کتاب

معرفی مجموعه کتاب خانه درختی نشر هوپا

خرید مجموعه کتاب های خانه درختی

مجموعه کتاب خانه درختی شامل 12 جلد کتاب است که نشر هوپا، آن را چاپ کرده است. این مجموعه با تصاویر بسیار زیبایی همراه است و دارای فونت بزرگ و مناسبی است. سری کتاب های خانه درختی را حتما یکبار بخوانید زیرا این مجموعه، اصلا شبیه کتاب هایی نیست که خوانده اید. ماجراهای تخیلی خانه درختی با سبک کمیک نوشته شده و قابل درک برای کودکان بالای 8 سال است. مجموعه کتاب مجموعه کتاب خانه درختی نشر هوپا، پر از تصاویر با مزه و عجیب است. آیا فرزندتان علاقه ای به کتاب خواندن ندارد؟ آیا دوست دارید او را با دنیای هیجان انگیز کتاب آشنا کنید؟ این کتاب برای بچه هایی که علاقه ای به کتابخوانی ندارند، عالی است.

اولین سری از این مجموعه کتاب ها در سال 2011 منتشر شد. انتشارات هوپا 12 جلد از این مجموعه را منتشر کرده است. مجموعه کتاب خانه درختی می توان کودکان را با کتاب آشنایی دهد. نویسنده سعی داشته تا کودکان را با کتاب آشتی دهد و در این کار موفق عمل کرده است. کتاب شامل داستان هایی پر کشش و هیجان انگیز است که کنچکاوی کودک را تحریک می کند. نقاشی ها هم به طرز هوشمندانه ای کودک را به خواندن ادامه ماجرا، تشویق می کند.

(برای خرید مجموعه کتاب های خانه درختی کلیک کنید.)

اندی گریفیتس نویسنده کتاب کودک و نوجوان

 

پدید آورندگان مجموعه کتاب خانه درختی

سری کتاب های خانه درختی به مدد قلم توانای اندی گریفیتس شکل گرفته. تصویرگری کتاب را تری دنتون به زیبایی انجام داده که کاملا منطبق بر تفکرات نویسنده است. این مجموعه جذاب توسط آنیتا یار محمدی ترجمه و در انتشارات هوپا به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب خانه درختی

Andrew Noel Griffiths (زاده 3 سپتامبر 1961) یک نویسنده استرالیایی کودکان و نوجوانان است. سبک نوشتاری این نویسنده کمیک و تخیلی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته. برخی از آثار اندی گریفیتث به صورت نمایشنامه های تلویزیونی درآمده و شهرت فراوانی برایش داشته. نمایشنامه های زیادی نیز با اقتباس از مجموعه خانه درختی طراحی شده. اغلب کارهای این نویسنده با تری دنتون بوده که در این مجموعه نیز، تصویرگری خانه درختی را بر عهده دارد.

اندی گریفیتس کتاب های متعددی نوشته و زمینه کاری اش کودک و نوجوان است. آثار اندی بیش از 50 جایزه در استرالیا دریافت کرده است. او اساسا برای کودکان و نوجوانان می نویسد و زبان و تفکر آن ها را می شناسد. داستان ها طعمی از طنز و تخیل را تداعی می کند.

کتاب های اندی گریفیتس همیشه پر فروش بوده و در کار خود، بهترین است. مجموعه کتاب های خانه درختی نیز شهرتی فراوان برای ایشان داشت و بارها در لیست پر فروش های نیویورک تایمز قرار داشت.  داستان پردازی و تصویرسازی مجموعه هر دو بی نظیر است. سری کتاب های خانه درختی یک مجموعه کامل به لحاظ ادبی، طراحی و جلوه های بصری است.

نویسنده مجموعه کتاب خانه درختی

تصویرگری مجموعه کتاب خانه درختی

terry denton (زاده ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۰) تصویرگر و نویسنده استرالیایی است. دنتون بیش از 30 کتاب را نوشته و تصویرسازی کرده است. او با بسیاری از نوسندگان برجسته استرالیایی به عنوان تصویرگر، همکاری داشته است. او به طور جدی در زمینه کودک و نوجوان فعالیت دارد. تری دنتون بیش از 90 جایزه در استرالیا کسب کرده که برای نویسندگی و تصویرگری کتاب کودک است. او در این مجموعه با اندی گریفیتث به عنوان تصویرگر همکاری دارد.

ترجمه فارسی خانه درختی

آنیتا یارمحمدی(متولد 1366) مترجم کتاب است. اولین اثر مترجم در سال 1389 به نام” روزی که مرغ ها روی سرشان ایستاده اند” منتشر شد. مجموعه کتاب خانه درختی از بهترین کارهای ترجمه ای آنیتا یارمحمدی است. ایشان در زمینه کودک و نوجوان کتب بسیاری را ترجمه کرده اند که عبارتند از: تام و شوالیه تاریکی، دردسرهای تام و ازدهایش، تام و محاصره قلعه، کوچک اندازه فیل و …

معرفی مجموعه کتاب خانه درختی نشر هوپا

 

بررسی مجموعه کتاب خانه درختی

معرفی فضای داستان و شخصیت ها، در ابتدای کتاب به همزاد پنداری خواننده کمک می کند. کم کم ارتباط بیشتری بین شخصت های داستان و خواننده های جوان ایجاد می شود. تم نوشتار تخیلی-فانتزی است. این سبک نوشتن برای کودکان و نویسندگان بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اتفاقات معمولی و روزمره دستمایه شروع یک ماجرای هیجان انگیز است. این کتاب با لحنی کودکانه و پر از تصاویر جذاب، برای همه بچه ها مفید است.

تصویرگری مجموعه کتاب خانه درختی را نمی توان نادیده گرفت. صفحات کتاب زیاد است اما به لطف نقاشی های جالب آن، بچه ها را جلب می کند. تصاویر بر اساس تم داستان، حالت فانتزی و گاهی اغراق آمیز دارد. پدید آورندگان کتاب به طور آگاهانه بر باز تصویری آن افزوده اند تا بچه ها از خواندنش خسته نشوند.

کتاب خانه درختی نشر هوپا

خلاصه داستان مجموعه کتاب خانه درختی

سری کتابهای خانه درختی روایت دو دوست با نام های تری و اندی را روایت می کند. آنها در یک خانه درختی زندگی می کنند که دارای 13 طبقه است. یکی از این دو نفر داستان می نویسد و دیگری نقاشی های کتاب را طراحی می کند. چند وقت یکبار، طبقه ای به خانه درختی اضافه می شود. خانه درختی اتاق ها و راهروهای زیادی دارد که هر بار تری و اندی از آن رد می شوند.

در یکی از اتاق ها زمین بازی بولینگ وجود دارد که می توانید با آن سرگرم شوید. اما اتاقی که حوضچه ای پر از کوسه های آدمخوار دارد، جای ترسناکی است. آزمایشگاهی که در زیر زمین وجود دارد معمایی بزرگ است که کلی اتفاقات عجیب و غزیب در آن رخ می دهد.

تری و اندی کودکان و نوجوانان را به ماجراجویی در اتاق ها و مسیرهای گذر، خانه درختی می برند. هر داستان یک ماجرای هیجان انگیز و حیرت آوری را بازگو می کند. محوطه نمایش عروسک ها، فضایی بزرگ است که در یکی از طبقات وجود دارد و شبانه روزی باز است. اتاق فراموشی از همه جاهای دیگر این خانه درختی، جالب تر است.

“تری مدتی در اشپزخانه بود. او داشت یک گربه را رنگ می زد.

پرسیدم: شاید سوال احمقانه ای باشه ولی چرا این گربه را زردش کردی؟

تری گفت: میخوام که گربهه بشه قناری”

خانه درختی، یک ماشین قاپنده و دمنده حبابی دارد. کارخانه دستمال توالت در یکی از طبقات است. پاهای دراز هم یک طبقه مستقل دارند و مرکز مشاهده فرازمینی ها و …..

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 2 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *