دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره بازی ماینکرافت

بازی ماینکرفت چیست؟

تا این لحظه بازی ماینکرافت بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده و از طرفی تعداد کاربران فعال ماهانه آن نیز به بیش از ۱۴۰ میلیون نفر می رسد. نسخه android ،ios و ویندوز ماینکرافت وجود دارد و کاربران به راحتی می توانند یک بازی متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنند. حتی شرکت های تولید کننده اسباب بازی نیز لگو ماینکرافت را بر اساس این بازی، طراحی و عرضه کرده اند. Minecraft از بازی های رایانه ای جذاب و بسیار پر طرفدار است که بدون نیاز به سیستم سخت افزاری قوی نیز اجرا می شود.

بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگ ترها این بازی هیجان انگیز را خوب می شناسند. ماینکرافت از سبک بازی های خلاقانه است که در ابتدا کمی عجیب و پیچیده به نظر می رسد. قبل از شروع بازی، پیام های کوتاه به صورت موقت ظاهر می شوند که اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار می دهند. این راهنمایی ها کمک چندانی نمی کند و گیمر در حین انجام بازی، با جزئیات آن به خوبی آشنا می شوند.

(برای دیدن و خرید بازی فکری و لگو ماین کرفت کلیک کنید.)

بازی ماین کرفت یک بازی ویدیویی مبتنی بر ساخت و ساز است

 

مختصری درباره تاریخچه بازی ماینکرافت

Markus Notch برنامه نویس سوئدی ارائه دهنده این بازی است. او ماینکرافت را در می ۲۰۰۹ معرفی کرد و بلافاصله توسط انجمن TIGSource منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. از همان ابتدا ماین کرافت با استقبال کاربران روبه‌رو شد و همواره بر تعداد گیمرهای بازی افزوده می شود. بازخوردهای مثبت گیمرها موجب شد تا نسخه های به روزرسانی‌شده بازی، نیز توسط همین برنامه نویس ارائه شود. نسخه بتای بازی در سال ۲۰۱۰ و نسخه کامل در دسامبر ۲۰۱۱ عرضه شد.

بازی ماینکرافت از لحاظ گرافیک بسیار خاص و متفاوت است. این یکی از موارد مهم در جذب کاربران و دوستداران بازی های رایانه‌ای است. جالب اینکه همه المان های بازی، دارای اشکال مکعبی منظم هستند. گیمر در حین بازی همه حیوانات، درختان و وسایل را به شکل بلوک های منظم مکعبی می بیند. این ترکیب بندی شامل همه موارد جاندار و بی‌جان می شود که در نوع خودش شگفت انگیز است. مهم ترین نکته در مورد ماینکرافت، اعتیاد آور بودن است. این بازی ساعت ها کاربر را درگیر می کند و اصلا متوجه گذشت زمان نخواهید شد. مدتی پیش شایعه‌ای بر این مبنا منتشر شد که برخی از گیمرها ادعا کرده‌اند پس از ساعت ها بازی، موجوداتی عجیب را در محیط می بینند!

اولین نسخه بازی ماین کرفت

تصویری از اولین نسخه ماین کرفت

 

فضای بازی ماینکرافت

گیفت کارت ماینکرافت فروش بسیار زیادی دارد و ماهانه سود سرشاری را نصیب سازندگان آن می کند. البته این مورد اصلا بازدارنده نیست و همواره تعداد کاربران فعال بازی، بیشتر می شود. محیط بازی جذابیت زیادی دارد و گیمرها را مجذوب می کند. علت موفقیت ماینکرافت، ساختار قابل تغییر قطعات و المان های بازی است. محیط بازی سه بعدی است و قابلیت کاوش بینهایت را دارد. در طی بازی ماین کرافت بازیکن ابزار و وسایلی را کشف می کند که در ادامه کاربرد زیادی دارد. در واقع گیمر می تواند با تخریب هر قطعه، آن را به دارایی خود اضافه کند. برای تغییر ساختار محیط لازم است تا مصالح را با خود به یک فضای جدید حمل کنید. این جابجایی اهمیت زیادی دارد زیرا با قرار دادن بلوک ها در مکان دلخواه، نقشه بازی را به نفع خود طراحی می کنید.

“استیو با یک کلنگ آهنی در دست به همراه یک گُرگ در حال گذر از چمنزار است. یک اسکلت که می سوزد، یک زامبی و یک کریپر در پس زمینه دیده می شوند. حیواناتی شامل سه مرغ، گاو و خوک نیز بخشی از تصویر هستند. صحنه بازی با صخره ها، کوه ها و آسمان فضای بازی ماینکرافت را نمایش می دهند”. در اولین صحنه لوگوی معلق ماینکرافت خودنمایی می کند. mincraft یک بازی خلاقانه است و بازیکن می تواند با خلاقیت خود، فضای نامحدودی را ایجاد کند. چهار مود متفاوت برای انجام بازی در نظر گرفته شده که بازیکن در ابتدا باید یکی را انتخاب کند. مودها متفاوت هستند و هر کدام مکانیزم منحصر به فردی دارند.

فضای بازی ماینکرفت

شخصیت های بازی ماین کرفت

 

مود خلاقیت (Creative)

بازی ماینکرافت Sandbox است و منابع نامحدودی را برای ساخت و ساز در اختیار گیمر قرار می دهد. اینجا یک جهان نامحدود  است که می توانید آن را به هر صورتی، خلق کنید. همه چیز به خلاقیت بازیکن بستگی دارد و می تواند هر تغییری ایجاد کند. گیمر اختیار کل جهان را دارد و مجاز است که هر ساختاری را تخریب کرده، بسازد یا تغییر دهد. البته همه منابع مورد نیاز هم وجود دارد و گیمرهای دیگری نیز به این امکانات دسترسی دارند.

مود خلاقیت در ماین کرفت

مود خلاقیت در ماین کرفت

 

حالت بقا (Survival)

این یک مود هیجان انگیز و بسیار جذاب است آیا آماده‌اید تا با زامبی ها درگیر شوید؟ در حالت بقا بازیکن باید بتواند جان سالم به در ببرد. برای اینکه از شر زامبی ها، اسکلت های رقصان و موجودات عجیب در امان باشید نیاز به خانه دارید. بازیکن در طی بازی مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه را جمع آوری کرده و جان پناه خود را طراحی می کند. مراقب باشید با از دست دادن هر جان، باید از ابتدا شروع کنید وگرنه همه زحماتتان به هدر می رود.

حالت بقا در ماینکرفت

مود بقا در ماین کرفت

 

حالت ماجراجویی (Adventure)

اگر به چالش ها و ماجراهای داستانی علاقه دارید، این مود را انتخاب کنید. حالا فرصت دارید تا داستان زندگی خود را طراحی کنید. بازی ماینکرافت بی انتها و با قابلیت تغییر نامحدود طراحی شده‌است. شاید همین ویژگی گیمرها را ساعت ها درگیر کند. ساختن یک داستان هیجان انگیز برای خود، کار ساده‌ای نیست.

مود ماجراجویی در ماین کرفت

مود ماجراجویی در ماین کرفت

 

حالت هاردکور (Hardcore)

در مود هارکور بیش از همه باید مراقب گرسنگی و تامین نیازهای ضروری باشید تا سالم بمانید. البته در این بین موجودات شرور هم به دنبالتان هستند. برای اینکه در هر مبارزه‌ای پیروز شوید نیاز به انرژی دارید. تنها با خوردن سه نوبت غذای خوب، می توانید به سرعت بدوید و خود را از خطر دور کنید. اگر زیاد ضربه بخورید دیگر جان ندارید و بازی پایان می یابد.

مود هاردکور در ماین کرفت

مود هاردکور در ماین کرفت

 

کلام آخر

بازی ماینکرافت توانسته توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان را جلب کند. گرافیک ساده و عجیب بازی یکی از نقاط قوت آن است. این بازی هرگز بازیکن را خسته نمی کند و تکراری نمی شود. امکان اجرای بازی به صورت های متفاوت و نامحدود مهم ترین نکته در علاقه‌ی روز افزون آن به حساب می آید.

اگر به بازی های رایانه ای علاقه داشته باشید حتما آخرین نسخه  mincraft را نیز  نصب کرده‌اید. این بازی بر روی گوشی های اندرویدی و آیفون هم قابل نصب است.

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 3 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *