لگو و ساختنی

معرفی کامل سری های لگو (قسمت اول)

معرفی سری های لگو

لگو در طی بیش از شصت سال فعالیت خود، سری های مختلفی را عرضه کرده‌است. برخی از آن ها با شکست مواجه شدند، تولید برخی از آن ها متوقف شد یا با مجموعه‌ ی دیگری ادغام شدند. اما مجموعه های بسیاری با وجود تمام فراز و نشیب ها، همچنان باقی مانده‌اند و طرفداران بیشماری دارند. همچنین لگو همواره به فکر راه اندازی سری های جدید است تا بتواند سلیقه های مختلف را پوشش دهد.

ما در چهار قسمت قصد داریم به معرفی کامل سری های لگو بپردازیم. در قسمت آخر نیز نگاهی به جدیدترین سری های عرضه‌شده ی لگو خواهیم داشت. پس تا آخرین قسمت با ما همراه باشید.

 

سری معماری لگو (Lego Architecture)

با مجموعه های لگو معماری می توانید شکوه برخی از برجسته ترین مکان های دیدنی سراسر جهان را به تصویر بکشید. یکی از بخش های این مجموعه، سری خط افق است که در آن به جای ساخت تنها یک بنا، نمایی از یک شهر را می سازید. بیش از چهل مجموعه در این سری وجود دارد. از نمونه های آن می توان به تاج محل، مجسمه آزادی، خط افق لندن، نیویورک، پاریس و… اشاره کرد. گروه هدف لگو معماری، بزرگسالان هستند و برای افراد مثبت سیزده سال مناسب می باشد.

(ما در مقاله ی سری معماری لگو به تاریخچه ی شکل گیری این مجموعه و معرفی نمونه هایی از آن پرداخته‌ایم.)

سری معماری لگو

 

 

سری لگو بتمن (Lego batman)

این مجموعه جزو سری دی سی است که اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. طرفداران این شخصیت می توانند صحنه هایی از فیلم ها و کمیک بوک های آن را به همراه شخصیت ها و وسایل نقلیه ی آن با جزئیات واقعی بازسازی کنند.

سری لگو بتمن

 

 

لگو کله آجری (Lego BrickHeadz)

لگو کله آجری فیگورهایی با حدود ۱۵۰ قطعه و معمولا با ارتفاع ۸ سانتی متر می باشد. این مجموعه، شخصیت های نمادین از جمله شخصیت فیلم ها، دنیای موسیقی و… را به تصویر می کشد. این لگو ها انتخاب مناسبی برای مجموعه داران علاقه‌مند به فرهنگ پاپ می باشند. لذت ساخت بریک هدزها در این است که می توان با آجرهای ساده ی لگو، شخصیت های آشنای فرهنگ پاپ را به تصویر کشید. 

(ما در مقاله ی لگو کله آجری به طور مفصل این مجموعه را معرفی کرده‌ایم.)

لگو کله آجری

 

 

سری لگو طرح های آجری (Lego Brick Sketches)

بریک اسکچ یکی از تم های لگو است که پرتره ی شخصیت های نمادین را به صورت ساده به تصویر می کشد. این مجموعه اولین بار در ژوئن ۲۰۲۰ معرفی شد. همچنین اولین مفهوم پرتره های نقش برجسته است که توسط گروه لگو راه اندازی شد. هر مجموعه حداقل ۱۷۰ قطعه، بیش از ۱۳ سانتی متر ارتفاع و ۳ سانتی متر عمق دارد. هر پرتره روی صفحه ی پایه ۱۶ در ۱۲ پینی قرار می گیرد که با استفاده از کاشی ها یا صفحات گرد ۱ در ۱ کامل می شود. همچنین شامل یک پایه ی تاشو برای قرار گرفتن روی سطوح و یک قلاب برای آویزان کردن روی دیوار است.

سری لگو طرح های آجری

 

 

سری لگو شهر (Lego City)

این مجموعه براساس زندگی شهری و برای کودکان طراحی شده است. و شامل زیرمجموعه های قطار، پلیس و آتش نشانی، زندگی و کار، وسایل نقلیه، فضا، اقیانوس، ماموریت، بدلکاری، تعطیلات و مزرعه می شود. شما با ست های این مجموعه می توانید از خدمات پلیس و آتش نشانی برای دستگیری کلاهبردارن و خاموش کردن آتش استفاده کنید، سپس در مرکز شهر در پیتزا فروشی ها و دکه های هات داگ استراحت کنید یا برای تفریح اسکی کنید یا سوار کشتی شوید و خلاصه گشتی در شهر بزنید! 

سری لگو شهر

 

 

سری لگو کلاسیک (lego Classic)

لگو کلاسیک شامل انواع آجرهای لگو با بیش از سی رنگ متفاوت از بلوک ها تا قطعات دایره‌ای، مثلثی و حتی آجرهای شکل چشم می شود. این مجموعه تم خاصی ندارد و راه را برای تخیل کودکان و بزرگسالان باز می گذارد تا دست به ساخت هر چیزی بزنند. افراد از مثبت ۴ سال تا ۹۹ سال می توانند با آجرهای این لگو سرگرم شوند. همچنین امکان استفاده ی نامحدود از این لگو از دیگر مزایای آن می باشد.

سری لگو کلاسیک

 

 لگو کریتور (Lego Creator)

لگو کریتور یک تم برای مدل های عمومی است که اولین بار در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. این تم شامل زیرشاخه های مختلف از جمله: کریتور اکسپرت، کریتور ۳ در ۱، ساختمان مدولار و… می‌شود. در لگو کریتور ۳ در ۱ شما می توانید هر ست را حداقل به سه شیوه ی مختلف بسازید. این مجموعه شامل ماشین ها، حیوانات، ساختمان ها و… می شود که برای مثبت ۸ سال مناسب می باشد. در لگو کریتور متخصص نیز وسایل نقلیه و ساختمان ها با جزئیات بیشتری برای بزرگسالان عرضه شده‌است.

(ما در مقاله ی لگو کریتور به طور مفصل درباره‌ی این مجموعه صحبت کرده‌ایم.)

لگو کریتور

 

 

لگو دیزنی (Lego Disney)

این سری از لگو براساس مکان ها و شخصیت های مختلف دیزنی طراحی و حق امتیاز آن از والت دیزنی پیکچرز دریافت شده‌است. اولین همکاری لگو و والت دیزنی به لگویی از وینی پو برمی‌گردد که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. 

(ما در مقاله ی معرفی هفت لگو دیزنی نگاهی به این سری از لگو داشته‌ایم.)

سری لگو دیزنی

(برای خرید لگو قلعه دیزنی کلیک کنید.)

 

سری لگو دی سی (Lego DC)

این مجموعه که براساس فیلم های دی سی طراحی شده‌است، فرصتی برای طرفداران است تا دنیای ابرقهرمانان را با آجرهای لگو بسازند. با این ست ها افراد می توانند صحنه های معروف فیلم ها، شخصیت ها،‌ وسایل نقلیه‌شان و… را بازسازی کنند. اولین بار این مجموعه در سال ۲۰۰۶ در قالب چهار مجموعه عرضه شد.

لگو دی سی

 

 

لگو نینجاگو (Lego Ninjago)

خط تولید نینجاگو که به همراه سریالش اولین بار در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، از ترکیب دو کلمه ی نینجا و لگو شکل گرفته‌است. این مجموعه بر اساس دنیای تخیلی نینجاگو، مکانی الهام گرفته از فرهنگ آسیایی شرقی، است. درابتدا پنج شخصیت اصلی در ست ها وجود داشت که به مرور بیش تر شدند. شخصیت های نینجا هر کدام دارای یک قدرت عنصری هستند و مسلط به هنر اسپینجیتزو که یک هنر رزمی-تخیلی است، هستند. محبوبیت مجموعه ی تلویزیونی و محصولات لگو منجر به تولید فیلم لگو نینجاگو در سال ۲۰۱۷ شد. این فیلم، سومین فیلم از مجموعه لگو بود.

لگو نینجاگو

 

 

ممنون که تا اینجا همراه ما بودید؛ اما فراموش نکنید که هنوز سه قسمت از معرفی سری های لگو باقی مانده‌است. پس برای آشنایی با سری های دیگر، به مقاله ی معرفی سری های لگو (قسمت دوم) مراجعه کنید.

 

 

منابع

LEGO themes

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 3 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *