لگو و ساختنی

چگونه یک لگوی مناسب برای خودمون بخریم؟

چگونه یک لگوی مناسب برای خودمون انتخاب کنیم؟

 مقدمه

اگر تا به حال از جهان اسباب‌بازی‌ها لذت برده‌اید، حتماً با مجموعه‌های لگو آشنایی دارید. این قطعات رنگارنگ و چندکاره توانسته‌اند دل‌های میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان فتح کنند و از محدودیت‌های سنی عبور کنند. فرقی نمی‌کنه کودک باشید یا بزرگسال! لگوها امکانات بی‌پایانی را برای خلاقیت و سرگرمی به شما ارائه می‌دهند. در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تا روند انتخاب بهترین مجموعه را که با علایق و سلیقه‌های شما سازگار است، را به شما آموزش دهیم.

انتخاب لگو

چگونه یک لگوی مناسب برای خودمون انتخاب کنیم؟

برای دیدن لگوهای فروشگاه ما اینجا کلیک کنید

به شناخت لگویی از خودمان برسیم

1. شناخت علایق خود

پیش از غوطه‌ور شدن در دنیای لگوها، لحظه‌ای برای مشورت با خود داشته باشید و به علایقتان فکر کنید. آیا دوست دارید ساختمان شهرها را بسازید؟ به فضا سفر کنید؟ یا صحنه‌های مورد علاقه‌تان از فیلم‌ها را تجسم کنید؟ شناسایی علایقتان به شما کمک می‌کند تا از بین تنوع زیادی از مجموعه‌های لگو، به انتخاب بهتری برسید.

شناخت علایق لگویی خود!

شناخت سلیقه ی خودمون در لگوها

2. سن و سطح مهارت

مجموعه‌های لگو با بازه‌های سنی و سطوح مختلف دشواری همراه هستند، از سازه‌های ساده برای کودکان تا ساختارهای پیچیده برای علاقه‌مندان بزرگسال. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در هنگام خرید لگوها مد نظر قرار دهید، سن افراد است. لگوها بر اساس گروه سنی‌‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند و هر کدام برای همان گروه‌های سنی خاص طراحی شده‌اند. انتخاب مجموعه‌ای مناسب با سن و سطح مهارت شما، تجربه ساخت لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لگو برای سنین مختلف

برای انتخاب بهتر به گروه سنی لگوها حتما توجه کنید.

بررسی تم‌های لگو

1. لگو زندگی شهری (lego city)

اگر طرفدار مناظر شهری هستید، به مجموعه‌ی شهری (city) لگو فکر کنید که شهرهای پر رونق را با ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و مینی‌فیگورها تصویر می‌کنند. این مجموعه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا محیط شهری خود را ایجاد کرده و خلاقیت خود را برای ایجاد یک شهر محک بزنید.

lego city

از مجموعه‌های لگوی زندگی شهری – lego city

2. لگوهای ماجراجویی در فضا

درسته که لگو یک خط مجزا برای سازه‌های با تم فضا برای خودش تعریف نکرده اما در بین سری‌های مختلف بسته‌های لگو مجموعه‌هایی که به ماجراجویی در فضا اختصاص دارند کم نیستند! پس به سفرهای بین‌ستارگانی بپردازید. از کشتی‌های فضایی تا موجودات بیگانه، این مجموعه‌ها تجربه‌ای از جنس علمی-تخیلی را برای علاقه‌مندان به این زمینه فراهم می‌آورند.

مجموعه های لگو با تم فضایی

لگوی شاتل فضایی

3. لگوهای معماری (architect)

از سری‌های جذاب لگو می‌شه از سری معماری اون یا همون آرشتیکت (Architect) نام برد. این سری برای دانشجویان معماری و همه‌ی اونایی که به ساختن بناهای جذاب و معروف دنیا علاقه دارند، می‌تونه بهترین انتخاب باشه. این مجموعه که برای افراد بالای ۱۳ سال طراحی شده تنوع بی‌نظیری از ساختمان‌های مختلف ارائه می‌ده. از چرخ و فلک لندن بگیر تا تاج محل در هند و برج ایفل در پاریس!

لگوهای سری معماری

لگوی برج ایفل

4. لگوی فیلم‌ها

لگو در برخی از محصولات خود با مجموعه‌های فیلم‌های معروف همکاری داره. از مارول بگیر تا دیزنی و دی سی و خیلی‌های دیگه.

لگوی مجموعه فیلم

لگوی قلعه ی هاگوارتز هری پاتر

مشورت با دیگران

1. بررسی نظرات مشتریان

قبل از خرید هر مجموعه، نظرات و نقدهای مشتریان را مطالعه کنید. این نظرات می‌توانند شما را در انتخاب بهتر کمک کنند و برایتان تصویری واضح‌تر از کیفیت و تجربه‌ی چیدن اون لگوی مشخص فراهم کنند.

2. مشاوره از دوستان و خوره‌های لگو

اگر شما یک عضو جدید دنیای لگوها هستید و تازه می‌خواهید که چیدن آن را شروع کنید، می‌توانید از دوستان و خوره‌های لگو که اطراف‌تان هستند و تجربه‌ی بازی با اون رو دارند، مشورت بگیرید. نظرات آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب مجموعه‌ای مناسب برای شروع کمک کند. به خصوص که اگر قصد دارید سراغ مدل‌هایی بروید که پیچیدگی بالایی دارند.

نظرات دیگران در مورد لگو

از حرفه ای ها نظرشون رو درمورد لگویی که می‌خوایم بخریم بپرسیم.

تعداد قطعات لگو

1. لگوهای کوچک

مجموعه‌هایی با تعداد قطعات کمتر، معمولاً ساده‌تر هستند و برای کودکان و بازیکن‌های تازه‌کار توصیه می‌شوند. این لگوها در عین سادگی به شما فرصت ارتقاء مهارت‌های ساختاری و خلاقیت را می‌دهند.

حتی اگر شما از کاربرهای حرفه‌ای لگو حساب می‌شوید هم گه گاهی ساختن این مدل‌های ساده برای شما می‌تونه مناسب باشه و تجربه‌ی جذابی برایتان به ارمغان داشته باشه.

لگو های ساده

لگو با تعداد قطعات کم معمولا روند ساخت ساده تری دارند

2. لگوهای بزرگ

مجموعه‌هایی با تعداد قطعات بیشتر، برای علاقه‌مندان به چالش‌های پیچیده و سازه‌هایی با جزئیات بی‌نظیر مناسب هستند. این لگوها برای کاربران با تجربه و دارای مهارت‌های ساختاری پیشرفته مناسب‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌های اول‌تون در ساخت لگو هست یک راست سراغ لگو‌های بزرگ و پیچیده نروید. این مسیر را قدم قدم پیش ببرید و ازش لذت ببرید.

لگوی ماشین فراری - ferrari

لگوی ماشین فراری – از مجموعه های نسبتا پیچیده ی لگو

تنوع ساخت

1. لگوهای تک مدلی

بعضی از مجموعه‌های لگو به صورت یک مدل ارائه می‌شوند، یعنی شما با ساختن یک مدل، کار ساخت آن مجموعه را به پایان می‌رسانید. این مجموعه‌ها مناسب برای افرادی هستند که دوست دارند با هر بسته‌ی لگو یک پروژه ساخت را تمام کنند.

لگوی بوگاتی

لگو های یک مدل در یک بسته مانند لگوی ماشین بوگاتی

2. لگوهای چند مدلی

مجموعه‌های لگویی که به صورت چند مدل ارائه می‌شوند، امکان ساخت چندین مدل مختلف را با همان بسته ارائه می‌دهند. این نوع مجموعه‌ها برای کاربرانی مناسب هستند که از خلاقیت بالا و تجربه‌های ساخت متنوع لذت می‌برند.

لگوهای متنوع در یک بسته

ما با بعضی از بسته های لگو می توانیم چند مدل سازه ی مختلف بسازیم

قیمت لگو

چه بخواهیم چه نخواهیم در انتخاب لگو قیمت اون مدل و سری محصول برایمان دارای اهمیت می‌شه. حالا اگر در ایران باشیم این اهمیت قیمت متاسفانه خودش را خیلی بیشتر نشان می‌دهد و گاها دست و پاگیر می‌شود. چه کنیم؟

شما اگر با لگوهایتان شهری می‌سازید، آن شهر را طوری بسازید که برای مردمانش زیاد دست و پا گیر نباشد…

"قیمت

نتیجه‌گیری

لگو همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرگرمی و خلاقیت بوده است. انتخاب مجموعه‌های لگو با توجه به علایق شما، سن و سطح مهارت، و تم‌های مورد علاقه، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و خاص را برای شما به ارمغان آورد.

با مشورت با دوستان، خواندن نظرات مشتریان و خرید از فروشگاه‌های معتبر، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که انتخابی که دارید برایتان مناسب است و از ساختنش تجربه‌‌ی لذت بخشی خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *