسش و پاسخ دارد و برخی دیگر استراتژیک است.

بازیهای شخصیت پنهان از جذاب ترین سبک برد گیم به حساب می آیند و طرفداران پر و پا قرصی دارند. جالب تر اینکه همه افراد با هر سن و سالی، از بازی لذت می برند. در واقع نوجوانان و بزرگترها همگی می توانند در حین بازی، ذهن خود خود را به چالش بکشند. معمولا هوش، رفتارشناسی یا تجزیه و تحلیل می تواند بازیکنان را برنده میدان کند. شانس و تصادف نقش کمی در این سبک بازی دارد.

در ادامه با هیجان انگیزترین بازی های سبک شخصیت پنهان آشنا می شوید.

شب مافیا

 

شب مافیا از بازیهای شخصیت مخفی

مافیا معروف ترین و البته جذاب ترین بازی ها به این سبک است. بازیکنان نقش های خاص خود را دارند. بازی رومیزی شبهای مافیا نوعی بازی فکری است که نیاز به مهارت های روانشناختی بالایی دارد. بازیگر باید با توجه به شناختی که از روحیات فرد مقابل سراغ دارد، از حرکات و رفتار او به نقش سایر بازیکنان پی ببرد. در بازی شب مافیا نقش های زیادی برای بازیگران دیده شده و یکی از بهترین بازی های دورهمی به حساب می آید. هرچه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، جذابیت بازی بیشتر می شود.

بازی شخصیت مخفی آخرین ایستگاه

یکی دیگر از بازی های گروهی و دور همی شب نشینی های خانوادگی، بازی رومیزی آخرین ایستگاه است. ماجرای بازی آخرین ایستگاه، قطار در حرکتی است که مسافران آن به همدیگر مشکوک هستند. هر بازیکن نقش یکی از مسافرها را دارد. مسافران به دو گروه تقسیم می شوند، یک گروه مخالف و گروه دیگر موافق هستند. هر یک از بازیکنان شخصیت خودش را در بازی دارد و در ایستگاه آخر تنها یک نفر باقی می ماند. در بازی آخرین ایستگاه نیاز به بازی گردان نیست و  شما هر جا که خواستید میتوانید نقش خودتان را اعلام نمایید ولی این که از کدام گروه هستید مشخص نمی گردد.

 

محبوب ترین بازیهای شخصیت مخفی: اولون Avalon

بازی اولون از جمله بازی های فکری است که نبرد بین گروه شیطان یا گروه شر را با گروه خوب یا خیر به نمایش می گذارد. اولون یک بازی گروهی 5 تا 10 نفره است. تعداد بازیکنان گروه شر با تعداد بازیکنان گروه خیر متفاوت است. مثلاً در یک بازی 8 نفره، تعداد بازیکنان گروه خیر 3 نفر و تعداد بازیکنان گروه شر 5 نفر هستند سبک بازی اولوان مخفی کاری است و بازیکنان گروه خیر به درستی نمی دانند که با چه کسانی هم تیمی هستند ولی بر عکس بازیکنان گروه شر و شیطانی از خصوصیات کلیه افراد گروه خیر باخبر هستند. پس از مشخص شدن ترکیب اعضای هر تیم، با شروع مأموریت بازی آغاز می شود و بازیکنان هر گروه یک کارت را انتخاب می کنند و …

 

بازی جذاب اولون Avalon

 

بازی فکری تورتوگا (Tortuga 1667)

دزدان دریایی برای سرقت جواهرات آماده می شوند. این سوژه هیجان انگیز برای بازیهای شخصیت مخفی عالی است. کافیست خود را یک دزد دریایی تصویر کنید تا چشمان تان به گنجینه ای عظیم باز شود. تورتونگا یک بازی شخصیت پنهان استراتژیک است و بازیکنان برای رسیدن به هدف برنامه می چینند. هیچیک از بازیکنان هویت یکدیگر را از قبل نمی دانند.

 

بازی رومیزی نفوذی

در بازی نفوذی، گروهی از سارقان نقشه سرقت به بانک را طراحی می کنند. پلیس از این نقشه باخبر می شود و سعی میکند تا سارقین را دستگیر کند. پلیس به باند سارقین نفوذ می کند اما سارقین متوجه می شوند. زمان کمی برای پیدا کردن نفوذی باقیمانده. لازم است تا با تک تک افراد حاضر در این باند گفتگو شود چون هیچ یک از افراد گروه قادر به تشخیص سارق از پلیس نیست. هیچ نشانه ای برای شناخت افراد وجود ندارد و صرفاً از طریق گفتگو، شناخت روحی و روانی، حرکات بدن، چشم و …، قادر به شناخت فرد نفوذی به گروه سارقان بانک خواهید شد. اساس کار بازی نفوذی، کتمان حقایق و پاسخ های متناقض است . نفوذی از بازیهای شخصیت مخفی جذاب و پرهیجان است که بازیکنان را به یاد فیلم های سرقت از بانکها با تعقیب و گریز پلیس می اندازد.

بازی شخصیت پنهان نفوذی

 

بازی رومیزی کودتا

کودتا از بازیهای شخصیت مخفی پر طرفدار است. دو کارت در ابتدای بازی برای تعیین نقش هر بازیکن، استفاده می شود. ارائه اطلاعات اشتباه توسط بازیکنان موجب از دست دادن کارت می شود. بهتر است سوالات را با مهارت جواب بدهید چون اگر دروغ  لو بروید یک کارت از دست خواهید داد.

جذابیت بردگیم کودتا، گروهی بودن آن و دادن اطلاعات نادرست از کارت خود به دیگران و حفظ شرایط ظاهر خود برای ادامه بازی است.  مهارت در شناخت روحیه و رفتار دیگر بازیکنان اهمیت زیادی دارد. در این صورت سریع تر می توانید شخصیت ها را بشناسید و کارت امتیاز دریافت کنید.

 

بازی رومیزی دژ  از جذاب ترین بازیهای شخصیت مخفی

داستان بازی دژ برای تصاحب تخت پادشاهی است. اگرچه این بازی کارتی به صورت گروهی است، ولی می توانید آن را 2 نفره هم بازی کنید. دژ از بازیهای شخصیت منخفی است که همه بازیکنان برای به دست آوردن تخت پادشاهی تلاش می کنند. هر کس زودتر7 سازه را تصاحب کند برنده بازی است. حداقل باید 7 دست بازی کرد تا برنده بازی مشخص شود. برای بنا کردن سازه ها نیاز است که سکه داشته باشید پس تا می توانید سکه جمع کنید و ساختمان بسازید.

 دژ  از جذاب ترین بازیهای شخصیت مخفی

بازی فکری غرب وحشی BANG 

در بازی گروهی غرب وحشی، تعدادی کارت بین افراد گروه تقسیم می شود. شخصیت های کارت شامل کلانتر، معاون کلانتر، دزد، غارتگر، آدم کش و … می باشند. تقسیم کارت ها به صورت تصادفی است.کلانتر و معاون کلانتر به دنبال تعقیب و دستگیری افراد خلاف کار و جانی هستند. افراد خلاف کار هم برای فرار از قانون و کشتن کلانتر اقدام می کنند. هرکسی زودتر شلیک کند و هدف خود را از پا در آورد، برنده بازی خواهد بود. بازی غرب وحشی نیاز به سرعت تصمیم گیری، سرعت عمل و ریسک پذیری دارد.

به نظر شما جای کدام بازی شخصیت مخفی، در این لیست خالی است؟

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *