کتاب

معرفی کتاب پسرک موش کور روباه و اسب

معرفی کتاب پسرک موش کور روباه و اسب

کتاب پسرک موش کور روباه و اسب با بیش از ۱/۵ میلیون نسخه فروش در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۹ منتشر شده‌است. این کتاب در روایتی ماجراجویانه، چهار شخصیت اصلی را به سفری متفاوت می برد. خواننده قدم به قدم با شخصیت های کتاب همراه شده و فراز و نشیب های زندگی را در طی سفر، تجربه می کند. داستان گویی صمیمانه نویسنده به همراه تصاویر ساده و نقل قول هایی تفکر بر انگیز در لابه‌لای صفحات، باعث شده تا نتوانید کتاب را نیمه رها کنید.

کتاب خواندن یک عادت بسیار خوب است که از همان دوران کودکی شکل گرفته و نهادینه می‌شود. بسیاری از آموزش ها از طریق داستان های کتاب قصه ها به کودک منتقل می شود. این نوع یادگیری ساده تر بوده و اثرات طولانی مدت به همراه دارد.

خرید کتاب پسرک ، موش کور ، روباه و اسب

درباره‌ی کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب 

شخصیت های اصلی کتاب یک پسر جوان، یک موش کور، یک روباه و یک اسب هستند که هر کدام روحیات و تجارب منحصر به فردی دارند. مفاهیمی همچون عشق، مهربانی، همدلی و اهمیت ارتباطات انسانی از مواردی هستند که به روشنی در کتاب از آن یاد شده‌است. این کتاب برای همه سنین مناسب است زیرا پردازش موضوع و نوع کلمات، بسیار ساده در نظر گرفته‌شده. از هشت سال تا هشتاد سال مخاطبین اصلی کتاب هستند.

در سراسر کتاب، مکسی تصاویر خود را با نقل قول‌های دست‌نویس و دیالوگ به هم می‌پیوندد و صفحات را به هم پیوند می دهد. نکته قوت کتاب تعامل شخصیت هاست که در نهایت منجر به پیوندی عمیق می شود. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب  گنجینه ای جاودانه است که در آن درس های عمیقی را از ساده ترین موجودات می آموزیم.

در این کتاب ماجرای دوستی پسرک با سه حیوان را می خوانیم. موش کور، روباه و اسب هر کدام موارد مهمی را به پسر می آموزند. اگرچه از ابتدا تمایز بسیاری بین این گروه وجود دارد ولی در پایان بین پسرک و سه حیوان یک نوع دوستی عمیق و پایدار شکل می گیرد. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقمندان به داستان، جذابیت و گیرایی زیادی دارد.

کتاب پسرک موش کور روباه و اسب

ترجمه‌ی کتاب پسرک موش کور روباه و اسب – نشر میلکان

 

مختصری درباره نویسنده کتاب ، چارلی مکسی

چارلی مکسی (Charlie Mackesy) زاده‌ی ۱۱ دسامبر ۱۹۶۲، هنرمند، تصویرگر و نویسنده‌ی بریتانیایی، کار خود را به عنوان کاریکاتوریست شروع کرد. قبل از تبدیل شدن به تصویرگر کتاب برای انتشارات دانشگاه آکسفورد، بسیاری از آثار او برنده جوایز متعددی شده  است. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب اولین کتابی است که هم جایزه کتاب سال واتراستونز و هم کتاب سال بارنز و نوبل سال (۲۰۱۹) را نصیبش کرده.

این کتاب به بیش از ۴۰ زبان مختلف ترجمه شده و نسخه فارسی آن نیز موجود است. از طرفی چارلی شرکت ماما بوچی، یک شرکت اجتماعی عسل در زامبیا را نیز اداره می کند که به خانواده های کم درآمد و بی بضاعت کمک می کند. کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب از سال ۲۰۱۹ تاکنون یکی از پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز است. و در سال 2013 رتبه اول فروش را کسب کرده.

نکته مهم در این کتاب علاوه بر محتوای تاثیرگذار، تصاویر آن است. کلیه صفحات با نقاشی های ساده‌ و آبرنگ مزین شده‌است که برخی به همراه نقل قول از شخصیت های داستان است.

چارلی مکسی

چارلی مکسی ، نویسنده‌ی کتاب پسرک ، موش کور ، روباه و اسب

 

خلاصه ای از کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب 

یک پسر بچه کنجکاور به همراه یک موش کور پر خور، یک روباه محتاط و یک اسب دانا سفری عجیب را شروع می کنند. روایت داستان تا حدودی تخیل گونه است اما به بزرگ ترین نگرانی ها و ترس های آدم ها پرداخته‌است. ابتدا پسرک و موش کور با یکدیگر آشنا می شوند. این حیوان کوچک و شکمو عاشق کیک است اما سخنان خردمندانه ای نیز به پسرک می گوید. این کتاب ” شازده کوچولو” سنت اگزوپری را تداعی می کند و در مفهوم شباهت هایی دارند.

در طی مسیر پسرک و موش کور با روباه برخورد می کنند. ابتدا واکنش ترس و تردید موجب دوری اینان از یکدیگر می شود اما در نهایت مسیرشان با هم ادامه پیدا می کند. در طی داستان آشنایی این سه تن، مفاهیمی همچون مهربانی، اعتماد، بررسی می شود و خواننده در می یابد که از روی ظاهر نمی توان قضاوت درستی داشت.

در ادامه سه شخصیت داستان با اسب آشنا می شوند که نماد دانایی و بصیرت است. واژه هایی همچون با هم بودن، اهمیت داشتن و دوستی مواردی است که اسب بر آن تاکید دارد. احساس تنهایی و نومیدی یکی از بدترین تجارب هر فردی است. اینکه تصور کنید هیچکس شما را دوست ندارد واقعا آزار دهنده است. گاهی شاید لازم باشد یکی به ما گوشزد کند که چقدر خاص هستیم. به این ترتیب تنهایی دیگر معنایی ندارد.

در پایان سفر پسرک، موش کور، روباه و اسب هر کدام تغییرات زیادی کرده‌اند و به نوعی از یکدیگر موارد مهمی را یاد گرفته‌اند. گفت و شنودهای شخصیت های داستان و آنچه در مسیر، برای آنها رخ می دهد بسیار خواندنی و جذاب است.

کتاب پسرک موش کور روباه و اسب

پسرک، موش کور ، روباه و اسب

 

برگزیده ای از کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب 

این کتاب به زبان جهانی صحبت می کند. عشق، دوستی، ارزنده بودن، اعتماد و …. مفاهیمی کلی هستند که در همه فرهنگ ها دیده‌می‌شود. علت محبوبیت کتاب نیز چیزی نیست جز حس آشنای درک و دریافت. در کتاب The boy, the blind mole, the fox and the horse مجموعه‌ای بی نظیر از نقل قول هایی را می خوانیم که بین شخصیت های داستان، صورت گرفته‌است. به طور کلی اشاره‌ی مستقیم به آموزه‌ها نشده اما سخنان با ارزشی بین کاراکترها رد و بدل شده‌است. در ادامه جملاتی از کتاب را می خوانیم:

  • موش کور گفت: من خیلی کوچکم
  • پسرک گفت: آره ولی با بودنت تغییر بزرگی ایجاد می کنی
  • دوست داری بزرگ شدی چی بشی؟

پسرک گفت: می خواهم مهربون باشم

  • پسرک پرسید: فکر می کنی موفقیت چیه؟

موش کور گفت: دوست داشتن

  • اسب می گوید که بلد است پرواز کند اما برای اینکه اسب های دیگر ناراحت نشوند پرواز نمی کند. پسرک می گوید ما در هر حال دوستت داریم چه پرواز کنی یا نکنی.
پسرک موش کور روباه و اسب

نمایی از انیمیشن پسرک و موش کور

جالب است بدانید که :

در سال۲۰۱۲ یک انیمیشن تلویزیونی بر اساس این کتاب ساخته‌شده که چارلی مکسی، نویسنده کتاب نگارش آن را بر عهده داشته‌است.

 

برای دیدن کتاب های دیگر موجود در فروشگاه چالیک کلیک کنید.

 

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 10 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *