بردگیم

صفر تا صد بازی کارتی اونو UNO

خرید بازی اونو

بازی‌های کارتی در عین سادگی از جذاب ترین بازی های دورهمی هستند. این بازی ها به صورت گروهی انجام می شوند و ساعت ها با آن سرگرم می شوید. UNO یکی از معروف ترین بازی های کارتی است که در تمام دنیا طرفدارانی دارد. یادگیری بازی کارتی Uاونو ساده است و قوانین پیچیده و دشواری ندارد. اگر تجربه بازی‌های کارتی را نداشته باشید هم بعد از یک دور بازی، کامل با “اونو” آشنا می شوید. در اونو خبری از تاس و مهره و صفحه بازی نیست.

بازی کارتی UNO در سال ۱۹۷۱ توسط مرل رابینز در اوهایو، معرفی و ساخته شد. او ۸۰۰۰ دلار خرج کرد تا ۵۰۰۰ نسخه از بازی تولید شود. رابینز یک آرایشگر بود و بازی را برای سرگرم کردن مشتری ها طراحی کرد. گاهی زمان زیادی طول می کشد تا نوبت به هر نفر برسد و زمان خوبی برای بازی کردن بود. مشتری های آرایشگاه اولین خریداران بازی کارتی اونو بودند. سپس برخی مشاغل محلی نیز این بازی را به فروش رساندند.

رابینز بعداً حقوق Uno را به گروهی از دوستان خود به مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار به اضافه حق امتیاز ۱۰ سنت در هر بازی فروخت. مشتری ها اونو را به دیگران معرفی کردند و برخی از دانشجویان دانشگاه نیز به این بازی علاقه نشان دادند. به این ترتیب یک بازی کارتی جذاب و هیجان انگیز شهرت زیادی پیدا کرد.

بازی کارتی اونو از سال ۱۹۹۲ به خانواده بزرگ شرکت اسباب بازی Mattel پیوست. این شرکت از معروف ترین تولید کنندگان اسباب بازی کودک در جهان است. ساکنین ۸۰ کشور، صدها میلیون نسخه از بازی اونو را خریداری کرده‌اند و همچنان تقاضا برای این بازی رو به افزایش است. نسخه های کامپیوتری بازی نیز عرضه شده که آن هم محبوبیت جهانی دارد.

(برای خرید بازی اونو کلاسیک کلیک کنید.)

بازی کارتی اونو

 

معرفی بازی کارتی UNO و روش بازی

مراکز فروش کتاب و آنلاین شاپ های عرضه‌کننده این بازی هیجان انگیز هستند. نسخه فارسی اونو نیز طراحی شده و در دسترس علاقمندان به بازی های دورهمی است. ۲ تا ۱۰ نفر می توانند به طور همزمان با هم اونو بازی کنند. به طور معمول ۴ تا ۶ نفر بازی را شروع می کنند. در ابتدا هر نفر ۷ کارت بر می دارد و باقیمانده کارت ها در طی بازی برداشته خواهد شد.  UNO به صورت گروهی بازی می شود و هر کس سعی دارد کارت های دستش را خالی کند. برنده اولین نفری است که در دست هایش هیچ کارتی باقی نماند. افراد سعی دارند به سقف تعیین شده امتیاز برسند. یادتان نرود هنگامی که تنها یک کارت در دستتان مانده بود، بگویید “اونو” اگر نه جریمه می شوید.

کارت های بازی یک به یک بر زمین می افتد تا به یک عدد برسد. کسی که تک برگ آخرش را در دست دارد باید بلند این موضوع را اعلام کند. به این ترتیب که او با صدای بلند می گوید “اونو”. اگر فراموش کنید این واژه را بگویید و کسی زودتر متوجه شود، باید ۲ کارت دیگر بردارید.

آموزش بازی کارتی اونو

 

قوانین بازی کارتی اونو

گردش بازی در جهت عقربه های ساعت است. ابتدا یک نفر کارت‌های بازی را پخش می کند. ۷ کارت در دست هر بازیکن و یک کارت روی زمین است. کارت ها از ۱ تا ۹ شماره گذاری شده اند. هر کارت به ۴ رنگ متفاوت با این شماره ها، طراحی شده است. این ها کارت های اصلی هستند. تعدادی کارت دیگر هم برای اهداف خاص در لابه‌لای دسته کارت ها وجود دارد. بازیکنان یک به یک کارتی را بر زمین می اندازند. این کارت باید از لحاظ عدد یا رنگ، همانند همان کارت روی زمین باشد. بازیکنان مراقب یکدیگر هستند و به محض خالی شدن دست رقیب، در صورت نگفتن کلمه ی اونو به او گوشزد می کنند تا جریمه شود. کارت های ویژه نیز هر کدام قانون خاص خود را دارند.

کارت Reverse

بازی کارتی UNO در جهت عقربه های ساعت گردش دارد. کارت Reverse جهت بازی را عوض می کند و به کارت برگردان نیز معروف است. نفر قبلی بازی کرده و نوبت به شما می رسد اگر کارت برگردان را دارید دوباره نوبت به همان نفر قبلی می رسد

کارت Skip

این کارت برای رد کردن است و نفر بعدی نوبت خود را از دست می دهد. استفاده از این کارت وقتی مجاز است که یک کارت همرنگ آن روی زمین باشد. این قانون در مورد بقیه کارت های ویژه هم صدق می کند.

کارت Draw Two

اگر این کارت را به زمین بگذارید نفر بعد باید دو کارت از دسته کارت ها بردارد. این تازه یک طرف ماجراست این بازیکن نوبت بازی خودش را از هم دست می دهد. این یک کارت خیلی پر دردسر برای بازیکن کناری هست.

کارت‌های Wild

اونو با این کارت وحشی، هیجان انگیزتر می شود. اگر این کارت را در دست دارید می توانید رنگ کارت های روی زمین را عوض کنید. در واقع به نوعی، حکم می کنید که بازیکنان با رنگ دلخواه شما بازی را ادامه دهند. این رنگ می تواند همانی باشد که در دست دارید.

کارت Wild Draw Four

با دیدن این کارت در بازی UNO علاوه بر اجرای حکم و تغییر رنگ، نفر بعدی را دچار دردسر می کنید. بازیکنان بعدی مجبور است ۴ کارت جریمه از دسته کارت ها بردارد. هنوز هم جریمه ها تمام نشده، این فرد نوبت خود را هم از دست می دهد.

انواع مختلف کارت های اونو

بازی کارتی اونو فیلیپ uno flip

انواع متنوع تری هم از بازی کارتی UNO تولید شده که اونو فیلپ یک نمونه از آن است. کارت های اونو فیلیپ دارای دو روی متفاوت روشن و تیره هستند. بازی با کارت های طرف روشن شروع می شود. کارت فیلیپ موجب می شود تا بازیکنان کارت هایشان را برگردانند. حالا قسمت تیره کارت ها برای ادامه بازی، استفاده می شود. داستان عملیات و جریمه های طرف تیره به کلی با طرف روشن فرق دارد. کارت های تیره سخت تر هستند و تا وقتی دوباره کارت فیلیپ پیدا نشود، حکومت می کنند. همینطور بازی با دستورات کارت های روشن و تیره ادامه دارد تا وقتی یکی از بازیکنان دستش خالی شود.

دیگر انواع بازی کارتی UNO عبارتند از:

بازی کارتی اونو فلیپ

(برای خرید اونو فلیپ کلیک کنید.)

 

کلام آخر

UNO یک بازی هیجان انگیز گروهی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. هر دست بازی حدود نیم ساعت طول می کشد. قوانین بازی ساده هستند اما جذابیت زیادی دارند. شاید آخرین کارت در دستان شما، برنده‌تان نکند. اگر نفر قبلی کارت های جریمه دار را روی زمین بگذارد و…

 

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 4 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *