لگو و ساختنی

لگو و موسیقی

خرید لگو چالیک

احتمالا کسی را پیدا نکنید که به موسیقی علاقه نداشته باشد. ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که در ماشینتان نشسته‌اید و موج رادیو را روی یک کانال موسیقی تنظیم می‌کنید یا با آهنگ های موردعلاقه‌تان می رقصید، ممکن است طرفدار جدی موسیقی باشید یا خودتان به طور حرفه‌ای سازی بنوازید. در هر حال موسیقی به زندگی روزمره‌مان حال و هوایی دیگر می‌بخشد. لگو (LEGO) با درک اهمیت و تاثیر موسیقی مجموعه‌هایی عرضه کرده است تا قلب طرفدارن موسیقی و لگو را برباید. 

در این مقاله قصد داریم از دید لگو به موسیقی نگاه کنیم و با هم شش مجموعه‌ی لگو با تمرکز بر موسیقی را بررسی کنیم.

<yoastmark class=

 

لگو موسیقی کوراتت جز

موسیقی جز با این که در جنوب آمریکا گسترش یافت، از مبدا خود در نیوارلئان فراتر رفت و تبدیل به یک علاقه‌ی جهانی شد. Hsinwei Chi طراح این مجموعه از سری لگو ایده ها (LEGO Ideas) با تمرکز بر روی یک کوراتت جز، این مجموعه را خلق کرد. (ما در مقاله ی لگو ایده ها به طور مفصل به این مجموعه‌‌ از لگو پرداخته‌ایم.) تعداد افراد گروه متناسب با جز مدرن است؛ مانند بسیاری از کوارتت‌های مشهور، شامل چهار ساز جز نمادین -ترومپت، پیانو، باس و درام- به همراه نوازنده‌هایشان می‌شود. با توجه به پایه‌ی اصلی جز، یعنی همکاری با دیگران، لگو نیز چهار دفترچه‌ی راهنما برای هر یک از بخش‌های کوراتت قرار داده است، تا بتوانید به همراه دوستان خود این مجموعه‌ را بسازید. می‌توانید یک آلبوم جز را هنگام درست کردن لگوی خود گوش دهید، تا لذت ساخت را صد چندان کنید.

لگو بزرگسال

لگو کوارتت جز (LEGO Jazz Quartet 21334)

 

لگو موسیقی رولینگ استونز (The Rolling Stones)

لوگوی گروه رولینگ استونز یکی از نمادین‌ترین لوگوها در طول تاریخ است و به اندازه‌ی آهنگ‌های این گروه جاودانه است. این لوگو همزمان با انتشار آلبوم انگشتان چسبنده (Sticky Fingers)، روی برچسب‌ها، پشت جلد آلبوم و… استفاده شد و از آن پس به عنوان نماد گروه باقی ماند. زبان و لب‌های قرمز بیانگر بیان آزاد، جوهره‌ی اصلی راک اند رول و توانمندسازی است. Fiorella Groves و Annemette Nielsen طراحان این مجموعه، سعی کردند با دقت هر چه تمام‌تر نماد رولینگ استونز را بازنمایی کنند تا ادای دینی به این گروه و طراح لوگوی آن John Pasche باشد.

<yoastmark class=

 

این لگو از مجموعه‌ي لگو آرت، به مناسبت شصتمین سالگرد گروه رولینگ استونز طراحی شده است. قبل از اتمام ساخت لگو، طرحی از عدد ۶۰ قابل دیدن است.  همچنین بارکدی وجود دارد که با اسکن آن می‌توانید حین ساخت این لگو، موسیقی متنی از همین گروه داشته‌باشید.

لگو بزرگسال

لگو رولینگ استونز به مناسبت شصتمین سالگرد این گروه

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

 

لگو موسیقی جز کلاب

این مجموعه که از سری لگو ساختمان مدولار است یک ساختمان پر جزئیات برای علاقه‌مندان جز است. (ما در مقاله ی لگو ساختمان مدولار به طور مفصل به این مجموعه‌ی لگو پرداخته‌ایم.)

<yoastmark class=

 

این لگو شامل اتاق‌های متعدد، هشت مینی فیگور از جمله یک خواننده، درامر، گیتاریست بیس و طرفدارن موسیقی است. همچنین یک اتاق رختکن برای گروه وجود دارد و یک پیتزافروشی برای طرفدارن گرسنه که بعد از اجرا به آنجا بروند. 

لگو ساختمان مدولار

جزئیات در لگو جز کلاب

 

موزیک ویدیو دینامیت از بی تی اس

گروه پاپ بی تی اس با آهنگ ها و موزیک ویدیوهایشان، توانستند توجه دنیا را به خود جلب کنند. این مجموعه براساس موزیک ویدیوی این گروه به نام دینامیت (Dynamite) توسط Josh Bretz و Jacob Twerski برای سری لگو ایده‌ ها طراحی شده است. این آهنگ اولین نامزدی جایزه‌ی گرمی را برای آنان به ارمغان آورد.

خرید لگو

لگو دینامیت بی تی اس (LEGO BTS Dynamite 21339)

 

این لگو اعضای گروه را در قالب مینی فیگورهایی با لباس‌هایی که در این موزیک ویدیو داشتند و مدل موهای منحصر به فرد نمایش می‌دهد. از ویژگی های دیگر این لگو می توان به صحنه‌ی رقص متحرک آن که باعث حرکت رقص مینی فیگورها می‌شود، اشاره کرد.

خرید لگو

مینی فیگور اعضای گروه بی تی اس

 

لگو گیتار فندر استرتوکستر Fender Stratocaster

این ساز نمادین که از سال ۱۹۵۴ عرضه شد، به اولین انتخاب بسیاری از نوازندگان از جمله اریک کلپتون، بادی هولی، جیمی هندریکس و… تبدیل شد. این لگو توسط Tomas Letenay که همیشه رویای داشتن یک گیتار فندر را در سر داشت، برای سری لگو ایده ها طراحی شد. این لگو را می‌توان در دو رنگ قرمز و مشکی ساخت. این مجموعه دارای جزئیات دقیقی از جمله شش سیم، پیچ‌های کوک، پیکاپ و… است. 

لگو موسیقی

لگو گیتار فندر استرتوکستر (LEGO Fender Stratocaster 21329)

 

لگو گرند پیانو

ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این لگو توسط Donny Chen مطرح شد. دانی که یک معلم پیانو است زیاد با این سوال که درون پیانو چیست مواجه می‌شد. بنابراین او تصمیم گرفت برای این که راحت‌تر به این سوال پاسخ دهد، یک لگوی پیانو طراحی کند و در سایت لگو ایده ها قرار دهد.

خرید لگو

لگو گرند پیانو (LEGO Grand Piano 21323)

 

این لگو شامل بیست و پنج کلاویه‌ی متصل به چکش به همراه جزئیات شگفت‌انگیز داخلی می‌باشد. همچنین دارای یک صندلی قابل تنظیم و پدال‌های متحرک است. نکته‌ی جالب این است که این پیانو با استفاده از موتور و اپلیکیشن پاور آپ می‌تواند آهنگ بنوازد. 

خرید لگو

قابلیت کار کردن با اپلیکیشن پاور آپ

 

کلام آخر

لگو با در نظر گرفتن علایق و سلایق موسیقیایی متفاوت، مجموعه‌های طراحی کرده است تا رضایت طرفدارن موسیقی را به دست آورد. اگر شما نیز از طرفداران موسیقی و لگو هستید مطمئنا از داشتن یا حداقل دیدن این مجموعه‌ها لذت خواهید برد.

 

منابع

The 7 grooviest gifts for music lovers

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 4.07 از 29 رای

2 دیدگاه برای مطلب “لگو و موسیقی

  1. Amir H. Faali گفت:

    اها، به این میگن لگو

    1. عطیه محمدطاهری گفت:

      موافق موافق. مخصوصا لگو کوارتت جز. (=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *