کتاب

معرفی کتاب های کمیک تن تن از نشر چشمه

کتاب کمیک ماجراهای تن تن

کتاب‌های کمیک تن تن از مجموعه آثار هرژه، نویسنده بلژیکی یا استقبال جهانی روبرو شده است. مجموعه کتاب های تن تن تم فانتزی، معمایی دارد و خواننده را با خود به سفرهایی ماجراجویی می برد. این مجموعه از 24 جلد کتاب با طراحی یکسان و تم داستانی متفاوت تشکیل شده که نویسنده طی سال ها آن را به تحریر درآورده است. نشر چشمه محبوب ترین آثار این مجموعه را منتشر کرده که برای گروه سنی 10 سال به بالا مناسب است.

کتاب‌های کمیک تن تن روایتگر زندگی خبرنگاری جوان است که به دنبال ماجراجویی می رود. شخصت های اصلی کتاب همگی توانسته اند توجه خوانندگان را جلب کنند زیرا دارای ویژگی های متمایزی هستند. نوشتار کتاب به گونه ای است که خواننده با شخصیت ها همزاد پنداری می کند و نمی تواند کتاب را نیمه رها کند. تن تن و سگ با وفایش بخشی از خاطرات کودکی بسیاری از بزرگترها هستند. نقاشی های این مجموعه از مواردی است که به جذابیت و درک داستان کمک می کند.

(برای خرید مجموعه کتاب های ماجراهای تن تن کلیک کنید.)

نویسنده ماجراهای تن تن

 

هرژه نویسنده کتاب‌های کمیک تن تن

Georges Prosper Remi معروف به هرژه(Herge)، نویسنده بلژیکی کمیک بوک تن تن است. وی طی سال های 1907 تا 1983 می زیسته و برای مجموعه ماجراهای تن تن، نامش در تاریخ به جا مانده. نویسنده سری کتابهای تن تن سبک ویژه خود را داشته و از فاخرترین آثار قرن بیستم در اروپا به حساب می آید. مجموعه ماجراهای تن تن، کوئیک و فلوپکه، ماجراهای ژو، زِت و ژوکو  سه اثر خلاقانه از هرژه در مایه کمیک است.

کتاب‌های کمیک تن تن به زبان فراسی نیز ترجمه شده و نشر چشمه، انتشار آن را بر عهده دارد. شخصیت اصلی این مجموعه، خبرنگاری جوان به نام تن تن ( Tin tin) است که به همراه سگش میلو، سفرهای پر ماجرایی را پیش رو دارد. نویسنده کتاب ماجراهای تَن‌تَن (The Adventures of Tintin) مجموعه ای شامل 24 جلد است.

تن تن به یش از 70 زبان رسمی ترجمه شده و بالغ بر 200 میلیون از آن منتشر شده است.  فیلم های زیادی نیز بر اساس ماجراهای تن تن ساخته شده ولی کارتن تن تن در ایران بسیار مشهور است.

معرفی کتاب‌های کمیک تن تن

معرفی کتاب های کمیک تن تن

این مجموعه برای اولین بار در 10 ژانویه 1929 به زبان فرانسوی در Le Petit Vingtième (بیستم کوچک) در روزنامه بلژیکی Le Vingtième Siècle (قرن بیستم) منتشر شد. موفقیت ماجراهای تن تن منجر به انتشار داستان های سریالی در روزنامه بلژیکی Le Soir شد و تن تن تبدیل به یک شخصیت محبوب جهانی شد. در سال 1950،هرژه استودیو Herge را ایجاد کرد که نسخه‌ های ده آلبوم تن تن را تولید کرده است.

شخصیت اصلی کتاب تن تن، یک خبرنگار و ماجراجوی شجاع بلژیکی است که توسط سگ وفادارش اسنوی (میلو در نسخه اصلی فرانسوی) در تمام ژانرها حضور دارد. تن تن تنها نیست و دوستانش در تمام مدت همراهش هستند این ها شخصیت های اصلی و فرعی هستند: کاپیتان هادوک وقیح و بدبین، پروفسور حساب دیفرانسیل و انتگرال باهوش اما کم شنوا، کارآگاهان بی کفایت تامسون و تامپسون، و دیوای اپرا بیانکا کاستافیوره.

خواننده با ماجراجویی های تن تن و دوستانش همراه می شود. داستان تم کمیک و فاتزی دارد که با هیجان، معما،  وقایع علمی و تخیلی همراه است. هرژه یک کاریکاتوریست حرفه ای است و تصاویر کتاب جذابیت بسیاری دارد.

فهرست کامل مجموعه کتاب‌های تن‌تن

تن تن و میلو

 

کتاب‌های کمیک تن تن: گوش شکسته

(loreille cassee) یا گوش شکسته تن تن را درگیر ماجرایی عجیب و مرگبار می کند. مجسمه عتیقه بومیان به سرفت رفته که ارزش زیادی دارد. تن تن و دوستانش برای پیدا کردن سارقان ناخواسته درگیر جنگ های داخلی در سن تئودور ( یک کشور خیالی) می شوند. مجسمه طی حادثه ای …. ادامه را در کتاب بخوانید.

 

کتاب گل آبی از سری کتاب‌های کمیک تن تن

گل های آبی پنجمیم کتاب از مجموعه کتاب‌های کمیک تن تن است. هرژه در این کتاب ماجرایی مربوط به یک گروه ژاپنی فعال در چین را با زیبایی نقل می کند. این گروه قصد دارند اوضاع میان دو کشور را به هم بزنند و قاچاق مواد مخدر را هم در سطح وسیع انجام دهند. تن تن و دوست با وفایش میلو درگیر کشمکش هایی می شوند و ماجراجویی های شگفت انگیز شروع می شود و …

 

معرفی کتاب سیگارهای فرعون نویسنده هرژه

تن تن در سفرش به مصر با دکتر سارکوفاگوس آشنا می شود. او یک مصر شناس است و از روی نقشه پاپیروس در پی پیدا کردن معبد فرعون است. تن تن به دکتر مصر شناس کمک می کند تا از بلایای عجیب و غریب جان سالم به در ببرد. آنها موفق به پیدا کردن قبر فرعون می شوند که درونش پر از اجساد باستان شناسان و جعبه های سیگار است. در اینجا یک راز بزرگ برملا می شود که می تواند همه….

 

ماجراهای تن تن: جزیره سیاه

هفتمین جلد از مجموعه کتاب های کمیک تن تن، کتاب جزیره سیاه (به فرانسوی: L’Île noire) است. این بار تن تن با یک هواپیما برخورد می کند که در یک مزرعه فرود آمده است. خلبان شروع به تیراتدازی می کند و پای کارگاهان تامسون و تامپسون هم به ماجرا باز می شود. خلبان پس از بهبودی با هواپیما فرار می کند و در ساسکس انگلستان سقوط می کند. خبرنگار ماجراجو به محل اعزام می شود. انگار یک باند قاچاق پول ……

کتاب‌های کمیک تن تن : گنج راکهام سرخ پوش

تن‌تن به همراه کاپیتان هادوک و دوپونت‌ها به جزیره ای در اقیانوس اطلس می روند. گنج دزد دریایی ” رد راکهام” در این جزیره پنهان است و زمان کمی برای پیدا کردنش دارند.  اختراع جدید ستاد کالکولوس یک لباس غواصی عجیب است که با آن می توانند اعماق آب را جستجو کنند. تن تن و دوستانش با مرگ دست و پنجه نرم می کنند اما سرانجام ……

هرژه کتاب هایش را برای کودکان و نوجوانان می نویسد و نوشتار ساده و روانی دارد. کدامیک از این کتاب ها را خوانده اید؟

خوندی؟ چطور بود؟ چند ستاره می‌ارزید؟

Rating 5.00 from 2 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *