بردگیم

بازی فکری دخمه مردگان (Adventure Game: the Dungeon)

بازی فکری دخمه مردگان

بازی فکری دخمه مردگان یک بردگیم چالش برانگیز است که در آن با کلی جریانات غیر منتظره روبرو می شوید. دخمه مردگان پر از ماجراجویی های هیجان انگیز است و در طی بازی بارها مجبور می شوید تا تصمیم گیری های زیادی انجام دهید. هیجان این بازی در گروه چهار نفره خیلی بیشتر است اما می توانید دخمه مردگان را به صورت انفرادی هم بازی کنید. این بازی برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا مناسب است و در سه فصل ۹۰ دقیقه ای انجام می شود.

بازی فکری دخمه مردگان مبتنی بر داستان است و بازیکنان در طی بازی با معماهایی روبرو می شوند. برای عبور از چالش ها و وارد شدن به مرحله بعدی باید بتوانند معما را به درستی حل کنند. تصمیم گیری های صحیح و به موقع، رمز پیروزی در بازی و گذر از دخمه ای تاریک و ترسناک است. اگر به حل معما و ماجراهای رمزآلود علاقه دارید، وارد دخمه مردگان شوید.

بازی فکری دخمه مردگان

 

خلاصه ای از داستان بازی فکری دخمه مردگان

این بازی از روی Adventure Games: The Dungeon الگوبرداری شده و شبیه به همان بازی خارجی است. دخمه مردگان از سال ۲۰۱۹ معرفی شده و توانسته جمعیت کثیری را با خود همراه کند. هر کدام از بازیکنان در زندانی تاریک و قدیمی حبس شده و به دنبال راه فراری است. بازی وقتی تمام می شود که بتوانید راه فرار را پیدا کنید. ماجراجویی های جذابی در مسیر دارید و با تعداد زیادی معما روبه‌رو می شوید. تصمیم هایی که می گیرید بسیار تعیین‌کننده است و می تواند شما را یک گام به آزادی نزدیک کند. هدف از بازی فکری دخمه مردگان، رهایی از سیاهچال تاریک است اما با کوچکترین اشتباه، به زندانی مخوف تر راه پیدا می کنید. به نظر راه فراری نیست و همه مسیرها به گودال و سیاهچاله منتهی می شود اما حتما یک راه درست وجود دارد.

ماجرا از این قرار است که شما و دوستانتان در یک سیاهچال گیر افتاده اید. هیچکدام به یاد نمی آورید که چرا و چگونه اینجا هستید. حالا به هر دلیل در این دخمه تاریک هستید و باید راه خروج را پیدا کنید. در طی بازی بازیکنان سر نخ هایی را پیدا می کنند و نقشه فرار طراحی می شوند. داستان از ابتدا کامل نیست و سرنخ ها راهنمایی تان می کنند. جذابیت و هیجان بازی اینجاست که نمی دانید قدم بعدی چیست و باید چه کاری را انجام دهید.

بازی فکری دخمه مردگان

 

هدف از بازی فکری دخمه مردگان

بازی فکری دخمه از سبک بازی های همکاری مشترک است. اگر این بازی را به صورت گروهی انجام می دهید، همه زندانی ها با هم به دنبال راه خروج هستید. دشمن واقعی بازیکنان کناری نیست پس می توانید در تصمیم گیری ها روی کمک هم گروهی ها حساب کنید. انجام بازی های فکری برای همه گروه های سنی مزایایی را به همراه دارد. حتی افراد بزرگسال نیز می توانند مغز خود را در دخمه مردگان به چالش بکشند. هدف فعال کردن بخش تصمیم گیری مغز است. معماهایی که در طی بازی با آن روبرو می شوید، ذهن تان را به چالش می کشد و این در افزایش توانایی های ذهنی تاثیر مثبت دارد.

بازی فکری دخمه مردگان ساعاتی شما را به فکر وادار می کند. همکاری مشترک، حل معما، تصمیم گیری های سریع و صحیح در طی بازی انجام می شود. برنده بازی پس از پایان فصل سوم و بر اساس امتیازات مشخص می شود. بنابراین اگر علاقه به برنده شدن دارید در طی بازی تا می توانید امتیاز جمع کنید. سرنخ ها را پیدا کنید و به درستی تشخیص دهید که چه کاری مناسب است. هدف از بازی فکری دخمه فرار از سیاهچال تاریک است. این بازی جذاب در گروه بازی های فکری قرار دارد.

اجزای بازی فکری دخمه مردگان

 

راهنمایی برای خروج از سیاهچال

برای اینکه راه فرار را پیدا کنید باید بازی را تا فصل سوم ادامه دهید. پس از پایان همه مراحل در می یابید که این ماجراجویی های پیچیده، با نظم مشخص، مسیر درست را نشان می دهد. بازی فکری دخمه مردگان شامل یک کتابچه راهنما و تعدادی کارت بازی و یک صفحه است. قبل از شروع بازی کتابچه راهنما را بخوانید اما پاسخ معماها را نگاه نکنید. جواب صحیح هر معما در جدول انتهای کتابچه راهنما، آورده شده. تنها بعد از پایان فصل سوم و جمع بستن امتیازات مجاز به دیدن این جدول هستید. چنانچه وسوسه شوید که نیم نگاهی به جدول حل معما بیندازید، بازی دخمه هیجان خود را از دست می دهد.

در بازی فکری دخمه مردگان کارت ها نقش راهنما را دارند. هیچکدام از بازیکنان این کارت ها را ندیده و نمی داند حرکت بعدی چیست. معماهایی که با آن روبه‌رو می شوید را می توانید با کمک هم‌گروهی ها حل کنید. تصمیم گیری ها به صورت هماهنگ است و تاثیر مستقیم روی روند ماجرا دارد. استدلال منطقی و استنتاج هر فرد یک امتیاز مثبت است که در پایان می تواند امتیازات بیشتری نصیب وی کند.

بازی فکری دخمه مردگان

 

طریقه انجام  بازی فکری دخمه مردگان

بازی شامل ۱۰۹ کارت + 18 کارت اتاق است. ۴ آدمک و یک دفترچه شرح ماجرا به همراه ۲ کیسه پلاستیکی و دفترچه قوانین و راهنما است. محتویات بازی در یک جعبه عرضه شده‌اند. همه محتویات را روی میز بگذارید. کارت های ماجرا و اتاق و ماموریت و پایان بندی را در دسته های ۴ گانه قرار دهید. به روی کارت ها نگاه نکنید و همه کارت ها به پشت باشد. در پشت هر کارت، حروف الفبا و اعدادی دیده می شود که راهنمای چیدن کارت ها است. به ترتیب باید طبق همین شماره ها پیش بروید. برای اینکه داستان لو نرود روی کارت ها را نبینید.

بازی فکری دخمه مردگان را به صورت انفرادی یا ۲ تا ۴ نفره بازی کنید. هر آدمک معرف یک بازیکن است که با رنگی متفاوت طراحی شده. کارت ها هم رنگی هستند و هر بازیکن فقط با دسته کارت های همرنگ آدمک خودش می تواند بازی کند. تعدادی کارت سلامت در جعبه وجود دارد. کارت های سلامت را بین بازیکنان تقسیم کنید. هر چه تعداد کمتر باشد، کارت سلامت های بیشتری به بایکنان می رسد. یک کاغذ و خودکار هم کنارتان قرار دهید تا امتیازات و برخی موارد مهم را یادداشت کنید. این بازی همه جوره شما را درگیر می کند و ساعاتی خوش و پر از هیجان را تجربه خواهید کرد.

آموزش بازی فکری دخمه مردگان

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 1 votes

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *