لگو و ساختنی

معرفی لگو های گل

مجموعه گیاه شناسی لگو

 

براساس تحقیقی که LEGO Play Well در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده‌است، ۷۳ درصد از بزرگسالان به دنبال کشف راه های جدید برای کاهش استرس خود هستند. از طرفی ۸۱ درصد از بزرگسالان معتقدند که بازی کردن به آرامش آن ها کمک می کند. ساخت لگو های گل فرصتی‌ست تا با انگشتان سبزتان دست به خلق گیاهان بزنید و آرامش را با ساخت لگوهایی که یادآور طبیعت‌اند به ارمغان بیاورید.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به داستان خلق لگو های گل و با یکدیگر نمونه هایی از آن را مشاهده می کنیم.

لگو های گل

مجموعه گیاه شناسی لگو

 

داستان تولید لگو های گل

برای کارمندان لگو در شهر بیلوند در غرب دانمارک که تعدادشان به ۳۰۰۰ نفر می‌رسد، لگو‌های گل چیز تازه‌ای نیست. زیرا در دفتر های این شرکت، نسخه هایی از گل‌ها که توسط آجرهای لگو ساخته شده‌اند، وجود دارد. اما چه طور شد که این گل‌های لگویی پا را از دفاتر این شرکت فراتر گذاشتند؟

احتمالا انتظار دارید که طراحان ارشد لگو این مجموعه را طراحی کرده باشند؛ اما واقعیت این گونه نیست. آسترید کریستنسن (Astrid Christensen) اولین بار به عنوان کارآموز به تیم ATE اضافه شد. بخش ATE اولین بار سی سال پیش برای کمک به کارمندان با شرایط کاری خاص مانند مشکلات جسمی یا روانی راه اندازی شد. آسترید که مبتلا به اوتیسم است، شروع به همکاری با این تیم کرد. پس از پیوستن او به تیم، همکارانش دریافتند که او مهارت زیادی برای ساخت گل با لگو دارد. بنابراین رئیس او، اینگه نیلسن (Inge Nielsen) از او خواست تا برای دفترشان با لگو، گل بسازد. کم کم هر کسی در شرکت یکی از این مجموعه ها را برای خود می خواست. این به آسترید فرصت داد تا مهارت های ساخت خود را افزایش دهد. بدین ترتیب آسترید تبدیل به کارشناس رسمی لگو گل (The Official LEGO Flower Expert) شد. 

در سال ۲۰۲۱ اولین مجموعه گل به طور رسمی عرضه شد. گل های اولیه‌ای که آسترید می‌ساخت بسیار شبیه لگو Flower Bouquet بود. در محصول نهایی، کارشناس ارشد پروژه اندرسون گراب (Anderson Grubb) برای تقدیر از آسترید، بیش ترین قسمت را به گل مینا (Aster Flower) اختصاص داد. به همین منوال آسترید از کارشناس تبدیل به مشاور لگو گل شد. اکنون تیم ATE بخشی از پروژه های تولید مجموعه های گل هستند.

خالق لگو گیاه شناسی

آسترید کریستنسن

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو درخت بونسای (Lego Bonsai Tree)

درخت بونسای یا بن‌سای با بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت از نمادین ترین گیاهان است. درخت بونسای بیش از صد سال عمر می‌کد؛ اما طول عمر لگوی آن از این هم بیش تر است. شما می توانید این درخت را از پایه با لگو بسازید. کود، برگ و شکوفه های لگویی داشته باشید. این لگو دارای دو مدل برگ، برگ سبز و شکوفه ی گیلاس است. می توانید از ساخت آن بر اساس تغییر فصل لذت ببرید. همچنین ۷۰ قورباغه صورتی در این مجموعه وجود دارد. برگ های این لگو برای کاهش استفاده از پلاستیک های غیربازیافتی، از پلاستیک بر پایه ی نیشکر تولید شده است. ما در مقاله لگو و آجر پلاستیکی بازیافتی‌ اش به طور مفصل درباره ی اقدامات لگو در این باره صحبت کرده‌ایم).

لگو گیاه شناسی

 

 

لگو گل های وحشی (Lego Wildflower Bouquet)

گل های وحشی را به زنبورها بسپارید و به جای آن گل های وحشی لگویی بسازید! پایه ی اصلی گل ها قابل تنظیم است و این به این معناست که دست شما برای خلاقیت باز است. همچنین این مجموعه قابل ترکیب با مجموعه LEGO Flower Bouquet 10280 می‌باشد. 

لگو گیاه شناسی

 

 

لگو گل های خشک (Lego Dried Flower Centerpiece)

گل های خشک نمادی از عشق و خاطرات بی قید و شرط هستند. می توانید بیش از یک مجموعه از آن تهیه کنید و دسته گل بزرگ تری بسازید. همچنین طراحی آن به گونه ای است که افراد می توانند همزمان در کنار یکدیگر قسمتی از این لگو را بسازند. این مجموعه قابلیت آویزان کردن از دیوار را نیز دارد. 

لگو گیاه شناسی

 

 

لگو گل ارکیده (Lego Orchid)

در این مجموعه می توانید از گلدان و کود تا گل ها را با لگو خلق کنید. همچنین می توانید هر موقع که دلتان خواست برگ های سبز را با توجه به سلیقه تان جابه جا کنید. از طرفی نگهداری از گل ارکیده سخت است اما با داشتن لگویی از آن، دیگر نگرانی ای از بابت پژمرده شدن گلتان نخواهید داشت.

مجموعه گیاه شناسی لگو

 

 

لگو ساکولنت (Lego Succulents)

دستور ساخت این مجموعه به سه دفترچه تقسیم شده‌است تا بتوانید به همراه عزیزانتان این لگو را بسازید. ۸ مدل مختلف این کاکتوس ها هر کدام یک گلدان مجزا برای خود دارند. گلدان های این گیاهان به گونه ای طراحی شده‌اند تا با توجه به سلیقه ی شما، کنار یکدیگر قرار بگیرند. 

لگو گیاه شناسی

 

 

لگو دسته گل (Lego Flower Bouquet)

این مجموعه ی ۷۵۶ قطعه‌ای، طیف وسیعی از گل ها از جمله گل میمون، گل رز، گل مینا و علف های مختلف را عرضه می کند. در این مجموعه آجرهای کاملا جدیدی تولید شده‌است که برای طرفداران لگو جذاب خواهد بود. از طرفی با چیدمان های مختلف می توانید دسته گل خود را شخصی‌سازی کنید.

لگو گیاه شناسی

 

 

لگو گل پرنده بهشتی (Lego Bird of Paradise)

با ۱۱۷۳ قطعه، این لگو بزرگ‌ترین لگو از مجموعه ی گیاه شناسی است. گل ها و برگ های این لگو را می توانید به انتخاب خود بچینید تا پرنده بهشتی منحصر به فردی داشته باشید. ارتفاع بلندترین شاخه ی آن به ۴۸ سانتی متر و ارتفاع گلدان به ۱۳ سانتی متر می رسد.

لگو گیاه شناسی

 

 

کلام آخر

می توانید یک گیاه لگویی با عمری جاودانه به عزیزانتان هدیه دهید یا زمان ارزشمندی را در کنار یکدیگر به ساخت آن بپردازید. جیمی برارد (Jamie Berard) مدیر ارشد طراحی لگو می گوید: ما می دانیم که گیاهان چه لذتی برای مردم به ارمغان می آورند و مجموعه گیاه شناسی با در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده‌است. گیاهان راهی فوق العاده برای گرد هم آوردن مردم و نشان دادن قدردانی ما از یکدیگر است.

همچنین لگو به طور اختصاصی یک پلی لیست وایت نویز برای مجموعه گیاه شناسی خود در اسپاتیفای درست کرده‌است. می توانید هنگام ساخت لگو با گوش کردن به این پلی لیست آرامش خود را بیشتر کنید.

 

 

منابع

The LEGO Botanical Collection

The hidden story behind the new LEGO® Flower Bouquet set

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *