لگو و ساختنی

معرفی لگو های هری پاتر

سری لگو هری پاتر

تا به حال حین دیدن هری پاتر آرزو کردید که کاش جغد هدوینگ برایتان دعوتنامه ای از هاگوارتز می‌آورد؟ یا به جای درس های دانشگاه،‌ درس معجون سازی داشتید؟ خب شاید این آرزوهایتان برآورده نشود اما می توانید با آجرهای لگو دست به خلق دنیای جادویی هری پاتر بزنید. لگو مجموعه های زیادی با تم هری پاتر دارد که فرصتی‌ست برای طرفداران آن تا خاطرات خود را زنده کنند. پس چوب های جادویی خود را در دست بگیرید تا نگاهی به سیر تحول لگو های هری پاتر داشته باشیم و نمونه هایی از آن را ببینیم. رولیو!

لگو هری پاتر

 

 

تاریخچه لگو هری پاتر

از اولین باری که لگو مجموعه ای براساس هری پاتر خلق کرد، بیش از بیست سال می گذرد. همه چیز با گروه بندی هری در گریفندور شروع شد. طراح این مجموعه هنریک سابی (Henrik Saaby) در این باره می گوید: «ما می خواستیم گروه بندی را برای بچه ها تداعی کنیم، پس چرخه ی گردان را به تصویر کشیدیم.»

لگو هری پاتر

اولین لگو تولیدشده در سری هری پاتر

 

بعدتر یک لگو مدولار خلق شد که با پنج شیوه ی مختلف قابل ساخت بود و با مجموعه های دیگر هری پاتر نیز ادغام می شد. در این مجموعه مینی فیگورهایی از هری پاتر، رون، سگ سه سر فلافی و هرماینی که از طلا ساخته‌شده بود، وجود داشت.

سری هری پاتر لگو

Hogwarts Fluffy Encounter 76387

 

درباره ی طلا صحبت کردیم و نمی شود به بانک گرینگوتز اشاره نکرد. در این مجموعه مینی فیگورهایی از هاگرید و گابلین ها وجود داشت.

لگو هری پاتر

لگو بانک گرینگوتز (Harry Potter Lego Gringotts Bank 4714)

 

هیجان انگیزترین مسابقه ی شطرنج تاریخ را به یاد دارید؟ لگو از این صحنه ی خاطره انگیز یک مجموعه ی لگو خلق کرده‌است که پس از ساخت می توانید با آن بازی کنید. همچنین یک مینی فیگور طلا از پروفسور اسنیپ وجود دارد.

معرفی لگو های هری پاتر

لگو شطرنج هاگوارتز (Hogwartz Wizard Chess 76392)

 

یکی دیگر از صحنه های به یاد ماندنی، صحنه ی رفتن بچه ها به هاگوارتز با ماشین فورد است. در این مجموعه خانه ی خانواده ی دورسلی به همراه ماشین پرنده‌‌ به تصویر کشیده شده‌است.

لگو هری پاتر

لگو ماشین پرنده (Private Drive lego 75968)

 

هشت نسخه ی مختلف از قطار هاگوارتز در سال های مختلف تولید شده‌است. اولین قطار هاگوارتز در سال ۲۰۰۱ با ۴۱۰ قطعه و آخرین آن در سال ۲۰۲۲ با ۵۱۲۹ قطعه عرضه شد.

سری لگو هری پاتر

اولین لگو قطار هاگوارتز

 

 

معرفی لگو های هری پاتر

لگو قلعه هاگوارتز (Hogwartz Castle)

با این مجموعه می توانید فضای جادویی قلعه هاگوارتز را با جزئیات فراوان به تصویر بکشید. این مجموعه سالن اصلی، پرچم گروه ها، راه پله های متحرک، کلاس معجون سازی به همراه شیشه های معجون، کلبه ی هاگرید و… را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید از طریق ورودی مخفی سری به اتاق اسرار بزنید و در اتاق غذاخوری به همراه دانش آموزان و اساتید غذا بخورید و از جزئیات آن شگفت‌زده شوید. این لگو با ۶۰۲۰ قطعه، یک سازه با ارتفاع ۵۸، عرض ۶۹ و عمق ۴۳ سانتی متر را به شما می دهد.

این مجموعه شامل چهار مینی فیگور از گودریک گریفندور، هلگا هافلپاف، سالازار اسلیترین و روونا ریونکلا است. همچنین ۲۷ میکروفیگور از دانش آموزان، اساتید، مجسمه ها از جمله هری پاتر و دوستانش و… وجود دارد.

(برای خرید لگو قلعه هاگوارتز کلیک کنید.)

لگو های هری پاتر

 

 

لگو بانک گرینگوتز هری پاتر (Gringotts Wizarding Bank)

با ساخت این مجموعه به دنیای جادوگان وارد شوید. سرسرای مجلل و نیم طبقه ی بانک به همراه گاوصندوق درون دیوار را بازسازی کنید تا نامه های محرمانه ی هاگوارتز را در آن نگه دارید. مسیر کالسکه‌رویی بسازید که در ۳  قسمت متوقف می‌شود از جمله طاق بلاتریکس که یک شگفتی جادوی در آن وجود دارد! این لگو ۱۳ مینی فیگور دارد.

معرفی سری لگو هری پاتر

 

 

لگو قطار هاگوارتز (Hogwarts Express)

این مجموعه به مناسبت بیستمین سالگرد هری پاتر منتشر شد. این لگو با ۵۱۲۹ قطعه، سازه‌ای با طول ۱۱۸ سانتی متر به ارمغان می آورد. سه صحنه از فیلم که در این قطار می‌گذرد، بازسازی شده‌است. از جمله اولین دیدار هری پاتر، هرماینی و رون، نجات هری پاتر توسط پروفسور لوپین و صحنه ای که لاوگود، هری پاتر را از طلسم دارکو مالفوی نجات می دهد. هر کدام از این صحنه ها در یک کوپه اتفاق می افتد که توسط چراغ لگویی روشن می شود. به علاوه می توانید صحنه ی رفتن پسر هری پاتر به هاگوارتز را نیز بازسازی کنید. یک اهرم در بالای موتور وجود دارد که با چرخاندن آن، حرکت چرخ های قطار به شکلی واقع گرایانه ایجاد می شود. همچنین ۲۰ مینی فیگور در این ست وجود دارد. 

لگو هری پاتر

 

 

لگو نمادهای هاگوارتز (Hogwartz Icons)

عینک و چوب جادویی هری پاتر، معجون های مختلف از جمله معجون عشق مایع، معجون جیلی وید و معجون تغییر شکل، اسنیچ طلایی و نمادهای دیگر از هری پاتر، همه و همه در این مجموعه قرار دارند. مهم تر از همه جغد هدویگ با سر چرخان که دعوتنامه ی هاگوارتز را به همراه دارد که می توانید با نوشتن نام خود، آن را شخصی سازی کنید. سه مینی فیگور طلا از دامبلدور، مک گوناگل و هاگرید نیز وجود دارد.

لگو هری پاتر

 

 

لگو دابی (Dobby the House-Elf)

لگوی شخصیت دوست داشتنی دابی با سر، گوش، بازو و انگشتان متحرک که قابلیت در دست گرفتن اشیای لگویی را دارد، عرضه شده‌است. در این ست جزئیات دیگری از جمله دفتر خاطرات تام ریدل، کیک خاله پتونیا و… نیز وجود دارد. ارتفاع این مجموعه با ۴۰۳ قطعه به ۱۹ سانتی متر می رسد. 

لگو هری پاتر

 

 

لگو کله آجری های هری پاتر

لگو کله آجری فیگورهایی هستند که از حدود ۱۵۰ آجر لگو تشکیل شده‌اند. ما در مقاله ی لگو کله آجری به طور مفصل به این سری از لگو پرداخته‌ایم. در این جا به معرفی لگو کله آجری هایی که براساس هری پاتر تولید شده‌اند می پردازیم:

لگو کله آجری هری پاتر

 

 

لگو کله آجری دراکو مالفوی و سدریک دیگوری (Draco Malfoy & Cedric Diggory)

با این فیگورها خاطرات بازی دراماتیک کوییدیچ را زنده کنید. هر کدام از شخصیت ها با ارتفاع ۶ سانتی متر، در لباس گروه‌شان اسلیترین و هافلپاف ظاهر شده اند. همچنین یک کاپ قهرمانی و دو چوب جاروی جادویی در این مجموعه وجود دارد تا نمایش را تکمیل کند.

لگو کله آجری هری پاتر

 

 

لگو کله آجری هری پاتر و چو چانگ (Harry Potter & Cho Chang)

صحبت از بازی خاطره‌انگیز کوییدیچ به میان آمد و نمی توان از چو چانگ، جستوجوگر تیم ریونکلا و هری پاتر غافل شد. هری پاتر در لباس تیم گریفندور و چو چانگ در لباس ریونکلا به همراه استیچ طلایی و چوب جارو به تصویر کشیده شده‌اند.

لگو کله آجری هری پاتر

 

 

لگو کله آجری کینگزلی شکلبولت و نیمفادورا تانکس (Kingsley Shackebolt & Nymphadora Tonks)

با ساخت فیگور این دو شخصیت محبوب می توانید خاطرات هری پاتر و محفل ققنوس را برای خود بازسازی کنید. نیمفادورا با موهای صورتی‌اش و شکلبولت با کلاه خاصش با ارتفاع ۸ سانتی متر در این مجموعه حاضر شده‌اند.

لگو کله آجری هری پاتر

 

کلام آخر

این سری از لگو فرصت خوبی برای طرفداران هری پاتر است که در کنار ساخت لگو، خاطرات بسیاری را زنده کنند. به نظر شما جای چه لگویی در این مجموعه خالی است؟

 

منابع

The history of LEGO Harry Potter

10 Best Harry Potter Gifts for Adults

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 5 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *