اسباب بازی, بردگیم

معرفی بازی کورنا دونفره (Caverna cave vs cave)

معرفی بازی فکری کورنا

بازی کورنا دونفره (Caverna cave vs cave) یک بردگیم فوق العاده جذاب است که شاید در نگاه اول کمی شوک آور باشد. تعداد زیادی اتاق و سازه و وسایل مختلف وجود دارد که هر کدام برای تجهیز کردن محبط زندگی مناسب هستند. قطعا نمی توانید به سادگی منابع متعدد را هماهنگ کنید و کار سختی در پیش دارید. این بازی را می توانید به تنهایی نیز انجام دهید و اما در بازی دو نفره، هیجان بیشتری را تجربه می کنید. موضوع بازی حول محور دو گروه از کوتوله ها می چرخد. دورف‌ها ( کوتوله ها) در غارهای زیر زمینی زندگی می کنند. طراحی محیط و تبدیل این فضا به گونه ای مجهز و پیشرفته تر از چالش هایی است که هر گروه با آن روبرو هستند. بازی استراتژیک کورنا نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

بازی رومیزی Caverna در سال ۲۰۱۳ توسط Uwe Rosenberg طراحی شده است. این بازی استراتژی پیچیده، محبوبیت زیادی در بین بازیهای دورهمی و خانوادگی دارد. بردگیم کورنا دونفره (Caverna cave vs cave) نیز نسخه دو نفره همان بازی است که چندین سال بعد، منتشر شد.

(برای خرید بازی فکری کورنا دو نفره کلیک کنید.)

بازی فکری رومیزی کورنا

معرفی بازی کورنا دونفره Caverna Cave vs Cave

این بازی به غار در غار معروف شده و کل داستان در غارهای زیر زمینی پیش می رود. وقتی تعداد بازیکنان کم باشد، با این بازی سرگرم کننده، شروع کنید. 1 تا 2 بازیکن هر کدام نقش یک گروه از کوتوله ها( دورف ها) را بر عهده دارند و باید بتوانند بهترین امکانات زندگی را برای خود فراهم کنند. جمع آوری منابع برای ساخت اتاق ها و همچنین ایجاد چراگاه و پرورش حیوانات و غیره زمان بر است. حدود 20 تا 40 دقیقه وقت لازم دارید تا برنده بازی باشید و بهترین منابع را در اختیار بگیرید.

بازی کورنا دونفره طی هشت دور متوالی انجام می شود. در ابتدا هر بازیکن، یک غار کوچک و 2 کوتوله در اختیار دارد. کوتوله ها باید محل زندگی جدیدی بسازند تا به سبک متفاوتی باشد. برای ساخت و ساز به ابزار و فلزات گران بها و منابع معدنی زیادی نیاز هست. کوتوله ها به نیروی کار و کارگرهای متعددی هم نیاز دارند. بازیکنان باید در طی بازی، همه منابع مورد نیاز را به دست بیاورند. پس از تامین منابع، نوبت به ایجاد ساختمان های جدد و اتاق های بیشتر است. بازیکن برنده بعد از شمارش امتیازها در پایان دور هشتم، شناسایی می شود.

Caverna cave vs cave

روش بازی کورنا دونفره چگونه است؟

کورنا یک بازی رومیزی و کارتی است. بازیکنان هر کدام صفحه ای برای خود دارند و باید همه ساخت و سازها و طراحی ها را روی آن انجام دهند. مجموعه ای از کارت های Building/Room در اختیار بازیکنان است. چهار کارت فعالیت برای تعیین استراتژی در هر مرحله، استفاده می شود. بازیکنان در هر راند از بازی، فعالیت های روی کارت های رو، را انجام می دهند. هر دو نفر فرصت برابر دارند. شروع بازی از خانه خالی است. هر بازیکن می تواند یک خانه خالی را انتخاب کند. تعدادی کارت نیز برای خریدن وجود دارد اما فقط کارت های رو، قابل خرید هستند.

بازی کورنا دونفره به صورت انفرادی نیز قابل انجام است اما در حالت 2 نفره، چالش برای برنده شدن نیز به آن افزوده می شود. هر حرکت بازیکن برای حفر کندن کوه انجام می شود و در نهایت کارت های جدیدی به دست می آید. کارت ها در دو نوع Building و Room هستند، کارت های اتاق را می توانید بلافاصله استفاده کنید. نحوه و زمان استفاده از کارت های دیگر را،کارت های فعالیتمشخص می کنند. تصاویر اتاق، سازه با طرح ویژه بر روی هر کدام از کارت ها درج شده است.

بازی کورنا دونفره در هشت راند انجام می شود. در پایان هر راند، امتیازهای همان دور شمارش می شود. اتاق ها و سازها همگی امتیاز دارند. در هر راند، بازیکنی که ذخیره طلای بیشتری دارد، امتیاز ویژه را کسب می کند. دور هشتم همه این امتیازها محاسبه می شود. بنابراین تا انتهای بازی، برنده مشخص نیست. هر بازیکن می تواند کمبودها را در دور بعدی جبران کند و این هیجان بازی را افزایش می دهد.

بازی کورنا دونفره

اجزای بازی کورنا دونفره

موقع خرید بازی Caverna cave vs cave یک جعبه حاوی این موارد را دریافت می کنید:

  • یک صفحه اقدام به همراه دو صفحه غار
  • 12 عدد کاشی اقدام+4 عدد نشانگر اقدام
  • 24 عدد کاشی اتاق+1 عدد کاشی غار اضافی+1 کاشی برای آغازگر
  • 12 عدد توکن کالا
  • 7 عدد دیوار
  • دفترچه راهنما

بازی فکری سبک استراتژیک خرید

 

نکات مهم که برنده را مشخص می کند!

بازی کورنا دونفره Cave vs Cave می تواند مدت ها سرگرم تان کند. برای برنده شدن در این بازی به مهارت های اجتماعی و تفکر استراتژیک نیاز دارید. برنده بازی کسی است که یک خط فکری مشخص را برای ساخت و ساز، دنبال کند. کارهای زیادی می توانید انجام دهید. شما به تنهایی بازی را آغاز می کنید ولی به مرور تعداد افراد قبیله بیشتر می شود. خرده سنگ ها را از مسیر بردارید و راه خود را در دل کوه، ادامه دهید. فلزات گران بهای بیشتری جمع کنید تا ثرومندتر باشید. این ثروت موقع خرید کارت های رو، کمک تان می کند.

برای برنده شدن در بازی کورنا دونفره Caverna Cave vs Cave این نکات را جدی بگیرید:

  • روی جمع آوری منابع بیشتر، تمرکز کنید
  • اتاق ها و سازه هایی که مزایای ویژه یا امتیاز بیشتری دارند، را انتخاب کنید
  • آثار ویژه روی برنده شدن تاثیر دارند از این منابع حداکثر استفاده را داشته باشید
  • طلای زیادتری جمع کنید چون امتیاز ویژه ای دارد. در هر دور از بازی امتیازات طلا، جداگانه حساب می شود

قیمت بازی Caverna cave vs cave

جوایز و افتخارات بازی استراتژیک کورنا

پس از موفقیت بازی Caverna، سبک جدیدی از آن برای علاقمندان رونمایی شد. بازی کورنا دونفره (Caverna cave vs cave) در گروه بازی های فکری کودک و نوان و بزرگسال قرار دارد. تعداد نفرات کم (1تا 2 نفر) از مزایای برد گیم کورنا است. کورنا توجه منتقدین را نیز به خود جلب کرده و نظرات ارزشمند و مثبت زیادی را دریافت کرده است.

بردگیم ها محبوب ترین بازی ها برای نوجوانان و بزرگسالان هستند. اگر به سبک بازی های فکری استراتژیک علاقه دارید، کورنا را تجربه کنید این بردگیم دارای پیچیدگی های زیادی است و یک بازی کودکانه نیست.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *