لگو و ساختنی

لگو کله آجری (Lego BrickHeadz)

لگو کله آجری

 

لگو کله آجری فیگورهایی هستند که از حدود ۱۵۰ آجر لگو تشکیل شده‌اند. طراحی مینیمال و تاکید بر شخصیت های نمادین، نمایشی از شخصیت های معروف فرهنگ پاپ ارائه می‌دهد. این فیگورها شخصیت های متنوعی از شخصیت های فیلم و انیمیشن تا هنرمندان موسیقی و… را به نمایش می گذارد. لگو BrickHeadz طراحی‌ شده‌است تا مجموعه‌داران را شیفته‌ی خود کند.

ما در این مقاله به تاریخچه و ویژگی های لگو کله آجری می پردازیم و با هم نمونه هایی از این مجموعه را مشاهده می کنیم.

لگو کله آجری

لگو کله آجری چیست؟ (LEGO BrickHeadz Budgie)

 

ویژگی های لگو کله آجری

لگو BrickHeadz از مجموعه های جدید لگو به حساب می‌آید. این مجموعه برای کودکانی که عاشق لگو هستند اما زمان لازم برای ساخت لگو را ندارند طراحی شده‌است. ساخت هر کدام از این لگوها حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان می برد. گروه هدف دیگر این مجموعه بزرگسالان است که طرفدار شخصیت های فیلم و سریال و… هستند. 

ارتفاع لگو کله آجری ها معمولا هشت سانتی متر است؛ هرچند که استثناهایی نیز با توجه به شخصیت‌ها وجود دارد. 

لگو کله آجری

لگو اردک های دیزنی (LEGO BrickHeadz Disney Ducktales)

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

 

تاریخچه و روند ساخت لگو کله آجری

لگو بریک هدز اولین بار در سال ۲۰۱۷ در جشنواره ی کامیک کان (Comic-Con) در سن دیگو عرضه شد. در غرفه لگو در این نمایشگاه، بسته های دوتایی منحصر به فردی براساس کمیک های DC و مارول مانند کاپیتان امریکا، زن شگفت انگیز و جوکر وجود داشت.

آستین کارلسون (Austin Carlson) یکی از طراحان این مجموعه درباره ی طراحی این لگو چنین می گوید: « اوایل کار، بسیار شبیه طراحی مینی فیگور لگو بود، من مهم ترین نمادهای شخصیت را یادداشت می‌کردم و کار از این جا کلید می‌خورد. برای مثال لگو کله آجری جوکر که در کامیک کان عرضه شد، قرار بود تصویری کلاسیک از این شخصیت ارائه دهد. بنابراین ما به دنبال طراحی یک کت و شلوار تاکسیدو و مدل موهای نوک تیز برای او بودیم. و مهم تر از همه لبخند معروف جوکر بود که نیک گرووز (Nic Groves) برای نشان دادن ذات دلقکی حیله گر او، آن را به بهترین شکل طراحی کرد.»

مارکوس بسا (Marcos Bessa) یکی از معروف ترین طراحان این مجموعه درباره ی روند توسعه این لگو می‌گوید: «اول و مهم تر از همه ما بررسی می‌کنیم که می خواهیم روی چه شخصیتی کار کنیم. برای سری اول، با گزینه های مطمئن شروع کردیم اما در کنارش به دنبال جلب توجه با مجموعه های جدیدتر و ساخت یک فرهنگ که به آن اعتقاد داشتیم، حول این مجموعه بودیم. ما در لگو با این مجموعه ماموریت مهمی داریم و آن درگیر کردن کودکان با بازی های نقش آفرینی است. ما به آن ها تجربه ی کلاسیک ساخت لگوی شخصیت هایی که با آن ها احساس نزدیکی می کنند، می‌‌دهیم.

با توجه به اقبال ها نسبت به مجموعه لگو کله آجری، به نظر می رسد تولید این مجموعه ادامه‌دار باشد.

لگو کله آجری

لگو کله آجری جوکر (LEGO BrickHeadz The Joker)

نمونه های لگو کله آجری

لگوهای دیزنی:

لگوی ایو و وال ای دو شخصیت معروف انیمیشن دیزنی-پیکسار که در سری لگو ایده ها تولید شدند. (ما در مقاله ی لگو ایده ها به طور مفصل به این مجموعه از لگو پرداخته‌ایم.) جزئیات بسیاری در این لگو رعایت شده‌است برای مثال لگو وال ای گردن و سر قابل تنظیم دارد. همچنین دارای بازوهای متحرک، چنگش در دستان، آخرین گیاه باقی‌مانده روی زمین و حتی صندوق وال‌-ای که باز و بسته می شود، است. 

لگو کله آجری

لگو ایو و وال ای (Lego BrickHeadz EVE & WALL-E 40619)

 

لگو موآنا و مریدا دو شخصیت مورد علاقه ی دیزنی و پیکسار را با جزئیات شخصیتشان به تصویر می کشد. (برای دیدن سایر لگوهای مرتبط با دیزنی به مقاله ی معرفی هفت لگو دیزنی مراجعه کنید.)

لگو کله آجری

کله آجری موآنا و مریدا (LEGO BrickHeadz Moana & Merida)

 

شخصیت های انیمیشن خاطره انگیز داستان اسباب بازی ها در قالب لگو کله آجری عرضه شدند. وودی و بو با یکدیگر و باز لایتر نیز در مجموعه ای دیگر عرضه شده‌است.

لگو کله آجری

بریک هدز های داستان اسباب بازی ها (LEGO Toy Story Brickheadz)

 

(برای دیدن سایر لگوهای مرتبط با دیزنی به مقاله ی معرفی هفت لگو دیزنی مراجعه کنید.)

 

لگو های هری پاتر:

لگوی هری پاتر و جغد (Harry potter and Hedwig 41615) در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از ده اسباب بازی پر فروش مرتبط با هری پاتر در بریتانیا شناخته‌شد.

لگو کله آجری

هری پاتر و جغد (LEGO BrickHeadz Harry potter and Hedwig 41615)

 

کله آجری پرفسورهای هاگوارتز (Professors of Hogwats 40560) شامل چهار استاد معروف هاگوارتز است. این مجموعه پر از جزئیات برای طرفدارن هری پاتر است. پروفسور اسنیپ شنل مشکی‌اش را پوشیده‌است، پروفسور مک گونگال کلاه جادویی با پرهای سبز دارد، پروفسور مودی یک چشم شفت انگیز و عجیب دارد و پروفسور تریلانی با یک هدبند رنگارنگ ظاهر شده‌است.

لگو کله آجری

پروفسورهای هاگوارتز (LEGO Professors of Hogwats 40560)

 

لگو هری پاتر، هرماینی، رون و هاگرید (Harry, Hermione, Ron & hagrid) از ۴۶۶ قطعه تشکیل شده‌است. ارتفاع هاگرید ۹ و دانش آموزان ۵ سانتی متر است.

لگو کله آجری

کله آجری هری پاتر (LEGO BrickHeadz Harry, Hermione, Ron & hagrid)

 

لگو های ماین کرفت:

شخصیت های مختلف این بازی محبوب در قالب لگو کله آجری به گونه ای که یادآور استایل منحصر به فردشان باشد، عرضه شده‌اند. 

لگو کله آجری

کله آجری های ماین کرفت (Lego BrickHeadz Minecraft)

 

کلام آخر

لگو کله آجری راهی برای به نمایش گذاشتن علایق خود نسبت به شخصیت های فیلم و انیمیشن، حیوانات و… است. شما می توانید لذت ساخت کاراکتر های مورد علاقه‌تان را با آجرهایی ساده تجربه کنید، مجموعه ای از آن ها بسازید و به عنوان یادگاری نگه دارید.

 

منابع

Lego BrickHeadz

About LEGO BrickHeadz

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 3.51 از 102 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *