کتاب

معرفی کتاب رویای دویدن از نشر پرتقال

کتاب رویای دویدن انتشارات پرتقال

کتاب رویای دویدن از کتاب های تاثیر گذار برای نوجوانان است که از امید، اراده و عشق به زیستن می گوید. نویسنده آمریکایی خانم وندلین ون درانن، به موضوعی نه چندان معمول پرداخته که واکشن های مثبت زیادی به همراه داشت. رویای دویدن برای نوجوانان نوشته شده و به طرز حیرت انگیزی، زندگی را به چالش می کشد. یک اتفاق می تواند همه داشته ها را نابود کند چیزی که شاید در جوانی کمتر به آن فکر می کنیم. کتاب رویای دویدن به زبان فارسی ترجمه شده و توسط نشر پرتقال چاپ شده است. ترجمه روان خانم آناهیتا حضرتی با وفاداری به متن، تاثیر کلمات را افزایش می دهد. این کتابی است که همه نوجوانان باید آن را بخوانند. معرفی کتاب رویای دویدن در این مطلب از ” چالیک” آورده شده.

کتاب رویای دویدن کاری از نشر پرتقال با ترجمه آناهیتا حضرتی، اثری تکان دهنده است. اگر فکر می کنید زندگی سختی دارید و دچار مشکلات زیادی هستید، به همه کسانی فکر کنید که دچار نقص عضو هستند. نویسنده در رویای دویدن، تلاش می کند که این مفهوم را در ذهن نوجوانان نهادینه کند که نقص عضو، پایان زندگی نیست. همیشه می توان با تلاش بی وقفه، راهی برای موفقیت پیدا کرد.

کتاب رویای دویدن همان تلنگری است که نیاز دارید تا شروع کنید. نثر روان کتاب به قدری دلنشین است که نمی توانید آن را ادامه ندهید. این کتابی است که طرز فکرتان را تغییر می دهد. هیچ چیز نمی تواند مانع رسیدن به رویاهایتان شود. تنها مانع در مسیر موفقیت خود شما هستید.

(برای خرید کتاب رویای دویدن کلیک کنید.)

Wendelin Van Draanen

 

معرفی نویسنده کتاب رویای دویدن

Wendelin Van Draanen در ایلینوی شیکاگو( 1965) به دنیا آمد. او 15 سال در مدرسه تدریس می کرد. زمانی که در کالج بود، یک حادثه زندگی او را  برای همیشه تغییر داد. کسب و کار خانوادگی Van Draanen سوخت و منجر به مشکلات مالی شد. وندلین برای کاهش استرس به نوشتن روی آورد و اولین کتاب خود را در سال 1997 با عنوان “چگونه از دختر بودن جان سالم در بردم” منتشر کرد.

وندلین ون دارنن بیش از سی رمان برای خوانندگان جوان و نوجوان نوشته است. او نویسنده 18 کتاب سری سامی کییز برنده ادگار است . این مجموعه با نام نانسی درو جدید معروف شده. کتاب های وندلین ون دارنن در لیست 100 رمان برتر کودکان قرن 21 جای دارد. برادران وارنر فیلمی را بر اساس یکی از زمان های خانم ون درانن تولید کرده اند.

برخی از کتاب های ون درانن این ها هستند: شورش هلو، پرنده وحشی، زندگی مخفی لینکلن جونز، فراری، اعترافات یک بوسنده سریالی، سوگند به هودی. کتاب رویای دویدن جایزه خانواده اشنایدر انجمن کتابخانه آمریکا را برای “تجربه بیان معلولیت” دریافت کرد.

Van Draanen دختر دو شیمیدانی است که از هلند مهاجرت کرده اند. قبل از اینکه نویسنده تمام وقت شود، معلم ریاضی دبیرستان و معلم علوم کامپیوتر بود. نویسنده کتاب رویای دویدن، همراه همسرش مارک پارسونز و دو پسرش، کولتون و کانر، در سن لوئیس ، کالیفرنیا زندگی می کند.

معرفی کتاب رویای دویدن

کتاب فیل

قیمت اصلی ۱۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۲۷,۵۰۰ تومان است.

کتاب انگشت جادویی

قیمت اصلی ۳۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۸,۹۰۰ تومان است.

کتاب لاک پشت

قیمت اصلی ۶۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۵,۲۵۰ تومان است.

کتاب داستان شگفت انگیز هنری شوگر و شش داستان دیگر

قیمت اصلی ۱۸۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵۷,۲۵۰ تومان است.

خوب های بد، بد های خوب 2 (دنیای بدون شاهزاده)

قیمت اصلی ۲۵۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۲۰,۱۵۰ تومان است.

کتاب مایکل وی 8 (انگل)

قیمت اصلی ۲۴۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۱۱,۶۵۰ تومان است.

معرفی کتاب رویای دویدن از نشر پرتقال

کتاب رویای دویدن، (The Running Dream) داستانی شگفت انگیز است که به تلاش های خستگی ناپذیر دختری جوان پرداخته است. وندلین ون درانن مهارت این را دارد که از یک ماجرای تراژدی، پیامی انگیزشی و پر از امید را انتقال دهد. این کتابی است که به خوانده جسارت می دهد که رویاهایش را دنبال کند. رمان معرفی شده برنده جایزه الهام بخشی شده، که به راستی لیاقتش را دارد.

کتاب رویای دویدن در سال 2012 جایزه کتاب اشنایدر را تصاحب کرد. این جایزه به دلیل معنا بخشیدن به امید و انگیزه در کتاب های کودک و نوجوان، به کتاب تعلق گرفت. یک سانحه معمولی منجر به ضایعه ای دلخراش شد و دختری جوان برای همیشه به جمع معلولین پیوست. کتاب رویای دویدن نگرشی متفاوت به پدیده معلولیت است.

جسیکا باید روحیه اش را به دست آورد تا به رویای همیشگی اش جان دهد. او فکر می کند اینجا پایان دنیاست و هیچ راهی برای ادامه زندگی نیست. جسیکا هرگز نمی تواند راه برود اما او به دویدن می اندیشد. اگر بتوانی بدوی، چه اهمیتی دارد که نمی توانی راه بروی؟!

کتاب رویای دویدن نشر پرتقال حاوی پنج بخش است که عبارتند از :

  •  خط پایان
  • باد مخالف
  • بی‌پروا
  • تنظیم بلوک‌ها
  • خط شروع

کتاب رویای دویدن نشر پرتقال

خلاصه کتاب رویای دویدن

جسیکا برنده مسابقه دو 400 متر شده و رکورد جدیدی را ثبت می کند. بلافاصله تصادف یک پای جسیکا را می گیرد و او برای کارهای روزمره و معمولی نیز نیاز به کمک دارد. شروع وقایعی تلخ و ناگوار برای نوجوان قهرمان داستان است. او علاوه بر پایش، دوستان و امیدش را هم از دست می دهد. هیچ چیز خوب پیش نمی رود و جسیکا هر روز افسرده تر و ناامیدتر می شود. جلسات فیزیوتراپی کورسوی امیدی است در این تاریکی بی پایان.

جسیکا مصمم می شود که در مسابقه شرکت کند ولی برای خرید پای مصنوعی نیاز به پول دارد. هم تیمی ها هم پیمان می شوند که پول جمع کنند. شاید بتوانند شیرینی های خانگی را بفروشند. بساط شیرینی فروشی در حیاط برپا می شود. کسی شیرینی ها را نمی خرد. کمتر از چند روز به موعد پرداخت پول، باقیمانده و هنوز همه پول فراهم نشده.

طبق خواسته مربی بچه ها باید پنج شنبه در اتاق جمع شوند. به نظر ماجرا کمی مشکوک است. راه فراری نیست و همه باید در جلسه با مربی حاضر شوند.

حالا او دیگر راهی برای شرکت در مسابقات ندارد. اگر پول خرید پایش تامین نشود چه؟

رویای دویدن بدون پای پروتزی هرگز، به جایی نمی رسد. جسیکا ناامیدانه سرش را تکان می دهد. این اصلا نشانه خوبی نیست اما یک اتفاق غیر منتظره همه چیز را تغییر می دهد.

انگار همه دارند به جسیکا نگاه می کنند. شاید هم اصلا کسی او را نمی بیند. لحظات پر استرسی است. اما ….

معرفی کتاب رویای دویدن از نشر پرتقال

رویای دویدن و افتخارات و جوایز

وندلین ون درانن نویسنده پر افتخار آمریکایی است که جوایز بسیاری را دریافت کرده. کتاب خانم وندلین ون درانن تاکنون این جوایز بسیاری را دریافت کرده است. که در ادامه به مواردی اشاره شده:

  • جایزه کتاب خانواده اشنایدر 2012
  • برنده جایزه کتاب کودک و نوجوان 2013
  • دریافت جایزه کتاب کارولینای جنوبی 2014
  •  نامزد جشنواره کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل سال 2014
  • کاندید جایزه Goodreads Choice در بخش ادبیات داستانی 2011

محتوای کتاب در مورد معلولیت است اما درس های زیادی به ما می دهد. این کتاب را می توانید از فروشگاه اینترنتی چالیک تهیه کنید.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *