لگو و ساختنی

لگو ساختمان مدولار

لگو جز کلاب

 

در سال ۲۰۰۷ یک خط تولید جدید به نام لگو ساختمان مدولار (LEGO Modular Buildings) به مجموعه‌ی لگو کریتور اضافه شد. این مجموعه با هدف رضایت طرفداران بزرگسال لگو (AFOLS) عرضه شد. در سال ۱۹۸۰ لگوی قلعه‌ی مدولار با اشتیاق بسیاری از جانب بزرگسالان مواجه شده‌بود و لگو قصد داشت این اشتیاق را با ساختمان‌های جدید بازگرداند. این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد تا یک ست ساختمان بسازید یا با ترکیب کردن ساختمان‌ها با یکدیگر یک شهر با بناهای مختلف خلق کنید.

در این مقاله به بررسی مجموعه‌ی لگو ساختمان مدولار می‌پردازیم و چند نمونه از آن را مشاهده می‌کنیم.

لگو ساختمان مدولار

شهر لگویی ساخته شده با استفاده از لگو ساختمان مدولار

 

اولین‌های ساختمان مدولار

اولین لگو از این مجموعه‌ لگوی ساختمان کافه (LEGO Cafe Corner) بود که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد. این لگو با الهام از یک ساختمان نبش خیابانی در دانمارک طراحی شده بود. نکته‌ی جالب این مجموعه این بود که حین طراحی، طرفداران لگو دعوت شده‌بودند تا نسبت به این لگو بازخورد بدهند؛ براساس نظر طرفداران چندین تغییر در طراحی این ساختمان به وجود آمد.

خرید لگو

لگو ساختمان کافه ( Lego Cafe Corner)

 

ایستگاه آتش‌نشانی اولین ساختمان مدولاری بود که در دو طبقه عرضه شد. همچنین اولین ساختمانی بود که وسیله‌ی نقلیه‌ی قابل ساخت با آجر لگو داشت.

لگو ساختمان مدولار

لگو ایستگاه آتش نشانی (Lego Fire Brigade 10197)

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

 

بلندترین لگو ساختمان مدولار

بلندترین ساختمان لگویی در این مجموعه‌، کاخ شهرداری (LEGO Town Hall) با ۵۰ سانتی متر ارتفاع است. سپر تزئینی سردر این بنا با الهام از پرچم شهر بیلوند (Billund) در دانمارک، شهری که سرآغاز لگو بود، طراحی شده‌است. تاریخی که روی ساختمان شهرداری نشان‌داده شده‌است نه تنها سال تولد بنیان‌گذار لگو است، بلکه سال تولد طراح این مجموعه نیز می باشد.

خرید لگو

مینی فیگور های لگو کاخ شهرداری (LEGO Town Hall 10224)

 

پرقطعه‌ترین لگوی ساختمان مدولار

میدان مونتاژ با ۴۰۰۲ قطعه، پرقطعه‌ترین لگوی این مجموعه است. این لگو در سال ۲۰۱۷ به مناسبت دهمین سالگرد مجموعه‌ی لگو ساختمان مدولار عرضه شد. همچنین این لگو، اولین لگو از این سری است که پایه‌ی بزرگ‌تر از ۳۲ در ۳۲ دارد. نکته‌ی جالب‌تر درباره‌ی میدان مونتاژ این است که جزئیاتی دارد که به هر یک از ده مجموعه‌ی تولیدشده‌ي قبل از خود اشاره دارد. 

خرید لگو

لگو میدان مونتاژ (Lego Assembly Square 10255)

 

جشن پانزده سالگی ساختمان مدولار

به مناسبت پانزدهمین سال تولد این مجموعه، لگو در سال ۲۰۲۲ ساختمان بوتیک هتل (LEGO Boutique Hotel) را عرضه کرد. اما این هر هتلی نیست، بلکه اولین هتل با فرم مثلثی است. مهمانان شما در هتل می توانند قبل از ورود به لابی با فشردن زنگ، چمدان‌های خود را تحویل بدهند، سپس یکی از سه اندازه‌‌ی مختلف اتاق یا یک پنت هاوس مجلل در طبقه‌ی بالا را انتخاب کنند.

خرید لگو

لگو بوتیک هتل (Lego Boutique Hotel 10255)

 

جدیدترین لگو ساختمان مدولار

لگو جز کلاب، با نزدیک به سه هزار قطعه، جدیدترین بنایی‌ست که در سال ۲۰۲۳ به خیابان‌های لگویی اضافه شده‌است. این مجموعه، اولین مجموعه با تمرکز بر موسیقی و دومین مجموعه از لگو مدولار است که با محوریت ساختمان‌های تفریحی عرضه می‌شود؛ اولین مجموعه بنای سینما (LEGO Palace Cinema) در سال ۲۰۱۳ بود.  این کلاب جز شامل اتاق‌های متعدد در سه طبقه، از جمله اتاق رختکن و حتی یک پیتزافروشی می‌باشد. هشت مینی فیگور جدید در این سری وجود دارند. مینی فیگورها شامل یک خواننده‌ی جز –شخصیت اصلی داستان-، نوازنده‌ی گیتار باس، یک درامر و تماشاگران می‌شود.

(برای دیدن سایر لگو های مرتبط با موسیقی به مقاله ی لگو و موسیقی مراجعه کنید.)

لگو ساختمان مدولار

لگو جز کلاب (Lego Jazz Club 10312)

 

کلام آخر

لگو ساختمان مدولار به شما این فرصت را می دهد که شهر رویایی خودتان را بسازید؛ در شهرتان کلاب جز داشته‌باشید با خواننده و گروه موسیقی یا یک هتل با لابی و اتاق‌های مختلف. اگر از جزئیات بی‌نظیر این مجموعه شگفت‌زده شدید حتما آنرا امتحان کنید و شهر لگویی مخصوص به خودتان را بیافرینید.

 

 

منابع

Best LEGO® Modular Buildings through the years

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 3.52 از 52 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *