لگو و ساختنی

لگو کریتور : از ماشین تا ساختمان

خرید لگو

 

لگو کریتور یکی از مجموعه‌های محبوب لگو (LEGO) با تمرکز روی ساخت و ساز خلاقانه است و وسایل نقلیه‌ی بیشتری نسبت به تم‌های دیگر لگو دارد. این مجموعه براساس ساختمان‌ها (مانند خانه‌ها و آپارتمان‌ها)، وسایل نقلیه (مانند اتومبیل و هواپیما) و موجودات (مانند دایناسورها و…) می‌باشد. این تم دارای چند تم فرعی دیگر از جمله X-Pods، ساختمان‌های مدولار، لگو متخصص و کریتور ۳ در ۱ است.

در این مقاله به بررسی مجموعه‌ی لگو کریتور می‌پردازیم و زیرشاخه‌های آن را معرفی می‌کنیم.

 

تاریخچه‌ ی لگو کریتور

نام «کریتور» اولین بار با بازی ویدئویی و بازی فکری‌ای با همین نام در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. این تم دنباله‌ی خط تولید لگوی پایه (Basic) و فری استایل (FreeStyle) است که شامل سطل آجرهای لگو و چند مدل ساده می‌شد. لگوی کریتور، بیسک و فری استایل دارای مینی فیگورهایی به اسم تینا و مکس بودند. مکس و تینا بعدها نماد مشهور مجله‌ی باشگاه لگو (LEGO Club Magazine) شدند. تولید این مینی فیگورها با معرفی تم طراح (Designer) متوقف شد. هنگامی که تم طراح در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید، لگو کریتور سبک مجموعه‌های آن از جمله تم فرعی X-Pod را در اختیار گرفت. این اتفاق باعث تولید مدل های پیچیده‌تر ازجمله برخی حیوانات و وسایل نقلیه شد. در همین حال مجموعه‌های قبل‌تر لگو کریتور مانند سطل‌های آجری به تم creative Building منتقل شدند که بعدها با نام Bricks and More معروف شد.

اکثر مجموعه‌هایی که از سال ۲۰۰۶ به بعد منتشر شد شامل تم ۳ در ۱ لگو کریتور می‌شد. از سال ۲۰۰۷ به بعد خط تولید ساختمان‌های مدولار عرضه شد. اخیرا تم کریتور از قطعات لگو تکنیک در مجموعه‌های خود استفاده کرده است. برای مثال در مجموعه‌ی Lego Creator Highway Pickup 7347 از قطعات لگو تکنیک برای پایه، فرمان و… استفاده شده است.

لگو ماشین

لگو ماشین باربر

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

 

لگو کریتور متخصص (LEGO Creator Expert)

این زیرشاخه از لگو کریتور در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این مدل دارای وسایل نقلیه و ساختمان‌های بزرگ و پرجزئيات، برای بزرگسالان و جوانان است. در سال ۲۰۱۳ مدل‌های پیشرفته‌ی «تکنیک» با کریتور متخصص به همراه بسته‌بندی جدید ادغام شد. گروه هدف این مدل، جوانان و بزرگسالان بودند، لگو در سال ۲۰۲۰ دیگر روی جعبه‌های خود از عنوان کریتور متخصص استفاده نکرد و به جای آن از رده‌بندی سنی +۱۸ استفاده کرد. همچنین از آن پس لگوهای این مجموعه برای تبلیغ بیشتر برای بزرگسالان، در بسته‌بندی‌ سیاه ساده عرضه شدند.

در سال ۲۰۲۲ LEGO اعلام کرد که تم کریتور متخصص با نام لگو نمادها (LEGO Icons) عرضه خواهد شد. این تم جدید شامل تمام مجموعه‌هایی می شود که برای بزرگسالان طراحی شده است و در مجموعه‌های دیگر لگو مانند لگو معمعاری، لگو تکنیک و… قرار نمی‌گیرد.

خرید لگو اکسپرت

کریتور متخصص – ماشین فیات

 

لگو کریتور ۳ در ۱ (LEGO Creator 3 in 1)

این مجموعه به کودکان این امکان را می دهد که لگوهای خود را در سه مدل مختلف بسازند. این زیرشاخه دارای دستورالعملی‌ست که اجازه می دهد مجموعه‌ی خود را در حداقل سه مدل مختلف بسازید. بدین صورت کودکان تشویق به نوآوری و خلاقیت می‌شوند. مجموعه‌های سه در یک متعددی با اندازه، ساختار، درجه‌ی سختی میتفاوتی وجود دارند، که سلیقه‌های مختلف را راضی می‌کند.

خرید لگو کریتور

لگو سه در یک طوطی

 

لگو X-Pod

X-Pod یک تم فرعی بود که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ عرضه شد. X-Podها ظروف گرد و قابل حملی بودند که برای ساخت و نگهداری از آجرهای لگو استفاده می‌شد. این مجموعه با شعار «اشتیاق برای ساخت می‌تواند تا هر جایی برود، و اکنون شما برای آن آماده هستید.» با هدف قابل حمل بودن تولید شد. این تم شامل نه موضوع مختلف از جمله: اتومبیل، هواپیما، حیوانات، عنکبوتیان، آبزیان، دایناسورها، اژدها، هیولاها و ربات‌ها می‌شد.

خرید لگو

لگو X-Pod

 

لگو  در سال ۲۰۰۴ براساس این مجموعه یک بازی فکری به نام X-Pod PlayOff نیز طراحی کرد.

خرید لگو کریتور

بازی فکری به نام X-Pod PlayOff

 

لگو ساختمان مدولار

این زیرشاخه از لگو کریتور که شامل ساختمان‌های بزرگ و پرجزئیات می‌شد، در سال ۲۰۰۷ عرضه شد. این مجموعه برای نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند به ساخت ساختمان‌های پیشرفته تولید شد. در انتها شما با ساخت ساختمان‌های مختلف می توانید یک شهر لگویی برای خودتان خلق کنید. (ما در مقاله لگو ساختمان مدولار به طور مفصل به این زیرشاخه از لگو کریتور پرداختیم.)

لگو کریتور

لگو ساختمان مدولار – بوتیک هتل

 

کلام آخر

لگو کریتور با تنوع بالای خود، برای هر شخصی در هر سن و سالی، چیزی برای ارائه دارد. اگر به ساخت ماشین و ساختمان علاقه‌مندید یا دوست دارید لگوهایی با بیش از یک مدل ساخت داشته باشید، این مجموعه بهترین انتخاب برای شماست.

 

منابع

?What is LEGO Creator

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 3.80 از 82 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *