کتاب

کتاب چرا دعوا می کنی؟

کتاب چرا دعوا می کنی؟ انتشارات نردبان

کتاب خواندن برای بچه ها را از سنین پایین شروع کنید. کودکانی که از طفولیت با کتاب آشنا شده‌اند، پیشرفت های تحصیلی بهتری دارند. بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی را می توانید از طریق داستان ها به کودک یاد دهید. این برای پدر و مادرهای جوان اهمیت زیادی دارد. کتاب های زیادی در حوزه طرز رفتار کودک نوشته شده است. کتاب چرا دعوا می کنی نوشته پت توماس یکی از این کتاب های داستانی-آموزشی است. پدیده خشم و عصبانیت می تواند پیامدهای بسیار بدی داشته باشد. کودکان خردسال اغلب در هنگام خشم با هم درگیر می شوند. در کتاب چرا دعوا می کنی؟ کودک یاد می گیرد که راه های دیگری هم برای حل مشکل وجود دارد.

این کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است. مخاطبان اصلی کتاب پت توماس کودکان پیش دبستانی و دبستانی است. هستند. مطالب کتاب ساده و در عین حال هدفمند طراحی شده. احساس عصبانیت در کودک معمولا با درگیری فیزیکی و کتک کاری همراه است. گاهی والدین راه های دیگری را به کودک پیشنهاد می دهند ولی بی‌نتیجه است. یک کتاب خوب می تواند عمیق ترین مفاهیم را با زبانی قابل درک  برایکودک، به او منتقل کند.

کتاب چرا دعوا می کنی؟ با نویسندگی پت توماس و تصویرگری لسلی هارکر، با ترجمه ی سارا وطن آبادی توسط انتشارات نردبان منتشر شده‌ است.

(برای خرید کتاب چرا دعوا می کنی؟ کلیک کنید.)

کتاب چرا دعوا می کنی؟

 

ویژگ های کتاب چرا دعوا می کنی؟

خواندن این کتاب به همه پدر و مادرها نیز توصیه می شود. گاهی بزرگترها هم نمی دانند در موقع عصبانیت چه رفتاری را داشته باشند. عصبانی شدن یک حس طبیعی است. کودک با خواندن کتاب، می فهمد که همه گاهی عصبی می شوند اما همه کتک کاری نمی کنند. یک کودک عصبانی و خشمگین دقیقا نمی داند چگونه با این احساس، کنار بیاید یا آن را برطرف کند. معمولا بچه های خشمگین، فریاد می کشند و شروع به زد و خورد می کنند. گاهی این دعواهای فیزیکی منجر به عوارض ناخوشایندی می شود. برای مثال هل دادن یک کودک توسط کودکی دیگر، احتمال آسیب به سر و دست و پا را افزایش می دهد. راهکارهای تازه‌ای در این کتاب، عنوان شده و کودک با روش های دیگر بروز خشم آشنا می شود.

تعامل مثبت بین کودکان با والدین بسیار عالی است. کودک رفتارهای پدر و مادر را تقلید می کند. برای حل مشکلات اجتماعی کودک، باید والدین و معلمان و کودکان در یک تعامل دائمی باشند. لحن نوشتاری و زبان کتاب ساده و برای کودکان قابل فهم است. حتی کودکان کوچکتر نیز می توانند مفاهیم کتاب را درک کنند. متون در کنار تصاویر ساده، اثرگذاری بیشتری دارد و درک کودک از موضوع را افزایش می دهد.

کتاب چرا دعوا می کنی برای آموزش مهارت کنترل خشم

 

آشنایی با پت توماس نویسنده کتاب

Pat Thomas نویسنده و ژورنالیست  اهل کالیفرنیا در سال ۱۹۵۹ متولد شد. نام پت توماس به عنوان یک فعال محیط زیست نیز مطرح است. تلاش های ایشان در حفاظت از جان حیوانات ستودنی است. خانم توماس اساسا یک مبارز آفریده شده است. او با خشونت و پدیده های آسیب رسان مخالف است.

نویسنده کتاب چرا دعوا می کنی در سال ۱۹۹۱ تحت عنوان روان درمانگر در یک مرکز مشاوره مشغول به کار شد. این مرکز در شهر لندن در انگلستان واقع شده بود و خانم توماس هم اکنون در این کشور زندگی می کند. نوشته های پت شهرت زیادی برایش به همراه داشت. او در کتاب هایش همیشه دست روی نکات چالش برانگیز گذاشته و این مسئله مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب چرا دعوا می کنی؟ از آثار مصور است و تصویرگری آن را لِسلی هارکر بر عهده داشته است. پت توماس آثار مکتوب زیادی دارد که برای بزرگسالان و کودکان نگاشته است. او با بخش فرهنگی نشریات The Guardian ،Independent ،Here’s Health ،Top Sante ،Health & Fitness ،Geographical و Caduceus همکاری طولانی داشته است. برخی از کتاب های این نویسنده برای گروه سنی کودک و نوجوان عبارتند از:

  • به من نگو استثنایی
  • من می توانم مراقب باشم
  • من می توانم ( مفهوم پشتکار و تلاش)
  • من می تونم خودم را از خطرها حفظ کنم؟
  • اذیتم نکن (درباره مبارزه با قلدری)
  • آیا باید به بیمارستان بروم؟ ( آمادگی کودک برای بستری شدن)
  • آب و هواشناسی پزشکی( تاثیر آب و هوا بر سلامت)
پت توماس نویسنده ی کتاب چرا دعوا می کنی؟

پت توماس نویسنده ی کتاب چرا دعوا می کنی؟

 

درباره کتاب چرا دعوا می کنی؟

نوشتار کتاب ساده و صادقانه است. کودک با خواندن کتاب با مفهومی متفاوت از احساس خشم روبه‌رو می شود. او می فهمد با دعوا کردن نمی تواند مشکل را برطرف کند. کتاب پت توماس تنها واقعیت را به کودک نشان نمی دهد بلکه راهکار را نیز در اختیارش می گذارد. پس از اینکه کودک می فهمد که دعوا کارگشا نیست با روش های جایگزین دیگری آشنا می شود.

کارهای ساده ای مثل عذرخواهی کردن، رعایت نوبت در صف یا حرف زدن می تواند از یک درگیری جلوگیری کند. «چرا دعوا می کنی؟» از کودک می خواهد که این بار در موقع عصبانیت، این کارها  را امتحان کند. این یک تمرین عملی در مواجه با خشم است. به جای جیغ زدن کودک یاد می گیرد مشکل را بازگو کند. گاهی با یک عذرخواهی ساده می توان جلوی درگیری و زد و خورد را گرفت.

در کتاب چرا دعوا می کنی؟ کودک یاد می گیرد که می تواند گاهی عصبانی شود. این یک احساس طبیعی است و می تواند با رفتار مناسب، مشکل ایجاد شده را برطرف کند. این کتاب با هدف آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی نوشته شده و می تواند به بچه کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

کتاب چرا دعوا می کنی؟

 

کتاب آموزشی گروه کودک و نوجوان

کتک کاری در بین بچه های کوچک عادی است و موضوعی ناهنجار به حساب نمی آید. اغلب این درگیری ها منجر به جیغ کشیدن، گریه کردن و حتی ضربه زدن می شود. کودک یاد می گیرد که اشکالی ندارد گاهی عصبانی شود. همچنین کودک با راه های صحیح و مسالمت آمیز دیگری آشنا می شود که در موقع عصبانیت استفاده کند. مشکلات شخصی و اجتماعی کودکان باید پیش از مدرسه تا حدود زیادی حل شود. در غیر این صورت کودکان رفتارهای ناهنجاری در مدرسه نشان می دهند. کتاب چرا دعوا می کنی توسط یک روان درمانگر با تجربه نوشته شده و او می داند چگونه این موضوع را به کودک تفهیم کند.

کتاب تصویری چرا دعوا می کنی؟

 

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 1 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *