کتاب

معرفی آثار و زندگی نامه استیو تولتز

معرفی استیو تولتز

استیو تولتز را حتی کسانی که اهل کتاب نیستند هم می شناسند. آثار استیو تولتز از پر فروش ترین رمان ها در ایران است. نوشته های تولتز، توانسته توجه اهالی کتاب را جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. پیمان خاکسار ترجمه آثار این نویسنده را بر عهده دارد. ” جزء از کل”، ” ریگ روان” و “هر چه باداباد” از این نویسنده، شهرت جهانی دارد. این مطلب به بررسی آثار و زندگینامه استیو تولتز، اختصاص دارد.

استیو تولتز از معدود نویسندگانی است که تفکر متفاوت و شاید عجیبی را دارد. او معتقد است کائنات همیشه با گرفتن داشته هایمان، به ما درس می دهد. تولتز در کتاب جزء از کل می گوید:  هیچوقت نمی شنویم که یک ورزشکار، در اثر یک حادثه، دچار نقص در بویایی شود. کاملا روشن است که ورزشکار  با از دست دادن پایش، آزمایش می شود.

فیلسوف با از دست دادن عقل، نقاش با چشم، آهنگساز با گوشش، آشپز با زبانش درس دردناکی را می گیرد. من آزادی خود را از دست داده ام!

(برای خرید کتاب های استیو تولتز کلیک کنید.)

آثار استیو تولتز

بیوگرافی Steve Toltz

استیو تولتز (زاده ۱۹۷۲ در سیدنی) رمان‌نویس استرالیایی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. نویسنده توانای استرالیایی دانش آموخته دانشگاه نیوکسل نیوساوث ولز است. کتاب اول این نویسنده، ” جزء از کل” در سال 2008 منتشر شد که یک اثر فاخر و ارزشمند است. تولتز 5 سال برای نوشتن این کتاب، وقت صرف کرد.

استیو تولتز تجارب زیادی از زندگی در شهرها و کشورهای مختلف، کسب کرده و این در نگارش کتاب ها بی تاثیر نبوده است. تدریس زبان انگلیسی، فیلمبرداری و فیلنامه نویسی از دیگر فعالیت های ایشان است. تولتز حتی مدتی را به عنوان نگهبان کار کرده. پس از شروع نوشتن، تولتز به طور تمام وقت روی کتابش کار کرد و همه مشاغل قبلی تجربه قبل از نویسندگی اوست.

کتاب جزء از کل، حاصل تلاش 5 ساله این نویسنده است که البته افتخارات زیادی را نصیبش کرده است. جزء از کل خیلی زود مورد توجه خوانندگان قرار گرفت و همان سال چاپ، کاندید جایزه بوکر شد. استقبال شگفت انگیز از کتاب اولی یک نویسنده، موجب شد تا او به طور جدی نوشتن را ادارمه دهد.

استیو در سال 2005 با نقاش و هنرمند استرالیایی( ماری پیتر تولتز) ازدواج کرد. اولین کتاب تولتز، 3 سال بعد از ازدواج منتشر شد و او به طور رسمی در لیست نویسندگان معتبر استرالیایی قرار گرفت.

کتاب های استیو تولتز

معرفی آثار  استیو تولتز( سه گانه تولتز)

نویسنده های کتاب اولی، راهی طولانی در پیش دارند. کم پیش می آید که یک کتاب توسط نویسنده ای گمنام، مورد توجه قرار بگیرد. استیو تولتز همه این قواعد را شکسته است. او برای نوشتن اولین کتابش، حدود 5 سال زمان صرف کرد اما نتیجه شگفت انگیز بود. خودش هم تصور نمی کرد که خوانندگان و منتقدان، تا به این حد، کتاب را دوست بدارند.  بهترین آثار استیو تولتز با ترجمه فارسی،عبارتند از:

کتاب جز از کل

A Fraction of the Whole (2008)،  تاریخچه خانواده ای از طرد شدگان استرالیایی است. داستان پردازی خلاقانه و توجه به جزئیات به حدی جذاب است که خواننده شوکه می شود.

جاسپر دین یک فیلسوف است و نگاهی عمیق به زندگی دارد. نقش دو فرد در زندگی این پسر، بسیار پر رنگ است. مارتین دین، پدرش می تواند منفورترین مرد در تمام جهان باشد. تری دین عموی پسر، مجبوب ترین مرد در استرالیا است و این دو در تضاد کامل هستند. کابوس جاسپر اینست که روزی شبیه به پدرش شود!

کتاب جزء از کل استیو تولتز یک تراژدی کمیک است که تلخی ها را به شیرینی بیان کرده است. این کتاب در سال 2008 جزء 5 اثر برتر جوایز من بوکر و در فهرست نهایی جایزه کتاب اول گاردین، قرار گرفت.

بیوگرافی و آثار استیو تولتز

کتاب ریگ روان از آثار استیو تولتز

Quicksand (2015) سرگذشت لیام یک نویسنده ناموفق است. او در هیچ کاری خوب نیست و همیشه شکست می خورد. لیام با فردی به نام آلدو که از خودش بدبخت تر است، دوست می شود. آلدو یک کارآفرین است که در حال حاضر دچار مشکلات زیادی شده و شکست خورده است.

کتاب ریگ روان از آثار ادبی برجسته است که در سال 2015 نوشته شده. سرتاسر داستان با مضامین فلسفی و مکالمه های بین لیام و آلدو، طراحی شده است. آلدو از ترس هایش می گوید و ……

کتاب هر چه بادا باد

Here Goes Nothing (2022) در غوغای کرونا نوشته شده و اشاره ای طنز به مفهوم مرگ دارد. آثار استیو تولتز با خلاقیت بالای نویسنده همراه دارد و پیوندی میان فلسفه و کمدی دارد. مفهومی به نام مرگ که همیشه موجب هراس شده، دستمایه طنز نویسنده استرالیایی قرار گرفته است.

آنگوس مردی به ظاهر آرام که در یتیم خانه بزرگ شده، شخصیت اصلی داستان است. خواننده در این کتاب با سوالات زیادی روبرو می شود. آیا مرگ پایان است؟ بعد از مرگ، چه چیزی در انتظار است؟ جهان چه شکلی خواهد بود؟ …..

معرفی آثار استیو تولتز

جوایز و افتخارات استیو تولتز

کتاب جزء از کل از همان ابتدا با استقبال زیادی روبرو شد. هیئت داوران این کتاب را نامزد دریافت جایزه بوکر اعلام کرد.

سال 2009 کتاب جزء از کل نامزد دریافت The Miles Franklin Literary Award شد. جایزه مایلز فرانکلین از معتبرترین جوایز استرالی است که تنها برخی رمان ها شانس دریافت آن را دارند. رمان هایی که سطح ادبی بالاتری دارند و همچنین زندگی استرالیایی را معرفی می کنند، نامزد دریافت این جایزه می شوند.

سال 2009 یکی از آثار استیو تولتز توانست برنده جایزه ادبی نیوساوت ولز شود. کتاب جزء از کل، منتخب آرای مردمی به لحاظ داستان پردازی شد و یکی از برترین جوایز ادبی را نصیب خود کرد.

سال 2002 کتاب هر چه بادا باد این نویسنده، نامزد دریافت The Nib Literary Award شد. این جایزه دارای اعتبار جهانی است.

ریگ روان یکی دیگر از آثار نویسنده استرالیایی است که توانست جایزه دوسالانه کتاب اسرتالیا را کسب کند. جایزه راسل Russell Prize ویژه کتاب های طنز است و دو سال یکبار برگزار می شود.

در کتاب ریگ روان می خوانیم:

خدایا چرا من نقش یک دلقک سقوط کرده را ندارم؟ چرا یک سقوط کرده هستم که دلقک های سقوط کرده، روی من سقوط می کنند؟ چرا باید هر پیرزنی که پایش لیز می خورد، بازوهای من را بگیرد؟

آثار استیو تولتز همگی حاوی معانی عمیقی هستند.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *