کتاب

معرفی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند از نشر پرتقال

کتاب واتسون ها به بیرمنگام می روند

کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند 1963 یک رئال تاریخی است که اشاراتی ظریف به تبعیض نژادی دارد. خانواده رنگین پوست واتسون در طی سفر طولانی خود، با وقایعی غیر معمول روبرو می شوند. نگاه متفاوت نویسنده به این وقایع از نکات مثبت رمان است. واتسون ها به بیرمنگام می روند یک کتاب تاریخی معمولی نیست. خواننده با مسائلی آشنا می شود که شاید کمتر به آن پرداخته شده. واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند توسط زانیار ابراهیمی به فارسی برگردانده شده و انتشارات پرتقال آن را به چاپ رسانده است. پل کرتیس نویسنده کتاب، خود از رنگین پوستان است و در اولین اثرش به این موضوع پرداخته است.

کتاب واتسونها به بیرمنگام میروند – 1963 در سال ۲۰۱۳ به یک فیلم تلویزیونی تبدیل شد. پسر شیطان خانواده واتسون اصلا حرف گوش نیست ولی مادر بزرگ سخت گیرش می داند چگونه او را تربیت کند. واتسون ها سفری جاده ای به جنوب را آغاز می کنند و در حین بازدید از آلاباما، درگیر یک رویداد تاریخی غم انگیز جنبش حقوق مدنی می شوند. کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند برای نوجوانان بالای 16 سال نوشته شده که با طنزی ظریف همراه است.

(برای خرید کتاب واتسون ها به بیرمنگام می روند کلیک کنید.)

Christopher Paul Curtis

 

آشنایی با کریستوفر پل کورتیس

Christopher Paul Curtis متولد 10 مه 1953 نویسنده آفریقایی تبار متولد آمریکاست. کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند 1963 اولین اثر، کریستوفر پل کورتیس ادر دنیای نویسندگی است. کورتیس در فلینت، میشیگان به دنیا آمد و بزرگ شد. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به مدت 13 سال در جنرال موتورز کارگری کرد. کورتیس هم زمان به عنوان یک دانشجوی پاره وقت در دانشگاه میشیگان فلینت تحصیل می کرد. سال 2000 او موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود شد.

کورتیس برای استفاده از طنز در مورد موضوعات جدی مورد ستایش قرار گرفته است.  مبارزه با نژادپرستی، فقر و سوء استفاده از کودکان اهمیت زیادی برایش دارند. توانایی او در به تصویر کشیدن تجربیات واقعی کودکان و به اشتراک گذاشتن تاریخ ستودنی است. کورتیس سعی دارد تا خوانندگان را به یادگیری تشویق کند. سال ها تجربه تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی موجب شده تا مشکلات نوجوانان را از نزدیک لمس کند.

کرتیس در مجموع هشت رمان نوشته و تعداد زیادی مقاله در روزنامه و مجلات و مقدمه برای چند کتاب برجسته را در کارنامه دارد. بنیاد Nobody but Curtis پس از موفقیت دو رمان اول توسط ایشان تاسیس شد. بنیاد در زمینه، بهبود سطح سواد کودکان و بزرگسالان جوان در آمریکای شمالی و آفریقا، تلاش می کند.

واتسون ها به بیرمنگام می روند – 1963 در سال 1995 چاپ شد و او به طور رسمی در حرفه نویسندگی شروع به فعالیت کرد. این رمان جایزه کتاب آنر کورتا اسکات کینگ و جایزه کتاب افتخاری نیوبری را علاوه بر جوایز متعدد دیگر دریافت کرد. در سال 2000، او اولین کسی بود که هم مدال نیوبری و هم جایزه کورتا اسکات کینگ را دریافت کرد. کورتیس اولین مرد آفریقایی-آمریکایی بود که برنده مدال نیوبری شد.

بررسی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند 1963

 

معرفی کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند

The Watsons Go to Birmingham – 1963 یک رمان تاریخی-تخیلی نوشته کریستوفر پل کورتیس است. این کتاب برای اولین بار در سال 1995 منتشر و در سال 1997 تجدید چاپ شد. داستان خانواده واتسون ها، یک خانواده آفریقایی-آمریکایی طبقه متوسط را در اوایل دهه 1960 به تصویر می کشد. وقایع از زبان پسر 10 ساله خانواده نقل می شود. نویسنده کتاب در سال 1963( تاریخ وقایع) 10 سال داشته است.

کتاب واتسون ها به بیرمنگام می روند 1963 واقعیت های بی عدالتی نژادی را به مخاطبان بزرگسال و جوان منتقل می کند. قهرمان اصلی کتاب یک پسر باهوش و متفکر است. کورتیس در سال 1963 ده ساله بود ولی مشارکت والدینش در تظاهرات حقوق مدنی در آن دوران را به یاد می آورد.

The Watsons Go To Birmangam 1963

 

خلاصه کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند 1963

این رمان توسط کنت واتسون روایت می‌شود که در فلینت، میشیگان با والدین و برادر و خواهرش زندگی می کند. بایرون برادر بزرگتر کنی، در مدرسه مشکلات زیادی ایجاد کرده و بسیار شرور و غیر قابل کنترل است. او موقع کبریت بازی، نزدیک بود خانه را به آتش بکشد. بایرون با استفاده از اعتبار پدر و مادرش، از خواربار فروشی محل، خوراکی می گیرد و مدل موهایش را بدون اطلاع والدینش به صورت عجیب  و غریبی در می آورد.

پدر و مادر تصمیم دارند برای مدت حداقل یکسال، بایرون را نزد مادر ویونا بفرستند. او خوب بلد است بایرون را تربیت کند. بعد از پایان سال تحصیلی، واتسون ها با ماشین شخصی از فلینت به بیرمنگام راهی می شوند تا بایرون را به مادر بزرگ سندرز تحویل بدهند. در مسیر وقایعی رخ می دهد که …

مادر بزرگ هشدار داده که به گرداب نزدیک نشوند. پسرک راوی برای شنا به داخل آب می رود. یاد صحبت های مادر بزرگش می افتد.  یک هیولای شرور، مچ پاهایش را گرفته و ….

کمی بعد بمبی در کلیسای نزدیک مدرسه منفجر می شود. او برای پیدا کردن خواهر کوچکش می رود. کفش سوخته جونا در میان دودهای چسبنده و سیاه پیدا می شود. جونا باید مُرده باشد اما مادر او را در خانه پیدا می کند اما انگار….

واتسون ها بعد از ظهر همان روز به سمت فلینت می روند. کنی نمی تواند وقایع بیرمنگام را پردازش کند و در هفته های بعد از خانواده و دوستان خود دوری می کند. او ساعت های زیادی را پشت مبل پنهان می شود. سیل اشک های کنی جاری می شود و  بایرون برادر کوچکترش را تشویق می کند که…

ویژگی های کتاب واتسون ها به بیرمنگام می روند

 

جوایز و افتخارات کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند

  • سال 1996 نامزد دریافت مدال نیوبری
  •  1996 نامزد دریافت جایزه‌ کتاب کودک جین آدامز
  • 1997 نامزد دریافت جایزه‌ کتاب کودک دوروتی کانفیلد فیشر

 

فهرست عناوین کتاب واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند

  1. حتماً می‌پرسید چرا به ما می‌گویند. واتسون‌های عجیب‌غریب
  2. سلام منو به کلارک برسون، بچه خرخون
  3. بزرگترین جنگ جهانی دایناسورها
  4. جنوبی های یخ زده
  5. چترهای نجات نازی ها به امریکا حمله می کنند
  6. شیرینی خامه ای سوئدی و پنیر اعانه
  7. تک تک سگ های ولگرد امریکا صف کشیدند تا بایرون را گاز بگیرند
  8. گرامافون خارق العاده
  9. واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند – 1963
  10. رد شدن از پیش خدا
  11. مبارزه بوبو برزیل و شیخ
  12. آن سگ دیگر به شکار نمی رود
  13. آشنایی من با لولو خرخره، برادر دو قلوی بدجنس دیو
  14. همه پرنده ها و حشرات بیرمنگام از حرکت می ایستند و …
  15. دامپزشکی مشهور وانسون

واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند 1963 هم سرگرم تان می کند و هم چیزهای زیادی از آن یاد می گیرید.

 

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 3 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *