لگو و ساختنی

معرفی هفت لگو دیزنی

لگو دیزنی

 

در سال ۱۹۲۳ والتر الیاس دیزنی استودیوی انیمیشن والت دیزنی را تاسیس کرد. اکنون صد سال است که دیزنی برایمان خاطره‌سازی می کند. شرکت لگو نیز همکاری طولانی مدتی با این شرکت دارد. اولین همکاری آن ها به سال ۱۹۹۹ برمی گردد. شرکت لگو در هشت قطعه وینی پو را عرضه کرد. اما همکاری لگو و دیزنی در همین جا متوقف نمی شود و تا امروز ادامه دارد. 

ما در این مقاله هفت عدد از بهترین لگو های دیزنی را معرفی می کنیم و با یکدیگر ویژگی های هر کدام را بررسی می کنیم.

همکاری لگو و دیزنی

لگو وینی پو – ۱۹۹۹

 

لگو دیزنی صدف پری دریایی کوچولو (LEGO The Little Mermaid Royal Clamshell 43225)

این مجموعه با ۱۸۰۸ قطعه، سه مکان از انیمیشن پری دریایی را نشان می دهد؛ صخره شاه تریتون، مخفیگاه گنج آریل و خانه اسرارآمیز اورسولا. همچنین مینی فیگورهایی از آریل شاه تریتون، کارینا، ایندیرا، اورسولا، سباستین و فلوندر در این مجموعه وجود دارند.

(برای خرید لگو پرنسس کلیک کنید.)

لگو دیزنی

 

 

لگو دیزنی هوکوس پوکوس – کلبه خواهران ساندرسون (LEGO Disney Hocus Pocus 21341)

این مجموعه متعلق به سری لگو ایده ها است که توسط امبر ویت (Amber Veyt) طراحی شده‌است. (ما در مقاله ی لگو ایده ها به طور مفصل درباره ی این سری از لگو صحبت کرده‌ایم). این لگو بر اساس فیلم نوستالژی هوکوس پوکوس-سال ۱۹۹۳ ساخته شده‌است. برای مشاهده ی جزئیات داخلی کلبه از جمله کتاب طلسم ها، طلسم رعد و برق سبز، جارویی که با آن پرواز می کردندو… می توان آن را به روش‌های مختلف باز کرد. همچنین با چرخاندن چرخ آب، دود صورتی رنگ از دودکش کلبه خارج می‌شود. در این مجموعه شاهد مینی فیگورهای خواهران ساندرسون و شخصیت های دیگر این فیلم هستیم. 

لگو دیزنی

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

 

لگو قلعه دیزنی (LEGO Disney Castle 43222)

این لگو به مناسبت صد سالگی دیزنی طراحی شده‌است و پر از جزئیات شگفت انگیز است تا ما را با تاریخ صد ساله‌ی انیمیشن های این کمپانی همراه کند. این مجموعه با ۴۸۳۷ قطعه، در نهایت قلعه‌ای با ارتفاع ۸۰، عرض ۵۹ و عمق ۳۳ سانتی متر می‌دهد. لگو قلعه دیزنی براساس فیلم های پرنسسی شناخته شده دیزنی است. در این ست شاهد ارجاعات مختلف به چهارده انیمیشن دیزنی هستیم. برای مثال آینه ی سخنگوی انیمیشن سفیدبرفی، میز دیو و دلبر، و جزئیات دیگر. همچنین اتاق رقص سیندرلا شامل زمین رقص قابل چرخش و شومینه انیمیشن زیبای خفته دارای یک چرخ گردان است. این مجموعه شامل هشت مینی فیگور از شخصیت های محبوب دیزنی از جمله سیندرلا، پرنس چارمینگ، سفید برفی، پرنس فلورین، پرنسس تیانا، پرنس ناوین، راپونزل و فلین رایدر می‌شود.

(برای خرید لگو قلعه دیزنی کلیک کنید.)

لگو دیزنی

 

 

لگو دیزنی وینی پو (LEGO Winnie the Pooh 21326)

این لگو از سری لگو ایده ها است که توسط یکی از طرفداران لگو به نام بن آلدر (Ben Alder) طراحی شده‌است. او با الهام از خاطرات کودکی خود این مجموعه را خلق کرده‌است تا بتواند حس و حال وینی پو را بازسازی کند و با فرزندانش از ساخت آن لذت ببرند.  این مجموعه شامل خانه ی پو با جزئیات و پنج مینی فیگور از جمله خود وینی پو با بادکنک قرمزش، پیگلت، ربیت، تایگر و اییور می شود. همچنین کندوی عسل و زنبورهایی وجود دارد تا غذای محبوب وینی پو را آماده کنند.

(ما در مقاله ی لگو ایده ها به طور مفصل درباره ی این مجموعه از لگو صحبت کرده‌ایم.)

لگو دیزنی

 

 

لگو کله آجری کروئلا و مالیفیسنت (LEGO Cruella & Maleficent 40620)

دو تا از شرورترین شخصیت های دیزنی در یک مجموعه کنار یکدیگر آمده‌اند؛ اما نگران نباشید در قالب لگو کله آجری آسیبی به شما نمی زنند! این مجموعه از ۳۲۰ قطعه تشکیل شده‌است، کروئلا هشت سانتی متر و مالیفیسنت نه سانتی متر است. 

(ما در مقاله ی لگو کله آجری به طور مفصل درباره ی این مجموعه از لگو صحبت کرده ایم.)

لگو دیزنی

 

 

لگو دیزنی قلعه یخی فروزن (LEGO The Ice Castel 43197)

 این لگو با ۱۷۰۰ قطعه، قلعه ی یخی معروف فروزن را با ارتفاع ۶۵ سانتی متر ترسیم می کند. این قلعه ی پر از جزئیات شامل پلکان منحنی دو طرفه که به تخت پادشاهی منتهی می شود، فواره یخ درخشان بالکن و… می‌باشد. همچنین مینی فیگورهایی از آنا، السا در دو ورژن، کریستوف، اولاف و چهار گوله برف وجود دارد.

(برای خرید لگو فروزن کلیک کنید.)

لگو دیزنی

 

 

لگو میکی موس و مینی موس (LEGO Art Disney’s Mickey Mouse 31202)

نمی شود درباره ی دیزنی صحبت کرد و از نمادین ترین شخصیت آن یعنی میکی موس سخن نگفت. این مجموعه که از سری لگو آرت است با ۲۶۵۸ قطعه از ۹ بوم تشکیل شده‌است. شما می توانید تصویر میکی موس یا مینی موس را خلق کنید و در صورتی که بخواهید هر دوی این ها را کنار یکدیگر داشته‌باشید، می توانید دو مجموعه را ترکیب کنید. موسیقی پس زمینه ی آن شامل پادکستی است که درباره ی داستان خلق این کارکتر و حقایق جالب دیگر صحبت می کند.

(ما در مقاله ی لگو آرت به طور مفصل درباره ی این مجموعه از لگو صحبت کرده‌ایم.)

لگو دیزنی

 

 

کلام آخر

خاطرات کودکی بسیاری از ما با انیمیشن های دیزنی و آجرهای لگو گره خورده‌‌است. اکنون با این مجموعه های لگو دیزنی می توانیم شخصیت ها و انیمیشن های موردعلاقه مان را با آجرهای لگو خلق کنیم. شما کدام یکی از مجموعه‌های معرفی‌شده را دوست داشتید؟ یا دوست دارید کدام انیمیشن تبدیل به آجرهای لگو شود؟

 

منابع

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *