کتاب

کتاب نخ نامرئی نوشته پاتریک کارست

invisible string

کتاب نخ نامرئی یک کتاب آموزشی است که برای کودکان 3 تا 7 سال نوشته شده. داستان به شیوه ای جذاب و قابل فهم روایت شده و کودک به سادگی با آن ارتباط می گیرد. بسیاری از مفاهیم آموزشی از طریق کتاب های داستان به کودکان منتقل می شود. شاید توضیح کلماتی نظیر عشق، امید، فداکاری و … برای فرزندتان کار دشواری باشد ولی می توانید از کتاب های ویژه گروه سنی کودک، کمک بگیرید. نخ نامرئی کاری از پاتریک کارست و از پر فروش ترین کتاب های کلاسیک معاصر است. شخصیت اصلی داستان دوقلوهایی با کلی چالش و سوال هستند. خواندن کتاب نخ نامرئی به والدین، مربیان، درمانگران کودک و مددکاران اجتماعی پیشنهاد می شود.

والدین، مربیان، درمانگران و مددکاران اجتماعی نخ نامرئی  (The Invisible String) را ابزاری عالی برای مقابله با انواع اضطراب جدایی، از دست دادن و اندوه اعلام کرده اند. در این کتاب با استفاده از تمثیل احساسی ماهرانه ای، ارتباط بین والدین و فرزندان را کنکاش می کند. همه آنهایی که دوستشان داریم با یک رشته نامرئی به هم متصل هستیم. این رشته ها دیده نمی شود ولی حتی با چشم های بسته نیز می توانید آن را ببینید (در واقع حس کنید) این نخ نامرئی از جنس عشق است و به کسانی که دوستشان دارید متصل هستند. در کتاب نخ نامرئی از ارتباطات ناملموس و در عین حال ناگسستنی بین انسان ها سخن گفته و کودکان را با دنیایی پر از احساس آشنا می‌کند.

برای خرید کتاب نخ نامرئی می‌توانید کلیک کنید.

 

آشنایی با پاتریک کارست نویسنده کتاب نخ نامرئی

خانم Patrice Karst ( پاتریس کارست) سال 1959 در لندن به دنیا آمد ولی اکنون در جنوب کالیفرنیا زندگی می کند. کتاب های او برای کودکان همگی مورد توجه زیادی قرار گرفتند. کتاب نخ نامرئی بیش از یک و میلیون نسخه به فروش رسیده و به 15 زبان دنیا نیز ترجمه شده است. نسخه فارسی کتاب نیز با ترجمه ای روان و زیبا از نشر پرتقال در دسترس است.

کتاب های خانم پاتریک کارست همگی مضمون احساسی و دوستانه دارند. او معتقد است در کتاب هایش پیام عشق و دوستی را فراتر از زمان و مکان منتشر می کند. قدرتمندترین نیرو در تمام جهان، عشق و حسی است که در قلب تان است.

کتاب نخ نامرئی (The Invisible String) توسط وبلاگ های والدین، گروه های حمایتی، مراکز آسایشگاه، مراکز نگهداری و خدمات اجتماعی، خدمات کتابخانه، و مربیان در آمریکا توصیه و پذیرفته شده است. این کتاب در قالب مجموعه کتاب با هدف کمک به مشکلات کودکان، نوشته شده و شهرت جهانی دارد. تصویر پردازی زیبای جوآن لو – ویرتاف نیز در موفقیت کتاب تاثیر زیادی داشته است.

پاتریک کارست

پاتریک کارست نویسنده ی کتاب نخ نامرئی

آشنایی با کتاب نخ نامرئی

این کتاب برای اولین بار در سال 2000 منتشر و به بازار عرضه شد. هدف از انتشار کتاب، کمک به شفای کودکانی است که از مشکلات احساسی رنج می برند. برای مثال دوری از والدین به دلیل جدایی یا مرگ، می تواند به روحیه کودک صدمات جبران ناپذیری وارد کند. در ” نخ نامرئی” سعی شده غم و اندوه کودک شفا یابد. حتی بسیاری از بزرگسالان نیز پس از خواندن کتاب، توانسته اند با چالش های احساسی ناشی از مشکلات عاطفی راحت تر کنار بیایند.

کتاب نخ نامرئی  تها یک داستان ساده نیست. مفهومی عمیق در بطن مضمون رمان وجود دارد که بار آموزشی کتاب را افزایش داده است. بهترین راه یادگیری، استفاده از شیوه های آموزشی غیر مستقیم است که در نخ نامرئی به زیبایی به آن پرداخته شده است.

طلاق و جدائی فرزندان از خانواده تاثیرات ناخوشایندی در طول عمر دارد. کودکانی که بتوانند با این قضیه کنار بیایند، غم و رنج کمتری را تجربه می کنند. دو سر رشته های نامرئی خانواده و مدارس هستند. به گفته انجمن روانشناسان امریکا، هر طرف این رشته که تقویت شود، کودکان عشق را دریافت می کنند. اما وقتی یک سر رشته نخ نامرئی ضعیف می شود، کل ریسمان می لنگد. زمانی که کودک به روح خویشاوندی نیاز دارد، فقط کافی است که کسی سر نخ نامرئی را بکشد. این وظیفه مهم بر عهده نهادهای آموزشی است.

پاتریک کارست داستان کتاب نخ نامرئی را از یک شب طوفانی شروع می کند. شبی که آسمان خشمگین است و صدای مهیب رعد و برق، دوقلوهای داستان را به شدت ترسانده‌. اما این تازه شروع ماجرایی است که خواننده با آن روبرو می شود.

خلاصه ای از داستان نخ نامرئی ویژه گروه سنی کودک

لیزا و جرمی دو قلوهای دوست داشتنی در خوابی عمیق هستند اما با صدایی مهیب از خواب بیدار می شوند. آنها از صدای رعد و برق به شدت ترسیده اند ولی به نظر می رسد اتاق مادر، جای امن و مطمئن تری باشد. لیزا و جرمی تصمیم می گیرند امشب را کنار مادرشان بخوابند. اضطراب و ترس سراسر وجود دو کودک را پر کرده ولی تا وقتی مادر هست، جای نگرانی نیست.

در ادامه کتاب نخ نامرئی می خوانیم که مادر اصلا با تصمیم دوقلوها موافق نیست. برخلاف معمول مادر ترجیح می دهد که بچه ها را با شیوه ای متفاوت آرام کند. برای کاهش اضطراب مادر به دو قلوها اطمینان می دهد که همیشه و در همه جا با بچه ها است اما این حضور فیزیکی نیست. لیزا و جرمی با رازی که ساالها مادر از آنها پنهان کرده آشنا می شوند. مادر با رشته نخ هایی نامرئی به بچه ها گره خورده است! اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ این نخ از کجا آمده و چرا ما آن را نمی بینیم؟

وقتی لیزا و جرمی با این راز آشنا می شوند به اتاق خوابشان می روند. دیگر می توانند با آرامش بخوابند زیرا دیگر اضطرابی ندارند و صدای رعد و برق آنها را نمی ترساند.

خلاصه ی کتاب نخ نامرئی

تصویر صفحات داخلی کتاب نخ نامرئی به زبان اصلی

آنچه از کتاب می آموزیم

ایده نخ نامرئی پاتریک کارست بسیار خلاقانه و هوشمندانه است. در این سال ها به دلیل مهاجرت، طلاق یا هر اتفاق دیگری، بین افراد فاصله می افتد. این جدایی تنها از بُعد مکان است ولی ارتباط عاطفی و علاقه همیشه همراهمان هست. نویسنده در این کتاب این ارتباط را به نخ نامرئی تشبیه کرده. این نخ ها بسیار محکم و قوی هستند و به این سادگی ها پاره نمی شوند. بسیاری از موسسات آموزشی، روانشناسان و بزرگان کتاب نخ نامرئی را مورد ستایش قرار داده اند. آنتونی رابینز از کتاب خانم پاتریک کارست به عنوان شیوه ای زیبا در آموزش برای پدر و مادرها یاد کرده است.

کتاب نخ نامرئی به همه ما کمک می کند که احساس تنهایی نکنیم. ما با نخ های نامرئی عشق و دوستی با عزیزانمان در ارتباط هستیم.

 

کتاب نخ نامرئی

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 3 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *