لگو و ساختنی

لگو آرت (LEGO Art)

لگو آرت

 

لگو آرت (LEGO Art) یک مجموعه از لگو است که در سال 2020 عرضه شد. این مجموعه براساس شخصیت های نمادین فرهنگ پاپ است. پس از راه‌اندازی لگو دات (LEGO Dots) که گروه هدف آن کودکان بود، لگو آرت دومین مجموعه‌ای است که در قالب موزاییک مانند و دو بعدی عرضه شده‌است.

ما در این مقاله به ویژگی های لگو آرت می پردازیم و با هم نمونه هایی از این مجموعه را مشاهده می کنیم.

لگو آرت

لگو آرت بیتلز (LEGO Art The Beatles 31198)

 

لگو آرت چیست؟

خط تولید لگو آرت روی پرتره های هنری تمرکز دارد. این مجموعه از کاشی های ۱ در ۱ به همراه قطعات دیگر تشکیل شده است. این موزاییک ها روی صفحه‌ی پایه قرار می‌گیرند و در نهایت این صفحات با استفاده از پین های لگو تکنیک به یکدیگر متصل می‌شوند و درون قاب قرار می گیرند. (ما در مقاله ی لگو تکنیک به طور مفصل درباره‌ی این سری لگو صحبت کرده‌ایم). تمام ست های این مجموعه دارای یک آویز دیواری هستند تا پس از ساخت بتوانید تابلوی خود را به دیوار آویزان کنید. همچنین هر مجموعه به صورت انحصاری دارای یک کاشی ۲ در ۴ با امضا یا نماد مربوط به آن اثر است که پس از تکمیل می توانید آن را به گوشه‌‌ی اثر اضافه کنید.

لگو همچنین یک پلی لیست شامل موسیقی و پادکست برای این مجموعه در نظر گرفته‌است که پس از خرید مجموعه به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد. این پلی لیست شامل سخنان کارشناسان و سازندگان لگو است که درباره ی طرح مرتبط مانند داستان آن صحبت می کنند.

لگو آرت

اجزای لگو آرت

 

لگو ماینکرفت مزرعه مرد روستایی (کد 068-1)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت مزرعه مرد اسکلتی (کد 068-3)

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 4-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 3-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 2-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

لگو ماینکرفت متوسط کد 1-80004

قیمت اصلی ۴۴۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷۴,۰۰۰ تومان است.

نمونه های لگو آرت

لگو نقشه ی جهان (LEGO World Map 31203)

این مجموعه با ۱۱۶۹۵ قطعه بزرگ‌ترین مجموعه لگو است. شما امکان این را دارید که قاره ها را به سه روش مختلف قرار دهید. ممکن است بخواهید قاره ی آمریکا را در مرکز قرار دهید یا آسیا را؛ به هر حال این دنیای شماست و مختارید آن را جوری که دوست دارید شکل دهید! پس از ساخت قاره ها می توانید موزاییک های لگویی را به صورت دلخواه خود در قسمت اقیانوس ها قرار دهید. این مجموعه دست شما را برای خلاقیت حسابی باز گذاشته است تا تا به شیوه ی خاص خود دست به خلق جهان یا چیزهای دیگر بزنید.

لگو یک موسیقی متن منحصر به فرد برای این مجموعه از لگو آرت آماده کرده‌است که شامل مصاحبه هایی با افراد اهل سفر است.

در سال ۲۰۲۳، کوپر رایت (Cooper Wright) برای ساخت این لگو در سریع‌ترین زمان یعنی ۹ ساعت و ۱۴ دقیقه و ۴۹ ثانیه رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد.

لگو آرت

 

لگو آرت موج بزرگ هوکوسای (LEGO Hokusai-The Great wave 31208)

موج بزرگ اثر هوکوسای که در سال ۱۸۳۱ خلق شد، یکی از تاثیرگذار ترین آثار هنری دو قرن اخیر است. این مجموعه با ۱۸۲۰ قطعه در نهایت یک تابلوی ۵۲ در ۳۹ سانتی متری در اختیارتان قرار خواهد داد.

پلی لیست این مجموعه شامل توضیحاتی درباره ی خالق اثر -هوکوسای-، ویژگی های این تابلو و اطلاعاتی درباره ی لگوی آن می‌باشد.

لگو آرت

 

لگو رولینگ استونز (The Rolling Stones 31206)

لوگوی گروه رولینگ استونز یکی از نمادین‌ترین لوگوها در طول تاریخ است و به اندازه‌ی آهنگ‌های این گروه جاودانه است. Fiorella Groves و Annemette Nielsen طراحان این مجموعه، سعی کردند با دقت هر چه تمام‌تر نماد رولینگ استونز را بازنمایی کنند تا ادای دینی به این گروه و طراح لوگوی آن John Pasche باشد. این لگو به مناسبت شصتمین سالگرد گروه رولینگ استونز طراحی شده است. قبل از اتمام ساخت لگو، طرحی از عدد ۶۰ قابل دیدن است.

همچنین موسیقی متن همراه این مجموعه، شامل مصاحبه هایی درباره ی این گروه و لگوی آن با John Pasche، Fiorella Groves و افراد دیگر به همراه پخش آهنگ های خاطره انگیز این گروه می‌باشد.

(برای دیدن مجموعه های دیگر لگو که با موسیقی مرتبط است به مقاله ی لگو و موسیقی مراجعه کنید)

لگو آرت

 

لگو مرد عنکبوتی شگفت انگیز (LEGO The Amazing Spider-Man 31209)

این مجموعه ادای احترامی به اسپایدرمن است و تصویری از کمیک بوک آن در دهه ۱۹۶۰ را بازنمایی می کند. همچنین این مجموعه سه بعدی‌ترین مجموعه از لگو آرت است، سر و دست های مرد عنکبوتی چهارچوب قاب را شکسته و از آن بیرون زده‌اند. 

لگو آرت

 

لگو بتمن (LEGO Jim Lee Batman Collection 31205)

 این لگو یک مجموعه ی ۳ در ۱ است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید لگوی بتمن، جوکر و هارلی کویین را خلق کنید. هر کدام از پرتره ها سبک خاص کمیک بوک های جیم لی را به نمایش می‌گذارد. براساس سایت BrickFanatics این مجموعه در سپتامبر ۲۰۲۲ به مناسبت روز بتمن در لیست پنج لگوی برتر بتمن قرار گرفت.

لگو آرت

 

اگر دو سری از این مجموعه را ترکیب کنید می‌توانید صحنه‌ی معروف بتمن و کت‌ومن را با نمایی از شهر گاتهام بسازید. با ترکیب کردن سه مجموعه نیز بتمن را به همراه یکی از معروف‌ترین ابزارهای مبارزه‌اش بسازید و ادای احترامی به شوالیه ی تاریکی داشته‌باشید.

لگو آرت

 

لگو هنر گل (LEGO Floral Art 31207)

این مجموعه ی لگو آرت با ۲۸۷۰ قطعه مناسب برای علاقه مندان به گل طراحی شده‌است. شما در این مجموعه با سه طرح اصلی گل با تنوع رنگ بالا مواجه‌اید. شما می توانید این مجموعه را با ۱۵ ترکیب مختلف بسازید.

لگو آرت

 

لگو هنر مدرن (LEGO Modern Art 31210)

خلاقیت خود را با کیت ساخت و ساز هنر مدرن کشف کنید و اثر مدرن و انتزاعی خود را خلق کنید. این مجموعه شامل ۸۰۵ قطعه رنگارنگ با شکل های مختلف از جمله مستطیل، مثلث و دایره است. شما می توانید بارها با استفاده از این قطعات مجموعه های جدید خلق کنید. دفترچه ی راهنمای موجود در این ست صرفا برای الهام بخشیدن است زیرا محدودیتی برای ساخت وجود ندارد.

لگو آرت

 

 

کلام آخر

مجموعه های لگو آرت به طرفداران بزرگسال لگو و موسیقی، هنر و سینما این فرصت را می دهد که اثر هنری خود را با لگو خلق کنند. و در نهایت آن را با افتخار به دیوار خود بیاویزند. 

 

 

منابع

Lego Art-Wikipedia

LEGO Art-Official LEGO

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

امتیاز 4.94 از 16 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *