کتاب

معرفی آثار و زندگینامه دیوید کالی + فهرست کتاب ها

معرفی آثار دیوید کالی

دیوید کالی نویسنده ای با خط فکری متفاوت است. او خودش را نویسنده کتاب های مصور و کمیک می داند و تاکنون بالغ بر 90 کتاب را منتشر کرده است. عمده آثار این نویسنده به زبان های دیگر ترجمه شده و در بسیاری از کشورهای جهان، مورد استقبال قرار گرفته است. کالی در زمینه نویسندگی کتاب کودک و بزرگسال آثاری را منتشر کرده که همگی برایش افتخاراتی را به همراه داشته است. معرفی آثار دیوید کالی در زمینه کتاب کودک و نوجوان، موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته شده. خلاصه ای از کتاب های معروف این نویسنده را در ادامه می خوانید.

(برای خرید کتاب های دیوید کالی کلیک کنید.)

زندگینامه دیوید کالی

Davide Cali در سال 1972 در( لیستال) سوییس به دنیا آمد. دوران کودکی او در ایتالیا گذشت و در همین کشور به عنوان یک هنرمند کتاب های مصور، شروع به کار کرد. دیوید کالی با نام های مستعار تارو میازاوا و دایکون نیز آثاری را منتشر کرده است.

شروع کار حرفه ای کالی مربوط به نویسندگی در مجله کمیک ایتالیایی با نام  “لینوس” است. او در سال های 1994 تا 2008 دارای سمت نویسنده در این نشریه بود. اولین اثر دیوید کالی به سال 1998 در کشور ایتالیا منتشر شد. مجله “Mes premiers j’aime lire” در سال 2004 کتاب های این نویسنده را منتشر کرد و هم اکنون کتاب هایش به 30 زبان مختلف ترجمه شده.

معرفی آثار دیوید کالی

Davide Calì همچنین دوره های مرتبط با تصویرسازی را در میلان و آکادمی هنر استونی( تالین) تدریس کرده است. او ایده Cari autori vediamoci chiaro را برای کسانی که می خواند، تصویرگر حرفه ای شوند، منتشر کرده. کتاب ذکر شده در سال 2003 به رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

معرفی آثار دیوید کالی بدون در نظر گرفتن مقالات حرفه ای در نشریات معتبر، کامل نیست. او سال ها به عنوان نویسنده کمیک کتاب های مصور با نشریات همکاری داشته است. آخرین مقالات او در مورد تصویرگری و کتاب های کودکان در وب سایت Frizzifrizzi و  وبلاگ Morena Forza Robadadisegnatori منتشر شد. فایل دانلودی مجموعه این مقالات در حال جمع آوری است و به صورت رایگان عرضه می شود.

بسیاری از آثار دیوید کالی توسط هنرمندان حرفه ای اجرا شده و در کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک و ژاپن به روی صحنه رفته است. کالی تنها در زمینه کتاب های مصور، به شهرت نرسیده، این فرد مجموعه ای از توانمندی های هنری است و به صورت فعال در ترویج کتابخوانی پروژه هایی را هدایت می کند.

 

معرفی آثار دیوید کالی

برخی از محبوب ترین کتاب های دیوید کالی عبارتند از:

دیوید کالی نویسنده

 

کتاب خرس شمشیر به‌دست

در لیست منتخب معرفی آثار دیوید کالی به یک مضمون تکراری برخورد می کنیم. لازم است تا برخی موضوعات بارها یادآوری شوند تا در ذهن باقی بمانند. خرس شمشیر بدست دستمایه محیط زیستی دارد و سعی دارد مفهوم وظایف اجتماعی را به کودک، انتقال دهد.

 

معرفی آثار دیوید کالی: صبح به‌خیر همسایه

دیوید کالی نگارش و  ماریا دک ، تصویرگری این کتاب را بر عهده دارند. این کتاب مفهوم همکاری را به کودکان یاد می دهد. در یک کار تیمی، همه افراد به یک اندازه ارزش دارند و هیچکس از دیگری مهم تر نیست. مفهوم کتاب در ارتباط با همکاری مادی نیست و می تواند جنبه های دیگری را هم شامل شود.

 

معرفی  آثار دیوید کالی : کتاب دشمن 

داستان کودکانه با نگاهی متفاوت به پدیده جنگ از دیگر آثار این نویسنده است. دو سرباز قهرمان اصلی داستان هستند که اصلا هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند. چرا این دو به یکدیگر شلیک می کنند؟ یک کتاب راهنما همه واکنش های سربازها را دیکته می کند اما ماجرای واقعی وقتی شروع می شود که یک شیر …… ادامه ماجرا را در کتاب پی بگیرید.

 

مشق شبم را ننوشتم چون

مشق شب، خاطرات مشترک همه پدر و مادرها و کودکان است. موضوعی نه چندان خوشایند که دیوید کالی با زبان طنز، به آن پرداخته است. این کتاب ادامه ” کتاب به مدرسه ام دیر رسیدم چون” از دیگر آثار این نویسنده است. شخصیت اصلی داستان تغییر نکرده ولی وقایع کاملا متفاوت و غیر تکراری هستند.

 

ماجراهای بامزه در موزه اثر دیوید کالی

کودکان و نوجوانان این کتاب جذاب و پر حادثه را دوست خواهند داشت. اینجا یک موزه به ظاهر معمولی اما متفاوت است. اشیا در این مکان، جان دارند و اتفاقات غیر قابل پیش بینی زیادی رخ می دهد.

دیوید کالی: ماجراهای موزه

 

ماجرای باور نکردنی تابستان من

تابستان را چگونه گذراندید؟ این سوالی است که معلم کنجکاو از دانش آموزان، در اولین روز کلاس می پرسد. رضی هنرمندی ترجمه کتاب را بر عهده داشت و نشر افق آن را به چاپ رسانیده است. وقایع متفاوت و تا حد زیادی تخیلی توصیف شده که ذهن کودکان را قلقلک می دهد.

 

کتاب آدم بزرگ ها هیچوقت این کارها را نمی کنند

دیوید کالی و بنجامین یک اثر آموزنده و کمیک را عرضه کرده اند. گاهی آدم بزرگ ها فراموش می کنند که خودشان هم اشتباه می کنند اما کتاب کالی همه چیز را لو می دهد. کتاب برای کودکان، پدر و مادرها و مربیان تربیتی نوشته شده.

 

معرفی آثار دیوید کالی : مامان رباتی

آیا کسی دلسوزتر از مادر هست؟ یک ربات که نقش مامان را به عهده دارد همه کاری انجام می دهد که بچه ها خوشحال باشند. او حتی تکالیف مدرسه را نیز انجام می دهد و خودش اتاق را جمع و جور می کند اما ….

 

کتاب عشق که می گویند چیست؟

این یک کتاب متفاوت است که برای گروه سنی کودک نوشته شده. نویسنده با تم پرسش و پاسخ، مفهوم عشق را آموزش می دهد. سوالاتی که می تواند در ذهن هر کودکی باشد و بزرگترها جوابی برایش ندارند.

 

معرفی کتاب ندای مرداب اثر دیوید کالی

” بوریس” کودکی است که همراه با خانواده در نزدیک یک مرداب زندگی می کند. تم اصلی کتاب در ارتباط با دوست داشتن دیگران است. می توان با وجود تفاوت ها، به دیگران عشق ورزید و زندگی کرد.

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 2 votes

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *