اسباب بازی

چگونه هزینه‌ ی خرید اسباب بازی را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه ی خرید اسباب بازی را کاهش دهیم

 

بحران های اقتصادی بر همه‌ی جنبه های زندگی تاثیر دارند، با این حال نمی‌توان کودکان را از خرید اسباب بازی محروم کرد. از طرفی مشکلات زیست محیطی نیز دغدغه‌ي بسیاری از انسان‌ها است. بنابراین والدین بیش از پیش به دنبال راه‌های مقرون به صرفه و پایدارتری برای سرگرم نگه داشتن کودکان خود هستند. این مقاله بر اساس کشور بریتانیا نوشته شده‌است اما ما معتقدیم که این راه‌کارها می تواند ایده‌های جدیدی برای خرید اسباب بازی های ارزان تر ارائه دهد. 

راهکارهای خرید اسباب بازی ارزان

به کودکان خود اهدای اسباب بازی را یاد دهیم

 

خرید اسباب بازی دست دوم

خرید دست دوم بسیاری از محصولات از جمله پوشاک در بسیاری از کشورها جا افتاده‌است. این کار نه تنها هزینه‌ها را پایین می‌آورد بلکه پایدارتر نیز می باشد. برای این کار می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. برای مثال Facebook Marketplace یک روش خوب برای دستیابی به اسباب بازی های ارزان در محل زندگی شماست.  تابستان است و شما ناگهان احساس می کنید به یک استخر بازی کودک نیاز دارید، به سرعت می توانید یک استخر با قیمت مناسب تهیه کنید و پس از استفاده دوباره آن را بفروشید!

استفاده‌ی دیگری که می توان از شبکه‌های اجتماعی داشت، عضو بودن در گروه‌های والدین یا تشکیل اجتماع والدین است. بدین صورت می توانید با خانواده‌های دیگر در ارتباط باشید و اسباب بازی یا کتاب دست دوم تهیه کنید، یا حتی وسایل را با یکدیگر تعویض کنید. 

در خرید اسباب بازی دست دوم حتما از سالم بودن و امن بودن فروشنده اطمینان کسب کنید.

<yoastmark class=

استفاده از سرویس های قرض گرفتن یا اجاره دادن

با چشم بر هم گذاشتنی، کودکان بزرگ می شوند و اسباب بازی‌ای که برای پنج ماهگی‌شان مناسب بود ممکن است در یک سالگی برایشان جذابیتی نداشته باشد. یا برای آموزش نیاز به یک اسباب بازی دارید و پس از یادگیری فرزندتان دیگر به آن احتیاجی نخواهید داشت. بنابراین سرویس‌های قرض گرفتن اسباب بازی می تواند برای بازی‌هایی که در مدت زمان مشخصی به کارتان می‌آید مناسب باشد.

به عنوان مثال وبسایت Brick Borrow یک سرویس آنلاین قرض گرفتن لگو (LEGO) است . شما می توانید یک مجموعه‌ی لگو را برای مدت زمانی که می خواهید قرض بگیرید. وبسایت Bike Club نیز سرویسی برای اجاره ی دوچرخه و اسکوتر است.

لگو ارزان

وبسایت Brick Borrow برای قرض گرفتن لگو

 

اشتراک اسباب بازی

دریاف اشتراک اسباب بازی جزو ترندهای صنعت اسباب بازی در سال های اخیر بوده است. به گونه‌ای که سرچ گوگل عبارت «اشتراک اسباب بازی» در ده سال اخیر ۴۸۰ درصد افزایش داشته‌است. (ما در مقاله ی ۷ ترند صنعت اسباب بازی در سال های اخیر به طور مفصل به این مسئیله پرداختیم.)

وبسایت های زیادی برای اشتراک اسباب بازی وجود دارد به عنوان مثال وبسایت Lovevery طیف وسیعی از کیت‌ های اسباب بازی برای رده سنی ۰ تا ۳ سال ارائه می‌دهد. هزینه‌ی دریافت کیت های اسباب بازی از ۸۰ یورو شروع می‌شود. به محض دریافت حق اشتراک، کیت های اسباب بازی شما به طور خودکار هر دو الی سه ماه، بر اساس آخرین نیازهای رشدی فرزندتان، می‌رسد. بدین صورت شما اسباب بازی های متنوعی با توجه به نیاز سنی کودک خود خواهید داشت. شاید این کار کمی گران‌تر از خرید اسباب بازی دست دوم باشد اما تا چند سال شما را از خرید اسباب بازی بی‌نیاز می کند.

اشتراک اسباب بازی

استارت آپ اشتراک اسباب بازی KiwiCo با تمرکز بر اسباب بازی های آموزشی

 

فروشگاه های خیریه ای خرید اسباب بازی

این گونه فروشگاه‌ ها به صورت خیریه‌ای اداره می شوند. عموما اسباب بازی های دست دوم سالم یا حتی نو به این فروشگاه ها اهدا می شوند. از آنجایی که اقلام فروشی به صورت رایگان تهیه شده‌اند، هزینه‌ی خرید آن نیز پایین خواهد بود. در نهایت نیز درآمد حاصل از آن با توجه به اهداف خیریه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیتی موبری (Katy Mowbray) درباره‌ی تجربه‌ ی خرید خود از این فروشگاه‌ ها چنین می‌ گوید: من با فرزندانم به این فروشگاه ها می رویم و آن ها اجازه دارند اسباب بازی های چند پوندی بردارند. اگر اسباب بازی ها را دوست داشته باشند که چه عالی! نگه‌شان می داریم؛ اما اگر آن ها را دوست نداشته باشند، دوباره به فروشگاه بازمی گردانیم تا افراد دیگری بازی کنند. او همچنین می گوید که از این که نمی‌ داند در آنجا هر بار ممکن است با چه اسباب بازی‌ای مواجه شود، لذت می برد.

اهدای اسباب بازی

اسباب بازی خیریه ای

 

کلام آخر

اسباب بازی ها بخش بزرگی از زندگی کودکان ما را شکل می دهند. بنابراین نمی‌توانیم تجربه ی شیرین بازی کردن را از کودکانمان دریغ کنیم، اما می توانیم روش‌هایی پایدار و مقرون به صرفه برای خرید اسباب بازی انتخاب کنیم. ما نیز امیدواریم این راهکارها در ایران اجرایی شود تا هم همه‌ي کودکان به اسباب بازی های دلخواه خود دست پیدا کنند و هم به محیط زیست کمک کرده‌باشیم.

 

منابع

How to cut the cost of buying toys in the UK-The Guardian

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 5.00 از 5 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *