کتاب

معرفی مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن از نشر حوض نقره

خاطرات یک بچه چلمن

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن اثر جف کینی از آثار طنز در ادبیات کودکان و نوجوان است. این کتاب برای بچه های 8 تا 12 سال نوشته شده و نوشتاری ساده و قابل درک دارد. تصاویر کمیک کتاب به جذابیت و ملموس بودن وقایع کمک کرده. البته کتاب خاطرات یک بچه چلمن تصویرگر ندارد و همین امر، کنجکاوی خواننده را تحریک می کند. انتشارات حوض نقره پکیج کامل این مجموعه را منتشر کرده است.

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن پر از مطالب طنز آمیز و نکته های اخلاقی است. جف کینی نویسنده کتاب با هوشیاری توانسته موضوعات مهم تربیتی را در قالبی شیرین به کودکان انتقال دهد. بچه چلمن شما را می خنداند این حقیقتی است که نمی توانید پنهان کنید. ماجراهای کتاب در واقع خاطرات یک کودک است که با خلاقیت ذهنی نویسنده، جان گرفته. خواندن این سری کتاب ها به همه کودکان، نوجوانان و پدر و مادرها توصیه می شوند.

(برای خرید مجموعه کتاب های خاطرات یک بچه چلمن کلیک کنید.)

جف کینی نویسنده کتاب کودک و نوجوان

 

جف کینی نویسنده کتاب خاطرات یک بچه چلمن

جفری پاتریک کینی (۱۹۷۱) در مریلند ایالات متحده به دنیا آمد ولی اصالتا ایرلندی است. جف برای نویسندگی و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان شهرت فراوانی دارد. او یک کاریکاتوریست توانا نیز هست و خلق آثار تصویری و کمیک استریپ های طنز را بسیار دوست دارد.

اولین اثر منتشر شده جف کینی یک کمیک استریپ( Igdoof ) جذاب برای نشریه مدرسه بود. تحصیلات جف در زمینه علوم کامپیوتر است که بعدها به عدالت کیفری علاقمند شد. جف در جایی عنوان کرده که به دلیل علاقه به کمیک استریپ، رشته اش را تغییر داد تا زمان آزاد بیشتری برای تصویرسازی داشته باشد. جف کینی از همان دوران به کمیک استریپ های طنز علاقه زیادی داشت و در هر فرصتی، به آن مشغول می شد.

Diary of a Wimpy Kid مجموعه ای جذاب و پر کشش از این نویسنده است. ترجمه کتاب از نشر حوض نقره به نام خاطرات بچه چلمن، منتشر شد. نگارش کتاب بچه چلمن از سال 1998 شروع شد اما تا 2007 هیچکدام از کتاب ها چاپ نشد. پس از چاپ اولین سری کتاب ها و استقبال از آن، نگارش جلدهای بعدی ادامه یافت. سال 2008 دومین نسخه از کتاب منتشر و در سطح جهانی معروف شد. بیش از 42 میلیون از جلد دوم کتاب به فروش رفت و بعدها فیلمی نیز بر اساس کتاب بچه چلمن تولید شد.

سال 2009 جایزه کتاب کودک دوروتی کنفیلد فیشر به جف اهدا شد. این جایزه ای با آرای بچه ها به بهترین نویسنده در این حوزه اهدا می شود.

بررسی کتاب خاطرات یک بچه چلمن

درباره‌ی کتاب خاطرات یک بچه چلمن

Diary of a Wimpy Kid سری کتاب هایی است که جف کینی نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی آن را خلق کرده است. این کتاب در ابتدا به صورت آنلاین عرضه شد.

کتاب خاطرات بچه چلمن درباره گرگ هفلی(Greg Heffley)، دانش‌آموز راهنمایی است. گرگ اصرار دارد که این مجله است اما در واقع خاطرات روزمره خود را به تصویر می کشد.

کینی قبل از نشان دادن آن به ناشر، روی اولین کتاب از این مجموعه، هشت سال کار کرد. سال 2004 ابتدا نسخه آنلاین کتاب منتشر شد و تا سال 2009 تقریبا 20 میلیون بازدید کننده داشت.

تعداد زیادی از کاربران تقاضا داشتند تا نسخه چاپی کتاب نیز منتشر شود. فوریه 2006 نویسنده قرارداد چاپ کتاب را امضا کرد. اولین نسخه چاپی از این مجموعه در سال 2007 منتشر شد. 2 سال بعد این کتاب در لیست 100 کتاب تاثیرگذار مجله تایمز قرار گرفت

تا سال 2020 بیش از 300 میلیون نسخه از کتاب به فروش رفت. سری کتاب های خاطرات یک بچه چلمن رتبه چهارمین مجموعه کتاب پر فروش در تمام دوران را کسب کرده است.

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن

خلاصه مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن

گریگوری هفلی که دوستانش او را گرگ صدا می کنند شروع به نوشتن خاطرات روزمره اش می کند. او قصد دارد وقایع را به طور کامل شرح دهد تا دیگران در موردش فکرهای بد نکنند.

مادر گریگوری پیشنهاد نوشتن را داده تا بلکه پسرش دست از کارهای عجیب و غریب بردارد. مادر می خواهد او خوب تربیت شود.

گرگ تنها به یک دلیل پیشنهاد مادر را قبول می کند. گریگوری می خواهد بعد از معروفیت، به جای پاسخ دادن به سوالات طرفداران، کتاب را نشن دهد.

ماجراهای عادی و روزمره از زبان گریگوری با لحنی طنز، بیان شده و به نوعی کمیک استریپ هست. گرگ هفلی مثل یک دستگاه ضبط، همه وقایع روزانه، خانوادگی، مدرسه و دوستی هایش را نگه می دارد.

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن با لحنی شیرین و طنزآلود از راهروهای مدرسه می گوید جایی که بچه های ضعیف مجبور هستند …..

مجموعه کتاب طنز کودک و نوجوان

 

شخصیت های اصلی کتاب خاطرات یک بچه چلمن

این کتاب شخصیت های اصلی و فرعی زیادی دارد. شخصیت های اصلی در همه سری کتاب ها کم و بیش حضور دارند.

  • گریگوری «گرگ» هفلی(Greg Heffley) : راوی داستان، پسرکی بازیگوش و شیطان و خرابکار
  • رودریک هفلی(Rodrick Heffley) : برادر بزرگ گریگوری، فردی بد اخلاق عضو گروه موسیقی
  • سوزان هفلی(Susan Heffley) : مادر گریگوری  که به تربیت اهمیت می دهد
  • فرانکلین «فرانک» هفلی(Frank Heffley) : پدر خانواده، یک قایق داشت ولی دیگر ندارد
  • رولی جفرسون (Rowley Jefferson): دوست صمیمی و پر دردسر گرگ
  • مانی هفلی(Manny Heffley): برادر کوچک گرگ با دماغی بزرگ

شخصیت های فرعی هم این ها هستند:

  • عمو گری فردی بی خیال و خوش گذران و بیکار که 4 ازدواج ناموفق داشته است
  • گمی (مادر مامان بزرگ) او نوجوانان را نصیحت می کند
  • بیل والتر از اعضای گروه موسیقی که در 35 سالگی با والدینش زندگی می کند
  • فرگلی بچه عجیب غریبی که عادت دارد همه را گاز بگیرد
  • پدر بزرگ در خانه سالمندان زندگی می کند

مجموعه کامل خاطرات یک بچه چلمن

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن نشر حوض نقره

ژانویه 1998 جف کینی ایده خلق یک کاراکتر ضعیف و کمی خنگ را طراحی کرد. گرگ هفلی پسرکی احمق و کودن نیست بلکه بیشتر دست و پا چلفتی است شاید هم کمی خنگ باشد در یک کلام او یک چلمن واقعی است.

این کتاب افتخارات زیادی را نصیب نویسنده اش کرده است. پس از انتشار این مجموعه و استقبال بی نظیر از آن، جف کینی در لیست تاثیرگذارترین افراد جهان قرار گرفت.

تور مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن به همت کینی، در سراسر ساحل غربی امریکا طی 23 اکتبر تا 8 نوامبر 2023 ادامه داشت. او در طول تور مبلغ 100000 دلار به کتابخانه ها  اهدا کرد.

تور کتاب خاطرات یک بچه چلمن با همکاری 11 ناشر، کتاب های مورد علاقه بچه ها را برای کتابخانه ها و هدیه به بچه ها توزیع می کرد. همچنین در کینی، در هر ایستگاه میزبان نمایش های محلی بود. کتابخانه های محلی جوایزی را برای این نمایش ها در نظر گرفتند.

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن از بزرگترین سری کتاب های نوجوانان است. منتظر سری جدید این مجموعه هستیم و به محض انتشار اطلاع رسانی خواهد شد.

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 2 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *